10 ابزار چت برای ارتباط بهتر تیم
ایمان مدائنی

وقتی در یک محیط تیمی در کنار یکدیگر کار کرده و ایده می‌دهید، به وسیله‌‌ی ارتباطی قابل اعتمادی نیاز دارید، جایی که همه اعضای تیم در حالی که در یک صفحه مشترک هستند ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. وقتی شما در یک فضای اداری فیزیکی در کنار هم کار می‌کنید ارتباط گرفتن راحت است. اما در مورد برقراری ارتباط از راه دور یا کار با فریلنسرها در سراسر جهان چطور؟

در این مقاله می‌خواهیم 10 مورد از بهترین ابزارهای مدیریت سیستم چت را، هم برای چت‌های یک به یک و هم تیمی ارائه دهیم. بسیاری از این محصولات رایگان هستند و برای برخی از آن‌ها باید مبلغ اندکی را پرداخت کنید تا امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

با این حال هر ابزار ارتباطی متفاوت است و برای یافتن ابزاری که به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای شما باشد باید تحقیق کنید. بیایید به برخی از آن‌ها نگاهی بیاندازیم.

1. Slack

در چند سال گذشته Slack به عنوان برنامه چت گروهی به یک ستاره تبدیل شد، به ویژه برای شرکت‌هایی با روش کار از راه دور. این برنامه خیلی از IRCQ در چت گروهی با کانال‌ها الهام گرفته است، همچنین می‌توانید کانال‌های خصوصی نیز داشته باشید.

Slack این امکان را به شما می‌دهد تا از طریق هر یک از برنامه‌های وب، موبایل یا دسکتاپ، فایل‌ها، تصاویر یا انواع دیگر مدیاها را به اشتراک بگذارید. از این گذشته، می‌توانید Slack را با برنامه‌های خارجی مثل Google Calendar، Gmail، Jira، Github و Gitlab و بسیاری موارد دیگر ادغام کنید.

Slack با یک برنامه رایگان همراه با برخی ویژگی‌های محدود همراه است اما می‌تواند برای بیشتر سازمان‌های کوچک و تازه‌کار کافی باشد. در صورت نیاز به ویژگی‌های پولی مثل تماس‌های گروهی با اشتراک‌گذاری صفحه، برنامه‌های نامحدود و اکانت‌های مهمان و کانال‌های اشتراکی باید مبلغی را پرداخت کنید تا این امکانات را دریافت کنید.

2. Basecamp

در میان بسیاری از پروژه‌های آنلاین دیگر، Basecamp یک انتخاب عالی برای شرکت‌های مبتنی بر اینترنت است. سرویس Basecamp به مدیران اجازه می‌دهد تا وظایف، یادداشت‌های گروهی، دانلود فایل‌ها، و همچنین چت‌های گروهی را اختصاص دهند. این یک روش قدرتمند برای سازماندهی هر پروژه آنلاین با هر تعداد نفر است.

با Basecamp، شما کار خود را به پروژه‌های جداگانه تقسیم می‌کنید. هر پروژه شامل همه چیز مربوط به کار مورد نظر است: همه افراد درگیر، هر بحث، هر داکیومنت، فایل، وظایف، داده‌های مهم و غیره.

3. Zoom

Zoom انتخاب محبوبی برای برگزاری یک نشست ویدیویی یا کنفرانس است. به دلیل قابلیت اطمینان نسبت به پلت‌فرم‌ها شناخته شده است و عضو شدن در هر نشست را بسیار آسان می‌سازد.

به جای ایجاد یک اکانت Zoom یا گذر از چند مرحله برای شرکت در کنفرانس ویدیویی، شخص دعوت‌شده می‌تواند بر روی لینک ارائه‌شده برای دعوت کلیک کرده و نام آن‌ها را مشخص کند، و همه آن‌ها تنظیم می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از طریق وب‌سایت یا برنامه دسکتاپ به گروه بپیوندند.

در زمان همه‌گیری کرونا ویروس، Zoom نقش مهمی در فراهم آوردن امکاناتی برای بسیاری از افراد برای کار از خانه داشته است. بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان از آن برای آموزش در منازل استفاده می‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند تا با کارمندان‌شان که در خانه کار می‌کنند در ارتباط باشند.

4. Google Meet

 

Google Meet روش آسانی برای مکالمه با یک فرد یا گروهی از افراد است. در حالی که Google Hangouts و سایر محصولات چت گوگل می‌توانند فقط 25 نفر را در یک گروه چت میزبانی کنند، Google Meet برای مشاغل طراحی شده است و به این ترتیب به شما امکان می‌دهد تا میزبان تعداد افراد مورد نیاز باشید.

کاملا شبیه به Zoom کارمی‌کند. شما می‌توانید از کاربران با اکانت GSuite دعوت کرده یا با یک meeting ID مخفی افراد خارج از این مجموعه را دعوت کرده تا آن‌ها به جلسه بپیوندند. این ابزار به عنوان بخشی از محصول GSuite ارائه می‌شود. بنابراین متاسفانه برای Google Meet به صورت رایگان در دسترس نیست.

5. Microsoft Teams

 

همانطور که از نامش پیداست، Microsoft Teams یک پلت‌فرم چت و همکاری از مایکروسافت است که برای انواع گروه‌ها طراحی شده است. به عنوان بخشی از محصولات مایکروسافت، Microsoft Teams به سایر محصولات از جمله Office 365 وصل می‌شود.

Microsoft Teams یک برنامه رایگان با ویژگی‌های بسیاری ارائه می‌دهد. در حال حاضر این برنامه رایگان می‌تواند چت گروهی و ابزارهایی با پیام‌های نامحدود چت، دسترسی مهمان، ویدیو، تماس‌های صوتی، و دسترسی به نسخه وب Word، Excel و PowerPoint را داشته باشد.

6. Rocket.Chat

 

Rocket.Chat یک نرم‌افزار چت تیمی open-source است. رایگان و بدون هیچ ویژگی محدودکننده‌ای می‌باشد. می‌توانید از کنفرانس‌های صوتی و تصویری، دعوت اشخاص با دسترسی مهمان، اشتراک‌گذاری فایل و صفحه، احراز هویت دو عاملی (2FA)، رمزگذاری E2E، SSO با ده‌ها ارائه‌دهنده OAuth استفاده کنید.

Rocket.Chat راهنمای کاملی در مورد نحوه deploy کردن Rocket.Chat در نسخه‌های محیط‌ها و سرورهای‌شان مثل Ubuntu، RedHat، Docker، AWS و DigitalOcean ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار مناسبی برای کسانی است که به کنترل کامل برنامه چت و از همه مهم‌تر داده‌ها نیاز دارند. اما اگر ترجیح می‌دهید در تنظیم سرورهای خود سختی نکشید، Rocket.Chat یک سرویس هاستینگ پولی را نیز ارائه می‌دهد.


 

 

7. MatterMost

 

MatterMost یکی دیگر از برنامه‌های چت open-source است که ارزش استفاده را دارد. به عنوان جایگزین Slack است، ویژگی‌های زیادی را برای ارتباطات گروهی یکپارچه ارائه می‌دهد.

می‌توانید مکالمات را در فیلم‌ها و کانال‌ها سازمان‌دهی کنید، جستجوی کاملی از تاریخچه چت داشته باشید (این ویژگی در Slack در برنامه رایگان محدود است)، همچنین می‌توانید VOIP، اشتراک‌گذاری صفحه، ویدیو، فایل، تصویر و لینک را انجام دهید.

به عنوان یک برنامه open-source، دسترسی کامل به سورس را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد. مثلا می‌توانید برند خود را برای صفحه ورود، یا برنامه‌های تلفن همراه خود سفارشی کنید.

8. Chanty

 

Chanty یک برنامه چت است که با هوش مصنوعی و machine learning قدرتمند شده است، بنابراین می‌تواند به شما در ارائه مهم‌ترین و مرتبط‌ترین موارد کمک کند تا مکالمات خوبی داشته باشید.

یک برنامه رایگان با ویژگی‌های زیاد است، که آن را به یک برنامه چت بی‌نقص برای استارت‌آپ‌ها یا مشاغل تبدیل کرده است. با استفاده از این برنامه رایگان، این امکان به شما داده می‌شود تا مکالمات عمومی و خصوصی نامحدود، تاریخچه کاملا قابل جستجو، مدیریت وظایف داخلی، و داشتن حداکثر 10 کاربر درون سازمان داشته باشید.

9. Podio

 

مورد خوب دیگر به نام Podio است که فقط برای چت نیست. این یک مجموعه کامل مدیریت backend برای پروژه‌هایی است که باید چندین کاربر را مدیریت کنند. ثبت‌نام آن‌ها تحت پنج عضو تیم رایگان است، و شما می‌توانید تعداد بیشتری از برنامه‌ها را با استفاده از این اکانت رایگان امتحان کنید. این برنامه‌ها شامل وظایف to-do، تقویم‌ها و البته اتاق‌های گفتگو است.

ثبت‌نام با اکانت مستقیم OAuth با استفاده از گوگل، فیس‌بوک، حتی Windows Live بسیار آسان است. اکانت رایگان به شما اجازه می‌دهد همه برنامه‌های آن را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شرکت شما مناسب است. ثبت‌نام و امتحان کردن آن رایگان است، بنابراین شما چیز زیادی را از دست نمی‌دهید!

10. Flock

Flock یک برنامه چت و همکاری است که می‌تواند در بهبود بهره‌وری و راندمان در ارتباط گرفتن با تیم خود برای گفتگو در مورد پروژه‌های مهم و دریافت کارهای انجام‌شده به شما کمک کند.

می‌توانید مکالمه را در کانال‌ها شروع کنید، به صورت دایرکت پیام بفرستید یا مطلبی را برای کل شرکت بفرستید، و حتی لیست‌های ایمیل شده را مدیریت کنید. علاوه بر این، Flock برنامه داخلی " To-do" را دارد، بنابراین شما می‌توانید To-doها را در یک مکان مدیریت کنید و حتی مکالمات را به یک To-do تبدیل کنید، که به نظر من یک ویژگی بسیار جالب است.

Flock با یک برنامه رایگان همراه است که به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌های نامحدود یک به یک و گروهی و تماس‌های تصویری، و تا 10 کانال عمومی را میزبانی کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi