نحوه بهینه‌سازی تصاویر وب‌سایت برای سئو
ایمان مدائنی

تصاویر یکی از عناصر اصلی وب‌سایت هستند. آن‌ها می‌توانند درک بهتری از محتوا به بازدیدکنندگان آنلاین بدهند. در این مقاله چند روش موثر برای دستیابی به بهینه‌سازی تصویر ارائه شده است.

از تصاویر مرتبط و باکیفیت استفاده کنید

ثابت شده است که تصاویر باکیفیت باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل می‌شوند. اگر تصاویر اصلی را به اشتراک بگذارید، بازدیدکنندگان آنلاین به طور طبیعی برند شما را به عنوان برندی معتبر مشاهده خواهند کرد. این امر می‌تواند راهی آسان برای ایجاد اعتماد باشد. همچنین تصاویر باید به محتوای خود مربوط باشند.

با این وجود، ممکن است استفاده از تصاویر اصلی در تمام صفحات وب و پست‌های بلاگ شما ترسناک باشد. بهترین شرط برای شما این است که از GIFها یا ابزارهایی مثل Canva استفاده کنید. اولی باید با اعتدال استفاده شود.

کاهش اندازه تصویر

سایز تصویر غالبا در سئو تاثیر دارد. سرعت سایت از عوامل مهم رتبه‌بندی است. ایده‌آل است که از هر کاری که سرعت بارگذاری سایت‌تان را کند می‌کند اجتناب کنید.

یکی از راه‌حل‌های مدیریت این امر، کاهش اندازه تصویر به روشی است که تاثیری در کیفیت آن نخواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که قبل از آپلود کردن تصاویر در سایت خود، این مرحله را انجام داده‌اید.

فرمت مناسب را انتخاب کنید

هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب اندازه مناسب تصویر برای وب‌سایت شما وجود ندارد. تصاویر در فرمت‌های مختلفی ارائه می‌شود که شامل PNG، JPEG و SVG هستند. تفاوت اصلی بین PNG و JPEG در این است که دومی برای عکس‌ها است و از یک اندازه فایل کوچک‌تری استفاده می‌کند. فرمت SVG برای لوگوها و آیکون‌ها در نظر گرفته شده است.

از ویژگی alt استفاده کنید

وقتی یک بازدیدکننده بنا به دلایلی قادر به مشاهده تصویر نیست، ویژگی alt می‌تواند سودمند باشد. آن‌ها همچنین سایت شما را دسترس‌پذیرتر می‌سازند. در حقیقت برای تجربه کاربری بهتر و بهینه‌سازی سئو، آن‌ها باید به حداکثر برسند. ضروری است تعادلی بین کف بهینه‌سازی و سقف بیهنه‌سازی انجام شود. برای توضیحات سعی کنید از زبان ساده استفاده کنید و از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید.

نام فایل مهم است

الگوریتم گوگل در تفسیر تصاویر در حال بهبود است. با این وجود، آن‌ها هنوز بر متن پیرامون آن‌ها تکیه دارند. تصاویر با متن تمایل به رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی خاص جهت بهینه‌سازی آن‌ها دارند.

استفاده از نام صحیح فایل به جای یک نام کلی باعث می‌شود تا گوگل راحت‌تر متوجه شود که هر تصویر در مورد چیست. جدا از آن، هر وقت لازم شد عناوین مناسب را اضافه کنید.

نقشه سایت تصویر (image sitemap) را ایجاد کنید

وب‌مسترها معمولا نقشه‌های سایت را به گوگل ارائه می‌دهند. شما همچنین می‌توانید از پلاگین‌ها برای تولید نقشه سایت تصویر در وردپرس استفاده کنید. انجام این مرحله، اطلاعات اضافی دیگری به ربات‌های جستجو هنگام crawl و ایندکس‌گذاری وب‌سایت‌تان ارائه خواهند داد. همچنین می‌تواند شانس ظاهر شدن تصاویر شما در جستجوی گوگل را دو برابر کند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi