9 استراتژی قدرتمند سئو که باید برای رتبه‌بندی وب‌سایت خود پیاده کنید
ایمان مدائنی

اگر شما خودتان صاحب وب‌سایت هستید یا بر روی وب‌سایت مشتری کار می‌کنید، پس باید اهمیت سئو را بدانید. بدون استراتژی‌های مناسب SEO نمی‌توانید رتبه بالایی در گوگل بگیرید.

بخشی از دنیای مدرن شدن، بخشی از زندگی روزمره همه شده است. هر روز به نوعی از تغییراتی که در اطراف‌مان رخ می‌دهد بر خورد می‌کنیم، که این موارد تکامل می‌یابد و در نهایت به نسخه بهتری از خود تبدیل می‌شود. در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز همین اتفاق می‌افتد.

با توجه به تعداد زیادی از افراد برای حضور آنلاین خود در اینترنت، قوانین و مقررات تنظیم‌شده توسط موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی برای حفط تعادل خوب در بین همه وب‌سایت‌ها و مشاغل آنلاین تغییر می‌یابد.

با وقوع این تغییرات در سراسر جهان، تازه واردین این پلت‌فرم تصور می‌کنند که سئو از بین رفته است و هیچ فایده‌ای ندارد. این شایعه به داغ‌ترین اخبار دنیای دیجیتال بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است، اما ثابت شده است که این تصور کاملا غلط است.

اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را رتبه‌بندی کنید، باید این را به خاطر داشته باشید که بدون سئو امکان‌پذیر نیست. اگر وب‌سایت خود را می‌خواهید همچنان باید وب‌سایت‌های خود را بهینه کنید، و سئو نمی‌تواند هرگز از بین برود.

در این مقاله برخی از استراتژی‌های سئو که می‌تواند به شما در رتبه‌بندی وب‌سایت کمک کند صحبت می‌کنیم.

1. وب‌سایت خود را موبایل پسند بسازید که باید در بالای لیست استراتژی سئوی شما باشد

شما باید وب‌سایت خود را با توجه به دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید. این مساله بسیار مهم است زیرا بیشترین ترافیک را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه دریافت می‌کنید. اگر وب‌سایت‌تان روی دستگاه‌های تلفن همراه کاربرپسند باشد، می‌بینید که رتبه شما با چه سرعتی افزایش می‌یابد.

2. سرعت صفحه وب خود را بهبود ببخشید

سئو به بهبود سرعت صفحه وب شما کمک می‌کند که در رتبه‌بندی وب‌سایت ضروری است. محققان می‌گویند اگر بارگیری صفحه شما زمان زیادی ببرد، بازدیدکننده وب‌سایت را ترک می‌کند که این امر امتیاز وب‌سایت شما را کم می‌کند و در نهایت بر رتبه‌بندی تاثیر می‌گذارد.

3. نیاز به محتوای باکیفیت

هر کسی در وب‌سایت خود محتوا و پست ایجاد می‌کند، پس چرا وب‌سایت آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌شود. این به دلیل فقدان مهارت‌های کارآمد سئو است. اگر می‌خواهید محتوای شما توسط بازدیدکنندگان خوانده شود تا وب‌سایت‌تان رتبه‌بندی شود، باید محتوای باکیفیت تولید کنید که باید به صورت استراتژیک مطابق با نیاز مشتری گذاشته شود. این کار با به کارگیری تکنیک‌های بسیار سئو انجام می‌شود.

4. نام خاص[alt] برای تصاویر

بیایید فرض کنیم شما تصویری را بدون هیچ نام خاصی در وب‌سایت خود قرار داده‌اید. اگر مشتری آن تصویر را جستجو کند، صفحه شما حتی اگر آن تصویر را داشته باشد باز نمی‌شود. در این زمینه سئو با دادن یک نام خاص به تصویر، وقتی آن را آپلود می‌کنید، به شما کمک می‌کند. حالا هر وقت که مشتریان آن را جستجو کنند صفحه شما باز می‌شود. اکنون هر چه کلیک بیشتری دریافت کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه‌های بالاتر خواهید داشت.

5. off-page مناسب وب‌سایت

اکنون اولین حسی که از صفحه شما، عنوان، محتوای متاتگ، منتقل می‌شود چیست؟ چه چیزی در نتایج گوگل نشان داده می‌شود؟ اگر این بخش را بهینه کنید و کلمات کلیدی مناسب را در آن‌ها بگذارید، متوجه می‌شوید که رتبه وب‌سایت شما به تدریج افزایش می‌یابد.

اگر هیچ تکنیک سئوی off-page مناسبی را به کار نگیرید و بک لینک‌های وب‌سایت خود را نسازید، جریان بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما کند می‌شود. از آنجایی که شما مایل به رتبه‌بندی وب‌سایت خود هستید، باید سئوی off-page را اعمال کنید. هر چه تعداد بک لینک‌ها بیشتر باشد، کیفیت بازدیدکننده نیز بهتر خواهد بود، و زمانی که آن‌ها در وب‌سایت شما سپری می‌کنند رتبه شما را افزایش می‌دهد.

6. قالب‌بندی صحیح وب‌سایت

سئو شامل قالب‌بندی مناسب صفحه است. اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را رتبه‌بندی کنید، پس باید مراقب قالبی که از آن استفاده می‌کنید باشید. شما باید لینک‌ها را برای پلت‌فرم‌های دیگر با مشتریان به اشتراک بگذارید. وقتی داده‌ها به راحتی در دسترس باشند، متوجه می‌شوید که محتوای شما بیشتر توسط مردم به اشتراک گذاشته می‌شود. این اشتراک محتوا قدرت دامنه شما را افزایش می‌دهد و از این رو رتبه‌بندی نیز افزایش می‌یابد.

7. کلمات کلیدی، تگ‌ لاین‌ها و توضیحات مناسب انتخاب کنید

کلمات کلیدی مولفه اصلی رتبه‌بندی است. اگر کلمات کلیدی که مخاطب بیشتر آن را جستجو می‌کند را بگذارید، گوگل صفحه شما را از پایین برداشته و در موقعیت بالایی قرار می‌دهد.

بهینه‌سازی تگ‌ لاین‌ها و متا دیسکریپشن‌ها بسیار مهم است. متوجه خواهید شد که اگر متاتگ‌ها و تگ‌لاین‌های کوتاه و منحصربه‌فرد ایجاد کنید، افراد بیشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند که به بهبود رتبه شما کمک می‌کند.

8. زیاد بر روی تبلیغات تمرکز نکنید

مردم فکر می‌کنند فقط تبلیغ صفحه شما برای رتبه‌بندی‌تان حیاتی است، اما این اشتباه است. اگر سئوی وب‌سایت شما به درستی انجام نشود، حتی اگر پول بیشتری به گوگل بدهید، آن‌ها وب‌سایت شما را در SEM رتبه‌بندی نخواهند کرد.

9. حکم نهایی سئو

دیدیم که اجرای تکنیک‌های سئو برای رتبه‌بندی چقدر می‌تواند مهم باشد. آن‌ها به دلیل رقابت، تکنولوژی و قوانین سئو هر از چند گاهی آپدیت می‌شوند، اما این به معنای منسوخ شدن آن نیست.

سئو همیشه زنده است و فقط مخصوص افرادی است که می‌خواهند در طولانی مدت کار کنند. پس اگر نتایج خوبی از سئو می‌خواهید فقط بهینه‌سازی کنید و صبور باشید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi