اهداف Blazor WebAssembly در NET 5. در آخرین آپدیت ASP.NET Core
محمد اردوخانی

مایکروسافت در اعلام آپدیت‌های مربوط به توسعه وب ASP.NET Core به عنوان بخشی از NET 5 Preview 7. جدید، خاطر نشان کرد که Blazor WebAssembly، کامپوننت سمت کلاینت پروژه Blazor که توسعه وب مبتنی بر سی‌شارپ را به جای جاوااسکریت فراهم می‌سازد، اکنون .NET 5 را هدف قرار می‌دهد.

بعد از تحمل یک سری تأخیر در توسعه، Blazor WebAssembly اخیرا به کامپوننت سمت سرور Blazor Server متصل شده است. هر دو بخش پروژه Blazor در NET 5. قرار گرفته‌اند که این یکی شدن همه‌ چیز در .NET برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

برای رو در رو شدن با آن، اخیرا مایکروسافت .NET 5 پیش‌نمایش 7 را منتشر کرده است.

همانطور که اکثر کدهای NET 5. تقریبا تمام شده است، اصلی‌ترین "ویژگی جدید" آپدیت‌های ASP.NET Core در پیش‌نمایش 7 مربوط به برنامه‌های Blazor WebAssembly است که اکنون NET 5. را هدف قرار داده‌اند.

Sourabh Shirhatti در 21 جولای توضیح داده است که "برنامه‌های Blazor WebAssembly 3.2 فقط به NET Standard 2.1 API. دسترسی دارند"، او می‌گوید "با این انتشار هم‌اکنون پروژه‌های Blazor WebAssembly، NET 5. را هدف قرار داده و به مجموعه بسیار گسترده‌تری از APIها دسترسی دارند. پیاده‌سازی پشتیبانی Blazor WebAssembly برای APIها در NET 5. کاری در دست انجام است که به زودی انجام خواهد شد، بنابراین ممکن است برخی از APIها یک PlatformNotSupportedException را در زمان اجرا (runtime) پرتاب کنند. ما دوست داریم در صورتی که با عدم پشتیبانی از API خاصی رو به رو شدید ما را در جریان بگذارید".

همچنین مواردی در مورد عملکرد Blazor و دسترسی به پیشرفت‌ها و بهبودها، به همراه الزامات دیباگینگ آپدیت‌شده برای Blazor WebAssembly هنگام استفاده از ویرایشگر ویژوال استودیو کد cross-platform و open source ذکر شده است. در حال حاضر توسعه‌دهندگان لازم نیست به صورت دستی دیباگر جاوااسکریپت را نصب کنند، زیرا اکنون در VS Code گنجانده شده است. با این حال، فعال کردن نسخه preview هنوز لازم است.

نکته‌های جالب دیگر راجع به آپدیت‌های ASP.NET Core در NET 5 Preview 7. عبارتند از:

پیشرفت‌های عملکرد certificate authentication: این تیم کش کردن (caching) را به certificate authentication در ASP.NET Core اضافه کرده است، که به طور قابل توجهی عملکرد certificate authentication را بهبود بخشیده است.

ارسال فریم‌های HTTP/2 PING: اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند با تنظیم محدودیت‌های KestrelServerOptions، فریم‌های دوره‌ای PING را در Kestrel ارسال کنند. مکانیزم HTTP/2 برای ارسال فریم‌های PING می‌تواند از عدم عملکرد کانکشن‌های بدون استفاده اطمینان حاصل کند.

پشتیبانی از انواع endpointهای دیگر در Kestrel sockets transport: ساختار API جدید در System.Net.Sockets معرفی شده است. sockets transport (پیش‌فرض) در Kestrel اکنون توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا هم به مدیریت فایل‌های موجود و هم سوکت‌های دامین یونیکس متصل شوند.

رمزگشایی هدر سفارشی در Kestrel: تیم این امکان را فراهم کرده است که مشخص شود کدام System.Text.Encoding برای تفسیر هدرهای ورودی بر اساس نام هدر به جای پیش‌فرض UTF-8 استفاده ‌شود.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi