ML.NET چیست؟
ایمان مدائنی

ML.NET یک فریم‌ورک یادگیری ماشین (machine learning) منبع باز و cross platform برای پلت‌فرم توسعه‌دهنده .NET است.

ML.NET به شما امکان آموزش، ساخت و حمل مدل‌های سفارشی machine learning با استفاده از C# یا F# برای انواع سناریوهای ML را می‌دهد. ML.NET شامل ویژگی‌های مانند machine learning اتوماتیک (AutoML) و ابزارهایی مثل ML.NET CLI و ML.NET Model Builder، که ادغام machine learning در برنامه‌های شما را راحت‌تر می‌سازد، است.

ML.NET برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

همانطور که گفتیم ML.NET فریم‌ورک machine learning برای توسعه‌دهندگان .NET می‌باشد. می‌توانید از ML.NET برای ادغام مدل‌های سفارشی machine learning در برنامه‌های .NET خود استفاده کنید. شما می‌توانید برای بسیاری از سناریوها از ML.NET استفاده کنید،‌ مثل تحلیل احساسات، پیش‌بینی قیمت، توصیه محصول، پیش‌بینی فروش، دسته‌بندی تصویر، تشخیص شیء و بسیاری موارد دیگر. در گیت‌هاب نمونه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

تفاوت بین هوش مصنوعی و Machine Learning

هوش مصنوعی (AI) شاخه‌ای از محاسبات است که شامل آموزش رایانه‌ها برای انجام کارهایی است که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. Machine Learning (ML) زیر مجموعه هوش مصنوعی است که رایانه‌هایی است که داده‌ها را یاد می‌گیرند و الگوهای را می‌یابند تا خودشان بتوانند پیش‌بینی‌هایی در مورد داده‌های جدید بسازند.

چرا به ML.NET نیاز داریم و تفاوت بین ML.NET نسبت به سایر ارائه‌های AI/ML مایکروسافت چیست؟

مایکروسافت محصولات و خدمات بسیاری از AI و ML را ارائه می‌دهد، بنابراین در اینجا می‌توان به تفکیک اختلافات بین آن‌ها اشاره کرد:

ML.NET: سولوشن‌های machine learning سفارشی بسازید و آن‌ها را در برنامه‌های .NET خود ادغام کنید.

Azure Cognitive Services: خدمات ابری (cloud) است که مدل‌های از پیش ساخته machine learning و هوش مصنوعی را برای افزودن به برنامه‌های شما فراهم می‌کند. شامل مجموعه‌ای از APIها برای استفاده از مدل‌های متنوعی برای روش‌های ارتباطی طبیعی با دید و گفتار است.

Azure Machine Learning: محیطی جامع در فضای ابری میزبانی چرخه حیات مدل end-to-end ی ML شامل آموزش مدل، نسخه‌سازی، استقرار و مدیریت انتشار در مقیاس cloud می‌باشد.

چه نوع برنامه‌هایی را می‌توانیم با مدل‌های ML.NET استقرار دهیم (deploy کنیم)؟

شما می‌توانید تقریبا برای هر نوع برنامه .NET ای از ML.NET استفاده کنید، از جمله برنامه‌ها و خدمات وب، میکروسرویس‌ها/کانتینرها، برنامه‌های دسکتاپ (WPF و WinForms)، Azure Functions و هر نوع برنامه Azure سمت سرور و برنامه‌های کنسول.

ML.NET از هر دو نوع فریم‌ورک NET. (ورژن 4.6.1 و بالاتر) و NET Core. (ورژن 2 و بالاتر) پشتیبانی می‌کند.

ML.NET در حال حاضر برای فرآیندهای x64 و x86 پشتیبانی می‌شود.

ML.NET، cross platform می‌باشد، بنابراین بر روی مک، لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌شود.

درست مثل بقیه پلت‌فرم .NET، ML.NET هم 100% رایگان است. لایسنس ML.NET تحت مجوز MIT می‌باشد.

نتیجه‌گیری

ML.NET کاربردهای فراوانی دارد که بسیار لذت‌بخش و شیرین است. توسعه‌دهندگان NET. در هر زمینه‌ای که مشغول به کار باشند می‌توانند از ML.NET استفاده کرده و آن را بر روی هر پلت‌فرمی اجرا کنند.

 

در صورتی که به هوش مصنوعی با سی شارپ علاقمند هستید میتوانید از دوره آموزش هوش مصنوعی با سی شارپ ( ML.Net ) استفاده کنید .

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi