5 مورد از بهترین VS Code Extension ها برای توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت (بخش دوم)
ایمان مدائنی

ادامه مقاله قبل : 5 مورد از بهترین VS Code Extension ها برای توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت (بخش اول)

در مقاله قبلی 5 مورد از محبوب‌ترین اکستنشن‌های جاوااسکریپت VS Code را معرفی کردیم. در ادامه می‌خواهیم 5 مورد دیگر را به شما معرفی کنیم.

Browser Extensions

تا زمانی که یک برنامه کنسول در JS می‌نویسید، به احتمال زیاد کد JS را در یک مرورگر استفاده می‌کنید، به این معنی که برای دیدن هر به‌روزرسانی اغلب باید صفحه را رفرش کنید. در اینجا به جای اینکه به صورت دستی این کار را انجام دهید، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند زمان توسعه فرآیند تکرار را به حداقل برساند.

Chrome Debugger: با بیش از 5.2 میلیون نصب، به شما این امکان را می‌دهد که کد کروم یا هر هدف دیگری را که از پروتکل Chrome Debugger پشتیبانی می‌کند دیباگ کنید.

Live Server: شما را قادر می‌سازد تا یک سرور توسعه لوکال را با ویژگی بارگیری زنده برای صفحات داینامیک و استاتیک راه‌اندازی کنید.

PHP Server: در حالی که PHP Server در اصل برای پروژه‌های PHP ایجاد شده است هنوز هم برای تست کدهای JS سمت کلاینت مفید است. تا به امروز بیش از 234000 نصب داشته است.

Web Server Preview: یک وب ‌سرور و همچنین نمایش زنده HTML را ارائه می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از ویرایشگر یا منوی کانتکس فراخوانی شود. بیش از 120000 نصب دارد.

Rest Client extension: به جای استفاده از یک مرورگر یا برنامه CURL برای تست REST API endpoint ها، ابزار Rest Client Extension می‌تواند برای اجرای HTTP requestها درون ویرایشگر نصب شود.

Testing Extensions

یک کامپوننت حیاتی توسعه نرم‌افزار تست کردن است. موارد زیر برخی از اکستنشن‌های محبوب VS Code برای تست هستند.

ES6 Mocha Snippets: سینتکس ES6 با Mocha snippets ارائه می‌شود. تمرکز آن بر روی جلوگیری از تکرار کد، حذف بریس‌ها در صورت امکان، و استفاده از arrow function ها است. می‌توان آن را کانفیگ کرد تا سمیکالون‌ها فعال شوند. بیش از 36000 نصب دارد.

Mocha sidebar snippet: با کتابخانه Mocha، پشتیبانی تست برای اجرای مستقیم تست‌ها بر روی کد را فراهم می‌کند و خطاها را نشان می‌دهد. چندین مسأله حل‌نشده دارد.

Protractor Snippets: اسنیپت‌های تست end-to-end را ارائه می‌دهد. با بیش از 18000 نصب، از جاوااسکریپت و تایپ‌اسکریپت پشتیبانی می‌کند.

Note TDD: پشتیبانی از پروژه‌های جاوااسکریپت و Node را که تست محور هستند را ارائه می‌دهد. می‌تواند هر زمان که سورس‌ها آپدیت می‌شوند، ساخت تست خودکار را فراهم کند.

Awesome Extensions

Paste as JSON: با بیش از 420000 نصب، تبدیل سریع داده‌های JSON به کد JS را امکان‌پذیر می‌سازد.

Quokka.js: با بیش از 641000 نصب، یک ابزار دیباگینگ است که نمونه‌سازی اولیه کد جاوااسکریپت را ارائه می‌دهد.

Code Metrics: با بیش از 233000 نصب، به پیچیدگی محاسبه کد در JS و تایپ‌اسکریپت کمک می‌کند.

Extension Packs

بازار Visual Studio Code همچنین یک دسته‌بندی برای پکیج‌های اکستنشن دارد. این پکیج‌های اکستنشن مجموعه‌ای از اکستنشن‌های مربوط به ویژوال استودیو کد هستند که برای نصب آسان در یک پکیج واحد قرار گرفته‌اند.

Visual Studio Code برای Node.js: دارای NPM IntelliSense، ESLint، Docker، Code Metrics، Chrome Debugger، و Import Cost است.

Vue.js Extension pack: مجموعه‌ای از اکستنشن‌های JS و Vue است. در حال حاضر، حدود 12 اکستنشن VS Code دارد، از جمله auto-close-tag، (بستن خودکار تگ) و auto-rename-tag (تغییر نام خودکار تگ). تا به امروز، بیش از 156000 نصب داشته است.

Nodejs Extension Pack: با بیش از 293000 نصب، شامل npm، ESLint، Search node_modules، JS snippets، Path IntelliSense، و NPM IntelliSense است.

Ionic Extension Pack: شامل چندین اکستنشن VS Code برای توسعه Angular، RxJS، Ionic، HTML و Cordova است. تا به امروز، بیش از 75000 نصب داشته است.

Javascript APM

اگر از جاوااسکریپت استفاده می‌کنید، باید مراقب نظارت جدید Stackify سمت کلاینت باشید، که در سال 2020 منتشر شده است. این نظارت واقعی کاربر تنها راهی است که شما می‌توانید داستان کامل کد خود و نحوه تعامل کاربران با برنامه‌های‌تان را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

ویژوال استودیو کد دارای اکستنشن‌های باکیفیت زیادی است که باعث می‌شود گزینه محبوبی برای توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت، و همچنین توسعه‌دهندگان Vue، ReactJS و Node.js باشد. اکستنشن‌هایی مثل ESlint به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا از اشتباهات رایج جلوگیری کنند، در حالی که دیباگر برای کروم به آسان ساختن دیباگینگ کد کمک می‌کند.

اکستنشن‌های Node.js با ویژگی‌های IntelliSense، کمک می‌کند تا ماژول‌ها به درستی ایمپورت شوند. در دسترس بودن ابزارهایی مثل REST client و Live Serve تکیه به ابزارهای خارجی برای تکمیل پروژه را کاهش می‌دهند. VS Code برای افزودن ویژگی‌ها و تم‌های جدید عالی است. VS Code سبک، سریع و بسیار قدرتمند است. مایکروسافت آن را برای ویرایشگر کد cross-platform طراحی کرده است که برای نوشتن برنامه‌های وب و همچنین برنامه‌های ابری (cloud) استفاده می‌شود.

دلیل اصلی محبوبیت VS Code این است که هر آنچه که برنامه‌نویس می‌تواند از هر ویرایشگر کدی اکسپورت کند، با ویژگی‌های سودمند اضافی نیز همراه است.

 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi