چرا سرعت سایت هنوز مهم است
ایمان مدائنی

موفقیت در یک کانال رسانه‌ای مانند جستجوی ارگانیک به محتوا وابسته است. به طور خاص، تولید محتوای مفید قابلیت رتبه‌بندی را دارد. گوگل در به ‌روز رسانی‌های الگوریتمی اخیر خود، تا حد زیادی بر ترویج محتوای عالی و لینک‌های طبیعی، و جریمه محتوای ضعیف با لینک‌های نامشخص تمرکز کرده است.

اما از آنجا که متخصصان سئو توصیه‌های محتوا، تحقیقات کلمات کلیدی و استراتژی‌های کسب لینک را الویت‌بندی می‌کنند (عواملی فوری‌تر در به دست آوردن رتبه)، ارزش‌های فنی، مانند سرعت سایت که باعث می‌شود مشتریان از مخاطبان ارگانیک خود درآمد بیشتری کسب کنند، را نادیده می‌گیرند.

هیچ محتوایی بدون زیرساخت (به عنوان مثال وب‌سایت‌های سریع) و تحلیل کار نمی‌کند. آن‌ها مبانی موفقیت بازاریابی دیجیتال هستند.

بازاریابی محتوا برای کسب رتبه در سایت‌ها به صورت غیر قابل انکار موثر است که ممکن است حس کنجکاوی مشتری را نسبت به آنچه که سئو می‌تواند برای دیده شدن انجام دهد اشباع کند. حتی ممکن است شما سایت‌های کندی را ببینید که رتبه‌بندی می‌شوند اما عدم توجه به زیرساخت‌ها سرانجام گریبان‌گیر این سایت‌ها خواهد شد.

مطالعه سرعت سایت

تازه‌ترین مطالعات مربوط به سرعت سایت مربوط به 10 وب‌سایت است که شامل تعدادی از صنایع و 26000 صفحه فرود (landing page) بوده است. محدوده عملکرد آن‌ها از صفحات بسیار کند (9 ثانیه به بالا) تا بسیار سریع (زیر یک ثانیه) می‌باشد.

نتایج نشان می‌دهد هر ثانیه که شما می‌توانید سرعت لود صفحه را کم کنید، مزایای نرخ تبدیل شدیدی دارد که رویکرد فروش را تحریک می‌کند.


صفحاتی که زیر یک ثانیه لود می‌شوند با نرخی حدود 2.5 برابر بیشتر از صفحاتی که کندتر از پنج ثانیه یا بیشتر لود می‌شوند تبدیل می‌شوند.

 

اما این دستاورد مربوط به صفحات سریع و کند نیست. تفاوت نرخ تبدیل بین صفحات "سریع" (دو ثانیه) و "خیلی سریع" (زیر یک ثانیه) بیش از دو برابر بود. این امر نکته بعدی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

کاربران سایت‌های سریع‌تر را بیشتر مورد تقاضا قرار می‌دهند

در سال 2014 یک نظرسنجی انجام شد که در مقایسه با امروز، تفاوت بین سایت‌های "خیلی سریع" و سایت‌های "سریع" به اندازه امروز آشکار نبود. وقتی دوباره بعد از پنج سال انجام شد، انتظار می‌رفت که تفاوت حتی چشم‌گیرتر شده باشد. چرا؟ اتخاذ 5G.

در گزارش Ericsson، که در نوامبر سال گذشته انجام شد، پیش‌بینی شده که پوشش 5G شصت و پنج درصد جمعیت جهان را در سال 2025 پوشش خواهد داد.

با مطالعه دیگری که در آوریل سال گذشته توسط Parks Associates انجام شد، انتظار می‌رود که پذیرش پهنای باند جهانی تا سال 2023 به یک میلیارد خانوار در سراسر جهان برسد.

وقتی شما هر دوی این روندها را بررسی می‌کنید، تنها چیزی که تجربه کاربر موبایل یا دسکتاپ را از بین می‌برد، زیرساخت وب ضعیف خواهد بود.

الویت‌بندی سرعت سایت

اگر تا اینجا را خوانده باشید، قبول خواهید کرد مزایای نرخ تبدیل یک سایت سریع قابل توجه است و تقاضای بازار برای تجربیات کاربری سریع به سرعت گسترش می‌یابد. اما چه گام‌های عملی باید در جهت سرعت بیشتر صفحه برداشته شود و کدام یک از این مراحل را باید در الویت قرار دهید؟

البته Moz راهنمایی خوبی در مورد بهترین روش‌های سرعت صفحه دارد. از آن لیست، شما توصیه‌های زیر را دارید:

فعال کردن فشرده‌سازی

کوچک و کم‌حجم کردن JavaScript، CSS و HTML

کاهش ریدایرکت‌ها

حذف مسدود کردن رندر جاوااسکریپت

به کارگیری Caching مرورگر

بهبود زمان پاسخگویی سرور

استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)

بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوها

اگر قرار باشد این توصیه‌ها را از لحاظ دشواری برای پیاده‌سازی یک بازاریاب جستجو متوسط و تأثیر بر سرعت سایت مرتب کنیم، احتمالا چیزی شبیه به این خواهد بود:

دشواری کم، تأثیر کم

بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوها

بازاریابان در هر سطح مهارتی که باشند، می‌توانند پلاگین‌هایی را نصب کنند و به طور خودکار اندازه تصویری که در بخشی از محتوا آپلود می‌شود را کاهش دهند. با دادن سایز مناسب و فشرده‌سازی تصاویر موجود در صفحه، زمان زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

کوچک و کم‌حجم کردن JavaScript، CSS و HTML

کم‌حجم کردن کد یکی دیگر از راه‌های سریع و موثر است. ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند این کار را انجام دهند مثل minifycode.com. این ابزارها اساسا تمام فضای خالی موجود در کد را از بین می‌برند، که می‌تواند چند کیلوبایت از سایز را کم کند.

حذف مسدود کردن رندر جاوااسکریپت

مهاجرت به یک پلت‌فرم مدیریت تگ مثل Google Tag Manager می‌تواند بار جاوااسکریپت را از صفحات شما بگیرد و آن‌ها را در کانتینری قرار دهد که می‌توانند با همان سرعت لود شوند بدون اینکه به بقیه محتوا یا عملکردهای صفحه آسیب برسانند. استفاده از Tag Managerها برای افراد غیر فنی نیز بسیار آسان است.

دشواری متوسط، تأثیر متوسط

کاهش ریدایرکت‌ها

بیشتر سئوها می‌توانند نقشه ریدایرکت URL را به کلاینت‌ها یا ذینفعان داخلی ارسال کنند تا ریدایرکت‌های سمت سرور را به آسانی تعیین کنند. اما برخی سایت‌ها شامل طرح‌های پیچیده‌تر سمت کلاینت با استفاده از جاوااسکریپت هستند. کار با توسعه‌دهنده front end برای مقابله با تغییرات برای ریدایرکت‌های مبتنی بر اسکریپت می‌تواند در صورتی که این فایل‌های JS عملکرد سایت را با دیگر روش‌های متریال تحت تاثیر قرار دهد، مشکل باشد.

فعال کردن فشرده‌سازی

فعال کردن فشرده‌سازی در Apache یا IIS یک فرآیند بسیار ساده است، اما نیاز به دسترسی به فایل‌های htaccess و سرورها دارد که سازمان‌های فناوری اطلاعات تمایلی ندارند تا بازاریاب آن‌ها را کنترل کنند.

به کار‌گیری Caching مرورگر

اگر کنترل فایل htaccess را داشته باشید، کش کردن مرورگر از منابع وب‌سایت که تغییر نمی‌کنند اغلب اوقات ساده است. اگر این کار را انجام ندهید، پلاگین‌ها یا اکستنشن‌های کشینگ برای پلت‌فرم‌های مختلف CMS وجود دارند که بازاریابان می‌توانند برای مدیریت این تنظیمات نصب کنند.

دشواری زیاد، تأثیر زیاد

بهبود زمان پاسخگویی سرور

روش‌های متداولی برای بهبود زمان پاسخگویی وجود دارد، از جمله یافتن یک سرویس هاستینگ وب معتبر، بهینه‌سازی دیتابیس که عملکرد را به سایت تحویل می‌دهد. همه این موارد تحت صلاحدید فناوری اطلاعات قرار گرفته و برای اجرا نیاز به تصمیم تصمیم‌گیرندگان و هزینه دارند.

استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)

اتخاذ CDN می‌تواند وقت‌گیر و پر هزینه باشد و به تخصص نیاز دارد. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، مطالعات نشان می‌دهد که گوگل زمان اولین بایت را به عنوان عامل رتبه‌بندی اندازه می‌گیرد و پرداخت‌های آن می‌تواند بسیار زیاد باشد.

جمع‌بندی

امیدوارم این مطلب برای شما الهام‌بخش بوده باشد تا در رابطه با سرعت سایت در سازمان‌تان یا برای مشتریان‌تان پیشرفت کنید. این کار نه تنها از چشم‌انداز مشاغل با ارزش است، بلکه به طور فعال اینترنت را مکانی بهتر برای یک فرد متوسط می‌‌سازد. هر دوی این‌ها مواردی هستند که هر بازاریاب جستجویی می‌تواند به آن‌ها افتخار کند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi