5 عادت کارآفرینان آنلاین موفق
ایمان مدائنی

چگونه یک کارآفرین خوب تعادل موفقیت را با خود به این سو و آن سو می‌برد؟ برای کارآفرین آنلاین شدن، هر جنبه‌ای از تفکر، معامله و اجرای شما نیاز به اثربخشی برای تولید نتیجه دارد. اثربخشی نه تنها تعیین‌کننده اصلی فرآیند تصمیم‌گیری شماست، بلکه نقش اصلی را در هسته عملیات تجاری شما دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا فرآیند خود را ساده‌تر کنید، پیشرفت خود را نظارت کرده و راندمان شغلی خود را بهبود بخشید.

مهم‌تر از همه، یک کارآفرین هوشمند از سایر مشاغل موفقی که قبلا در این مسیر قدم گذاشته‌اند و تجربیات خود را یادداشت‌برداری کرده‌اند، درس می‌گیرد.

1. کارآفرینان آنلاین به طور مداوم تجربه تجارت الکترونیکی خود را بهبود می‌بخشند

کارآفرینان موفق وب همیشه علاقه‌مند به ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتری هستند. از آنجایی که صاحبان سایت تجارت الکترونیکی نمی‌توانند به طور مستقیم مثل فروشگاه‌های سنتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، وب‌سایت هدایت مشتریان و کمک به آن‌ها را طی مراحل خرید انجام می‌دهد.

کارآفرینان موفق وب اهمیت استفاده از منابع را برای بهبود جنبه‌های کلیدی وب‌سایت که نقاط لمس مشتری را کنترل می‌کند، درک می‌کنند. این شامل ویژگی‌های عمده‌ای مثل طراحی وب، محتوای تصویری، هدایت، متن، روند پرداخت، ریسپانسیو بودن تلفن همراه، سیاست‌های برگشتی و غیره است. این امر هنگام تعامل مشتری با فروشگاه یک پیشنهاد ارزشمند به مشتریان می‌دهد.

بهترین راه برای پیدا کردن آنچه مشتریان در مورد فروشگاه شما دوست دارند، صحبت کردن با آن‌ها و گرفتن بازخورد از آن‌هاست. این بدان معنا نیست که مجبور هستید به صورت جداگانه با آن‌ها تماس بگیرید؛ می‌توانید از ایمیل، اعلان‌های بازشو (popup)، چت‌بات‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی برای لینک و ایجاد ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

در حالی که سوالات زیادی وجود دارد که می‌توانید بپرسید، در اینجا چند ایده برتر از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی برای گرفتن بازخورد مشتری وجود دارد:

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری را برای شما ایجاد کنیم؟

آیا از خرید خود راضی هستید؟ ما همیشه به دنبال پیشرفت‌های بیشتر هستیم.

ذکر کنید که چگونه ما را پیدا کردید؟

آیا چیزی وجود دارد که فکر می‌کنید می‌تواند بهتر باشد، ما همیشه آماده پیشنهادات هستیم.

چه چیزی باعث شده است تا از ما خرید کنید؟

آیا در محصولات ما چیزی کمتر از آنچه دیگران ارائه می‌دهند وجود دارد؟

اگر شما بتوانید یکی از چیزهایی که ما انجام می‌دهیم را از بین ببرید، آن مورد چیست؟

2. آن‌ها از همه جوانب تجارت خود آگاه هستند

به عنوان یک کارآفرین آنلاین، شما باید متوجه همه چیز بوده و از آنچه در وب‌سایت شما می‌گذرد آگاه باشید. مهم نیست که تجارت الکترونیکی شما چقدر سریع ساخته شود، پیش رود و رشد کند. هرگز نباید اجازه دهید که رضایت از خودتان بیشتر از آنچه واقعا هست باشد، خصوصا وقتی که مربوط به فرآیندهای عملیاتی است.

کارآفرینان موفق وب از خود راضی نمی‌شوند یا اجازه به ‌هم ریختگی در کار خود را نمی‌دهند. آن‌ها سازمان‌یافته هستند و به طور کامل بر عملکرد آنلاین خود آگاه هستند. آن‌ها اثربخشی عملیات وب‌سایت خود را نظارت می‌کنند، از جمله اینکه این عملکردها چقدر خوب است، آیا مشتریان به راحتی می‌توانند محصولات را جستجو کنند، آیا روند پرداخت بدون نقص کار می‌کند و آیا مشتری در دریافت سفارشات خود مشکلی را تجربه می‌کند.

از طریق ارزیابی‌ها مداوم، شما می‌توانید جریان همواری از عملیات را شناسایی کرده، بهبود بخشیده و نگهداری کنید، اطمینان حاصل کنید که مشتریان‌تان از بهترین خدمات باکیفیتی که یک وب‌سایت می‌تواند ارائه دهد بهره‌مند می‌شوند.

3. آن‌ها معیارها را می‌شناسند

برای رشد تجارت‌تان، شما باید معیارهایی که نشان‌دهنده سلامتی تجارت شماست را بشناسید. KPIها یا شاخص‌های کلیدی عملکرد، به شما کمک می‌کند پیشرفت شغلی خود را ردیابی کنید، استراتژی‌های موثر بسازید و ROI خود را ارتقاء دهید. این شامل هزینه به ازای اکتساب (CPA)، فروش‌های متوسط/ماهانه، نرخ تبدیل، میانگین مقدار سفارش، نرخ خرید مکرر، درآمد در هر بازدید و غیره می‌باشد.

اگرچه بیشتر KPIها در رابطه با هزینه‌های شغلی و تولید درآمد مورد بررسی قرار می‌گیرند، بسیاری دیگر از KPIها معمولا برای تعیین میزان خرید بالقوه و موفقیت در اشکال مختلف کمپین‌های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با دانستن این موارد،‌ تصمیمات بهتری می‌گیرید و از گیر افتادن در تله‌های اساسی که کارآفرینان وب بی‌تجربه طعمه آن‌ها می‌شوند جلوگیری می‌کنید.

4. آن‌ها شرکای مناسبی را انتخاب می‌کنند

بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که موفقیت‌های اولیه کسب کرده‌اند، موفقیت خود را به شرکایی که در دوران اولیه رشد خود انتخاب کرده‌اند نسبت می‌دهند. از هاستینگ، توسعه وب و بازاریابی گرفته تا امنیت و پشتیبانی، هر یک از این عوامل در کمک به وب‌سایت جهت دستیابی به اهداف تجاری خود نقش مهمی را بازی می‌کنند. بدون ارائه هاستینگ خوب، شما ممکن نیست سرعت و قابلیت اطمینانی که برای حفظ مشتریان خود نیاز دارید را به دست آورید.

شریک توسعه و طراحی بد باعث ایجاد ویژگی‌های کاربرپسند و جذابیت زیبایی‌شناختی لازم برای جذب مشتری نمی‌شود. از این رو، شما به یک آژانس بازاریابی دیجیتال خوب نیاز دارید تا محصولات و خدمات خود را ارائه دهید، رتبه خود را بالا ببرید و رهبری خوبی را ایجاد کنید.

طبق بررسی‌های اخیر، 84% مشتریان در صورت عدم امنیت از سایت خرید نمی‌کنند. کارآفرینان وب موثر هرگز با وب‌سایت خود شرط‌ بندی نمی‌کنند. آن‌ها هنگام انتخاب شرکای خود تصمیمات آگاهانه‌ای می‌گیرند. این موارد شامل خواندن بررسی‌ها، نظرات مشتری ، یا حتی انجام کاری به صورت آزمایشی می‌باشد تا ببینند آیا شریک آنان به اندازه کافی خوب است یا نه.

تحقیق قبل از استخدام شریک کاری می‌تواند تفاوت زیادی در عملکردهای روزانه فروشگاه الکترونیکی شما ایجاد کند.

5. کارآفرینان موفق وب همه جنبه‌های وب‌سایت خود را تست می‌کنند

کارآفرین موفق وب کسی است که به اهمیت قوه ابتکار و روانشناسی مشتری در تجارت الکترونیکی توجه کرده و همواره این مسائل را در بخش‌های مختلف وب‌سایت تست می‌کند. این امر به وب‌مسترها اجازه می‌دهد تا پتانسیل بازاریابی فروشگاه خود را کشف کنند، قیف تبدیل (conversion funnel) خود را بهبود بخشند، نشت فروش را برطرف کنند و درنهایت درآمد بیشتری کسب کنند.

عادت به آزمایش ایده‌ها و فرضیات یک فرآیند مادام‌العمر در تجارت الکترونیکی شما است که در حال پیشرفت است. در حالی که موارد بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها شروع کنید، در اینجا زمینه‌های اساسی را لیست کرده‌ایم که در مرحله اول کارآفرینان موفق وب مورد هدف قرار می‌دهند.

الگوی صفحه محصول: غالبا موردی که در وب‌سایت بیشتر از همه مورد غفلت قرار می‌گیرد، صفحات محصول هستند که در صورت ارائه بهینه پتانسیل تبدیل بالایی را دارند. تلاش برای تم‌های تمیز و تمرکز بر ویژگی‌های خاص می‌تواند پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد محصول شما را به طور موثرتری برای مشتری برجسته کند.

صفحه پرداخت: فروشگاه‌های موفق تجارت الکترونیکی از فرم‌های پرداخت تک صفحه‌ای استفاده می‌کنند و بخش‌های غیرضروری را کاهش می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که روند خرید سریع و ساده برای مشتریان است.

نظرات:  ویژگی نظرات جایی است که بیشترین اهمیت را دارد، مثلا صفحه اصلی، می‌تواند به مشغول نگه داشتن مشتریان و ترغیب آنان برای خرید محصولات شما کمک کند. مشتریان بازخوردها را می‌سنجند، به ویژه وقتی از سمت دیگر مشتریانی باشد که از همان کالایی که مورد علاقه آن‌هاست استفاده کرده‌اند.

قیمت: تست رنج‌های مختلف قیمت بر روی محصولات محبوب شما می‌تواند تجارت آنلاین شما را بی‌نهایت بهره‌مند سازد، خصوصا وقتی فروشگاه‌های منطقه‌ای مختلفی برای نگهداری از آن‌ها دارید. پیدا کردن الویت‌های مشتری می‌تواند به تنوع قیمت‌گذاری و به ارائه بسته‌ها و تخفیف‌های مختلف کمک کند.

ما همچنین توصیه می‌کنیم هنگام برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات، از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که می‌تواند یافته‌های دقیقی را به شما ارائه دهد. ابزارهایی مثل Google Analytics Experiments، می‌تواند به شما کمک کند بررسی دقیق‌تری از وب‌سایت خود داشته باشید.

با به‌کارگیری این پنج عادت در کسب و کارهای آنلاین خود، می‌توانید به اهداف تجاری نهایی خود و رشد اقتصادی خود به صورت نمایی نزدیک شوید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi