ابزارهای توسعه NET. برای توسعه هوشمند در سال 2020
محمد اردوخانی

NET. واقعا یک پلت‌فرم مهم برای توسعه برنامه است، زیرا یادگیری و پیاده‌سازی آن ایمن، قدرتمند و بسیار آسان می‌باشد. توسعه‌دهندگان به طور گسترده از NET framework. برای ساخت برنامه‌های وب استفاده می‌کنند و حتی برنامه‌های مبتنی بر برنامه‌نویسی میرای (legacy) را به برنامه‌های NET. امروزی تبدیل می‌کنند. توسعه‌دهندگان NET. همچنین از بسیاری از ابزارهای دیگر برای توسعه استفاده می‌کنند. این ابزارها اثبات کرده‌اند که بهترین پشتیبانی را برای توسعه ارائه می‌دهند.

در اینجا برخی از بهترین ابزارهای سودمند که توسط بسیاری از تیم‌های توسعه‌دهنده NET.، توسعه‌دهندگان NET.، برنامه‌نویسان NET. که به صورت انفرادی کار می‌کنند، و غیره استفاده می‌شود را برای شما آورده‌ایم.

1. Microsoft Visual Studio

ویژوال استودیوی مایکروسافت یک محیط توسعه یکپارچه است که از زبان‌های مختلف مانند C/C++، VB.NET، Visual Basic، Visual J#، Visual C#، Python، Ruby، XML/XSLT، HTML/XHTML، JavaScript و CSS پشتیبانی می‌کند. همچنین شامل یک ویرایشگر کد و دیباگر است. سایر ابزارهای داخلی که این محیط را به یک سولوشن کامل تبدیل می‌کنند عبارتند از code profiler، designer برای ساخت برنامه‌های GUI، web designer، class designer و database schema designer.

2. Resharper

ابزار دیگر برای فراهم کردن محیطی مناسب جهت توسعه ایمن و مطمئن برنامه‌های NET. ری‌شارپر است. Resharper به طور منظم آپدیت شده و با های‌لایت‌های جدید ایجاد می‌شود. Resharper اکستنشنی برای ویژوال استودیو است. ReSharper توسط برنامه‌نویسان انتخاب می‌شود زیرا دارای ویژگی‌های داخلی مانند تحلیل کد است که وقتی در کد شما به کدهای مشکل‌دار و نقص‌های مربوط به سبک‌ها برمی‌خورد آن را اصلاح می‌کند.

3. Bytescout

Bytescout یکی از پلت‌فرم‌های پرکاربرد است که دارای چندین ابزار مفید برای توسعه‌دهندگانNET. است. آن‌ها با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانند PDFهایی با متن و تصاویر با ارزش ایجاد کنند. قابلیت‌های مختلف PDFهای تولید شده توسط Bytescout عبارتند از: حذف تصاویر، جدا کردن اطلاعات متا، تبدیل PDF به چیزی فراتر از انتظارات، جداسازی آرشیو PDF و غیره.

با استفاده از ByteScout PDF SDK، کاربران می‌توانند فایل‌های PDF را در C# یا VB.NET ایجاد کنند. همچنین گزارش تولید شده می‌تواند در فرمت‌های متعدد دیگر، از جمله PNG، JPEG، TIFF، CCITT Fax و غیره تولید شود. گزینه‌های امنیتی با رمزگذاری 40 بیتی، 128 بیتی، و 256 بیتی در دسترس هستند. کاربران به راحتی می‌توانند تنظیمات امنیتی را مطابق با الزامات خود تنظیم کنند.

4. Nuget

Nuget توسط توسعه‌دهندگان Net. برای اشتراک‌گذاری کد خاصی با هر جامعه، سازمان یا کار گروهی انتخابی استفاده می‌شود. Nuget رایگان و open source است. پکیج‌ها همچنین می‌توانند به عنوان ساده‌ترین تکنیک برای تقسیم کد شما استفاده شوند تا در پروژه‌های مختلف استفاده شوند. به صورت پیش‌فرض به عنوان اکستنشن ویژوال استودیو در دسترس است و با گذشت زمان تکامل یافته است. نسخه فعلی دارای سرویس‌ها و ابزارهای داخلی است که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت. به عنوان یک اکستنشن، به بسیاری از توسعه‌دهندگان NET. و VB برای تعریف پکیج‌های مختلف کمک کرده است.

5. LinQPad

LinQPad برای تست کوئری‌های LINQ یا هر برنامه C#/F#/Visual Basic استفاده می‌شود. این ابزار دارای ویژگی‌های autocomplete و دیباگر داخلی است، و یک پلت‌فرم عالی برای نمونه‌سازی اولیه و بازخورد فوری می‌باشد. به عبارت ساده‌تر LINQPad مانند Notepad برای LINQ است. در اصل برای آزمایش ابزار کد جهت تست با LINQ و تست قطعه‌های کد قبل از اینکه در کد شما معرفی شوند استفاده می‌شود.

6. Visual Studio Gallery

Visual studio gallery برای دسترسی سریع به اکستنشن‌ها، کنترل‌ها و قالب‌های ویژوال استودیو بسیار ضروری است. کمک می‌کند تا با IDE ادغام شوید و به شما امکان دسترسی به بیش از 7000 محصول که در حال حاضر در دسترس هستند را می‌دهد.

7. Chocolaty

Chocolaty نیز یک Windows package manager است و به طور مداوم در حال رشد می‌باشد تا به یکی از پلت‌فرم‌های مطلوب تبدیل شود. نکته مهم در مورد این ابزار این است که با تمام نوآوری‌های برنامه‌نویسی ایجاد شده کار می‌کند، مثل NSIS، MSI، و InnoSetup درکنار باینری‌های runtime و آرشیوهای زیپ‌شده.

8. NCrunch

NCrunch ابزاری است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا کدهای خود را همچنان که آن‌ها را تولید می‌کنند، اجرا و تست کنند. این یک ابزار تست کد همزمان است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا در هنگام ایجاد کد، سنجش کیفیت را تنظیم کنند. این ابزار داده‌های حیاتی در مورد کد تست‌شده را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا به طور همزمان کیفیت را بهبود بخشند. NCrunch به دلیل اجرای تست هوشمند توسط تیم‌های توسعه‌دهنده .NET استفاده می‌شود.

9. Ionide

Ionide دنباله‌ای از پکیج‌های ویژوال استودیو کد است که با برخی از ابزارهای اضافی برای توسعه cross-platform F# همراه است. Ionide عمدتا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بدون در نظر گرفتن نوع سیستم عامل، ویرایش با ارزش، خلاقانه و رایج را در دسترس همه قرار دهد.

Ionide، یکی از قابل توجه‌ترین ماژول‌های ارزیابی شده در مرکز تجاری ویژوال استودیو کد، دارای سابقه طولانی بوده و بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. همچنین تجربه ویرایشگر خوبی را به همراه دارد. از ویژوال استودیو تا VS Code شناخته شده است. توسط علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان متخصص به طور یکسان به کار گرفته می‌شود و برای همه سودمند است.

جمع‌بندی

ابزارهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که برای توسعه برنامه‌های NET. استفاده می‌شود. ابزارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم برخی از آن‌ها بودند. بسته به کیفیت ابزارها و نیاز شغلی، شما می‌توانید از بهترین ابزارهای توسعه NET. که امروزه در بازار موجود هستند استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که از هر کدام از ابزارها که استفاده می‌کنید باید شما را ترغیب کند تا به موقع کار خود را انجام دهید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi