6 تکنیک سئو برای کارآفرینان که نباید نادیده گرفته شود
ایمان مدائنی

اگر سئو را نباید نادیده گرفت، مشاغل کوچکی که مشغول به کار هستند چگونه می‌توانند علی‌رغم محدودیت زمان و منابع ، از مزایا استفاده کنند؟ ما شش تکنیک ساخت سئو را پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می‌گیرند.

1. سئو فنی خود را به حداکثر برسانید

سئو فنی هنر تضمین این است که خزنده‌های (crawler) موتور جستجو می‌توانند سایت شما را با موفقیت بخوانند و ایندکس کنند. عوامل اصلی سئو فنی شامل اطمینان از بارگیری سریع صفحات سایت، عملکردی بودن همه لینک‌ها و دارا بودن اقدامات امنیتی موثر است.

سئو فنی پایه‌ای برای کل سئو است. برای اینکه محتوای خلاقانه با کیفیت بالا به مخاطبی که شایسته آن است برسد،‌ اصول سایت شما باید در وضعیت کاری خوبی قرار داشته باشد.

اگر مشاغل کوچک شما منابع مهندسی را در دسترس داشته باشد، جنبه‌های فنی بیشتری از سایت شما (مثل به‌روزرسانی‌های امنیتی، ساختار داده‌ها و بهینه‌سازی صفحات برای سرعت) باید در اختیار این متخصصان قرار گیرد.

دیگر تکنیک‌های سئو فنی برای استفاده (که به پیش‌زمینه فنی نیاز ندارند) شامل موارد زیر است:

ایجاد نقشه سایت (site map) برای ارسال به گوگل: ابزارهای موجود مانند Yoast SEO plugin برای WordPress و موارد دیگر، می‌توانند به طور خودکار نقشه سایت را تولید کرده و همان‌طور که شما صفحات و محتوای جدید اضافه می‌کنید، آن را به روز نگه دارند. سپس شما می‌توانید از سرویس رایگان Google Search Console استفاده کنید تا نقشه سایت را به گوگل ارسال کنید، که به نوبه خود، به خزنده‌های وب گوگل می‌گوید که چگونه محتوای شما را ایندکس کنند.

حذف صفحات قدیمی با عملکرد ضعیف: صفحات دارای عملکرد ضعیف با تعداد بازدیدکننده کم، رتبه‌بندی جستجوی شما را پایین می‌آورد، پس از حذف آنان نترسید.

اصلاح لینک‌های خراب و منسوخ: اصلاح لینک‌ها ارزیابی خزنده‌های موتور جستجو از سایت شما را بهبود می‌بخشد، و در عین حال باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. همچنین شایان ذکر است که مطالعه‌ای توسط Reboot Online Marketing مشخص کرده است که الگوریتم رتبه‌بندی گوگل به سایت‌هایی که لینک‌دهی به سایت‌های معتبر را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد، توجه می‌کند.

بهینه‌سازی تصاویر: از تصاویر مربوط به محتوا استفاده کنید، عناوین مناسب را قرار دهید، و توضیحی مناسب در "alt" بگذارید.

2. بهینه‌سازی سئو محلی

گوگل الگوریتم جستجوی خود را برای ارائه نتایج محلی هنگامی که جستجوگر به نظر می‌رسد به دنبال گزینه‌های نزدیک به خانه است، ایجاد کرده است. مثلا، در حال حاضر گوگل گزینه‌های محلی را در بالای صفحه برای جستجوهایی مثل "رستوران‌ها" ارائه می‌دهد. این تغییر مکان، بسیار مناسب با نیاز کاربران است: در دستگاه‌های تلفن همراه تقریبا یک سوم جستجوها مبتنی بر مکان هستند. مشاغل کوچک با تمرکز بر روی سئوی محلی، فرصتی بزرگ برای بهره‌مندی دارند.

شما می‌خواهید یک پروفایل رایگان Google My Business تنظیم کرده و نگهداری کنید. اطلاعات کسب و کار خود را که در نتایج گوگل ظاهر می‌شود، کامل و دقیق پر کنید.

لیست کردن مشاغل‌تان با گوگل همچنین مشتریان را قادر می‌سازد تا بررسی‌ها را انجام دهند، که می‌توانید و باید به آن‌ها پاسخ دهید. با مشغول نگه داشتن کاربران با بررسی‌ها، می‌توانید شهرت دیجیتالی خود را بسازید و یک جامعه وفاداراز مشتریان بسازید. Google My Business همچنین یک بخش پرسش و پاسخ را ارائه می‌دهد، که می‌توانید از سوالاتی که مشتریان شما ممکن است بپرسند استفاده کنید.

با فراتر از گوگل رفتن، شما می‌توانید سئو محلی خود را بیشتر رشد دهید (بدون تلاش بیش از حد) و با ثبت مشاغل خود با سایر دایرکتوری‌های کسب و کارهای محلی، از جمله Yelp، TripAdvisor و Yellow Pages، مخاطبان جدید خود را به دست آورید.

3. کلمات کلیدی که مشتریان ایده‌آل شما جستجو می‌کنند را بیابید

برای ایجاد محتوایی که مستقیما با نیازهای مخاطبان مورد نظر شما صحبت می‌کنند، و هدف قرار دادن کلمات کلیدی بهینه برای دستیابی به آن مخاطبان، باید بدانید مشتریان ایده‌آل شما در واقع به دنبال چه کلمات کلیدیی هستند. برای کارآفرینان و مشاغل کوچک، ابزارهای مختلفی وجود دارد که بتوانند جستجوی کلمات کلیدی را تسریع بخشیده و ساده کنند.

یکی از روش‌های ساده استفاده از Google autocomplete است. شروع به تایپ کردن یک کلمه کلیدی مرتبط در نوار جستجو کنید و گوگل پیشنهاداتی را برای رایج‌ترین عبارات جستجوشده در آن کلمه کلیدی ارائه می‌دهد.

با این جستجوی ساده، می‌توانید محتوای سایت را توسعه دهید. مطمئن باشید که قصدی که در پشت جستجوی کلمات کلیدی موجود در محتوا است را درک کرده‌اید و یک کلمه کلیدی واحد را با هر بخش از محتوا هدف قرار داده‌اید.

4. سئو on-page را به حداکثر برسانید

وقتی نوبت بهینه‌سازی محتوای‌تان می‌رسد، مطمئن باشید که بر روی کلمات کلیدی مورد نظر تمرکز کرده‌اید (با یک کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه) و اینکه آن‌ها بهینه شده‌اند تا شانس نمایان شدن صفحات شما در نتایج جستجو را افزایش دهد.

بهترین شیوه‌ها عبارتند از:

سرصفحه‌ها و عناوین صفحه بهینه‌شده: سرصفحه‌هایی که برای هر بخش محتوا انتخاب می‌کنید، می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر میزان نرخ کلیک داشته باشند (درصد افرادی که سرصفحه را مشاهده کرده و سپس روی آن کلیک می‌کنند) که به نوبه خود بر رتبه‌بندی محتوا در نتایج موتور جستجو تاثیر می‌گذارد. خوب است که وقت خود را برای رسیدن به چیزی جذاب و مناسب صرف کنید. برای اطمینان از اینکه عنوان صفحه به طور کامل در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، آن را زیر 60 کاراکتر نگه دارید.

بهینه‌‌سازی header tag: از هدرها برای هر بخش محتوای خود استفاده کنید تا آن‌ها را به صورت سازمان‌یافته نگه داشته و کار را برای مخاطبان آسان کنید. این امر همچنین معیارهای زمانی سایت شما را بهبود می‌بخشد. شما همچنین می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را در این هدرها وارد کنید.

بهینه‌سازی meta tagها: متاتگ‌ها محتوای شما را توصیف می‌کنند تا خزنده‌های موتور جستجو متوجه شوند که آن محتوا در مورد چیست. قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و توضیحات در متاتگ‌ها می‌تواند اطمینان حاصل کند که خزندگان متوجه شوند که چه چیزی را ببیند و این امر به تقویت سئو کمک می‌کند.

اگرچه زمان و تلاش در مورد این تاکتیک باید نسبتا کم باشد، اما شما هنوز هم می‌خواهید طرحی را توسعه دهید که باید برای بهینه‌سازی صفحات در الویت قرار گیرد.

5. تمرین موثر بازاریابی محتوا

برای موفقیت کارآمد در بازاریابی محتوا به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار یا کسب و کار کوچک، از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

از قالب‌ها استفاده کنید. استفاده از فرمت مشابه برای مقالات مختلف و لندینگ پیچ‌ها (صفحات فرود) باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش شما می‌شود، در حالی که هنوز هم با کیفیت بالا محتوای خود را ارائه می‌دهید.

ویدیو بسازید. محتوای ویدیویی آسان‌تر است. مصرف‌کنندگان غالبا آن را ترجیح می‌دهند، در این صورت هم کارآفرینان و هم مشتریان هر دو برنده هستند. Wistia ابزاری است که می‌توانید برای بهینه‌سازی‌ فیلم‌ها برای سئو از آن استفاده کنید.

از رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما فراتر از جستجوی ارگانیک رفته است. آن را در کانال‌های اجتماعی و همچنین کانال‌های توزیع مرتبط دیگر به اشتراک بگذارید. Reddit می‌تواند گزینه بسیار قدرتمندی باشد.

6. بک‌لینک‌ها را برای قدرتمند کردن سایت خود دنبال کنید

الگوریتم گوگل کیفیت و کمیت سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند را ارزیابی می‌کند. در حقیقت تحقیقات نشان می‌دهد که کمیت بک‌لینک‌ها با رتبه‌بندی بالای جستجو، بیشتر از هر عامل دیگری مرتبط است.

برای به دست آوردن بک‌لینک‌های کارآمد، با ایجاد لیستی از مخاطبان بالقوه یک استراتژی راهبردی را اجرا کنید، از جمله رسانه‌ها، بلاگ‌ها،  تجارت‌های غیررقابتی، و سایر سایت‌های تاثیرگذار که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به اخبار، پیشنهادات برای تبادل پست‌های مهمان و تاکتیک‌های مشابه دسترسی داشته باشید. استفاده از ابزارها برای شناسایی مکان‌هایی که رقبا بک‌لینک‌ها را کسب می‌کنند، در گسترش سریع لیست مورد نظر شما مفید هستند.

با عملی کردن این شش تاکتیک، کارآفرینان و مشاغل کوچک می‌توانند دریابند که می‌توانند با تلاش کم به سمت ساخت سئو به عنوان ستون اصلی استراتژی رشد پیش روند.

 

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید پیشنهاد میکنم آموزش سئو سایت تاپ لرن را مشاهده کنید .

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi