بهترین روش‌های Agile برای دورکاری
ایمان مدائنی

نقش اصلی Agile کمک موثر به عملکرد تیمی است که در کنار هم مشغول به کار هستند. با این حال شرایط امروز جامعه طوری شده است که اکثر مردم در خانه کار می‌کنند، یعنی کار از راه دور و تیم‌ها به تیم‌های توزیع‌شده تبدیل شده است.

اهمیت Agile در موقعیت‌های کار از راه دور

تیم‌های Agile به تعاملات رو در رو عادت کرده‌اند، و شاید اکثر شما برای مدت طولانی از راه دور کار نکرده باشید. با این حال به نظر می‌رسد که ویرانی که کووید 19 به پا کرده است، الگوی کار از راه دور را برای مدت طولانی ادامه خواهد داد.

اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، اما روش Agile فقط به تیم‌هایی که کنار هم نشسته و دور هم کار می‌کنند محدود نمی‌شود. برای پیش‌برد تیم Agile، جنبه‌های مختلفی وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید، مثل حلقه بازخورد و یادگیری مداوم. در واقع همه این موارد شما را مجبور نمی‌کند که نزدیک هم کار کنید، بلکه یک تلاش یک جهته است.

برای بهتر شدن در روش‌های Agile در تیم‌های توزیع‌شده دورکار، شرکت‌ها باید یکسری تلاش‌ها و تست‌ها را انجام دهند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید Agile را با تیم‌های دورکار همگام کنید.

8 مورد از بهترین روش‌های Agile برای کار از راه دور

در زیر 8 مورد از بهترین روش‌های Agile را بیان کرده‌ایم که هنگام دورکاری باید با شرکت توسعه نرم‌افزار Agile خود پیاده‌سازی کنید.

1. توسعه استانداردها و پیروی از قراردادهای کاری

شما به عنوان مربی Agile، باید تیم‌های دورکار خود را با ایجاد استانداردهای خاصی که همه اعضای تیم شما باید از آن پیروی کنند، مدیریت کنید. البته موارد غیر قابل توصیفی هنگام کار از راه دور وجود دارد و برای غلبه بر این چالش‌ها، این استانداردهای از پیش تعیین شده اعضای تیم شما را ملزم می‌کند تا به موقع به اهداف خود برسند.

روش دیگر برای فعال کردن الگوهای کار مشترک در بین اعضای تیم توزیع‌شده شما، تنظیم قراردهای کاری است. مطمئن شوید که کارمندان شما به این قراردادهای کاری دست پیدا می‌کنند، و بنابراین اهداف شما در مقابل چشم‌اندازتان واضح و روشن است.

2. تیم‌ها را با مجموعه مناسبی از ابزارها توانمند سازید

ارتباطات یک عنصر حیاتی است که رویکرد Agile برای موفقیت به آن نیاز دارد. وقتی تیم شما در یک مکان مستقر باشد، عملکردهای بااستقامت Agile، جلسات اسکرام (scrum) و بازخوردهای روزانه کافی است تا پروژه را در سربالایی پیشرفت نگه دارید.

با این حال، وقتی چیزی مثل کووید 19 شما را مجبور به دورکاری می‌کند، شما باید مراحل مراقبت از ارتباطات پروژه داخلی خود را انجام دهید. چندین تماس کنفرانسی برقرار کنید و مطمئن شوید که ابزارهای کنفرانس ویدیویی و برنامه‌های گفتگوی لحظه‌ای را برای برقراری ارتباط بدون وقفه ارائه می‌دهید.

همچنین، مراقب باشید تیم‌های دورکار شما در مکان‌های مختلف با مناطق زمانی‌شان مطابقت داشته و حداکثر بهره‌وری را داشته باشند.

3. نقشه راه از پیش تعریف شده برای محصول 

روش Agile بر توسعه در حال حرکت که در آن حلقه بازخورد از هر تکرار پیروی می‌کند، تأکید دارد. این روش توسعه نرم‌افزار اطمینان می‌دهد که هیچ نقضی وجود ندارد و مراحل پشتیبانی می‌شوند.

اکنون که تیم شما برای دورکاری توزیع شده است، باید ببینید که مراحل توسعه خود را از پیش تعیین کرده‌اید و تیم شما مراحل ایده‌آل را دنبال می‌کند. از این رو، برای اجرای فرآیند توسعه نرم‌افزار Agile با تیم دورکار خود، نقشه راهی را که باید دنبال کنید را از پیش تعریف کنید.

4. تشویق به همکاری

روش Agile تلاش ترکیبی کل تیم برای رسیدن به یک هدف مشترک است. این کار شامل یک بازی زیبا از ارتباطات و همکاری است. اعضای تیم در شرایط ایده‌آل، هر روز همدیگر را می‌بینند تا روند توسعه را هماهنگ کنند.

در سناریوی دورکاری شما باید اعضای تیم خود را به همکاری در یک روز تشویق کنید. درست مثل اینکه قبلا آن‌ها در یک محل مستقر بوده و جلسات سریع برگزار می‌کردند، شما باید مطمئن شوید که تیم‌تان در یک محیط مشترک با هم کار می‌کنند.

5. به حداقل رساندن راه‌های ارتباطی و کاهش زمان انتظار

شما مطمئنا نمی‌خواهید که در طول ارتباطات توسعه پروژه، وقتی که پیامی را ارسال می‌کنید تأخیری ایجاد شود. به تیم خود بفهمانید که کانال‌های ارتباطی مختلف باید کاهش یابد و ارتباط مستقیم با گیرنده را ترویج دهید.

مورد مهم دیگر برای یادآوری و ارزش‌گذاری زمان است. مراقب باشید یک پیام مهم برای مدت طولانی در انتظار نگه داشته نشود. در غیر این صورت ارتباطات دچار مشکل می‌شود. تیم دورکار شما باید با هم کار کنند و مانعی برای برقراری ارتباط نداشته باشند. مثلا یک عضو تیم باید پیامی در رابطه با یک وظیفه مهم را در الویت قرار دهد.

6. سختی منطقه زمانی را در نظر بگیرید

همانطور که قبلا اشاره کردیم Agile دقیقا زمانی دقیق است که تیم به طور همزمان و مشترک کار می‌کند. هنگام کار با شخصی که خارج از کشور است، احتمال اینکه مناطق زمانی آن‌ها متفاوت باشد زیاد است. این امر هنگام کار در محل کار قابل تحمل و کنترل است. حالا چه تفاوتی وجود دارد؟

کرونا ویروس ما را مجبور به پیروی از فاصله‌گذاری اجتماعی کرد، و شما هم این کار را با دورکاری در خانه انجام داده‌اید. اکنون، زمانی که در خانه خود هستید، مدیریت اختلاف زمان کار آسانی نیست.

ما چاره دیگری به جز پذیرش عادی جدید دورکاری نداریم، واز این رو، تیم دورکار شما باید با به حداکثر رساندن زمان‌های تولید با تطبیق تفاوت‌های منطقه زمانی پیش رود.

7. بر بهبود مستمر کیفیت تمرکز کنید

ممکن است دورکاری باعث شود افراد برای تفریحاتی که در محیط کار انجام می‌داده‌اند و همچنین کارهای روزمره‌یشان دلتنگ شوند.

اجازه ندهید کارمندان‌تان در سناریوی دورکاری در خانه عملکرد پایینی داشته باشند و آن‌ها را به صورت مجازی به سمت ملاقات با همدیگر سوق دهید و حتی تفریحات آنلاین گروهی برای آنان فراهم کنید. این امر فضای اداری را برای آن‌ها تداعی می‌کند و از این رو کیفیت کار آنان را بهبود می‌بخشد.

قطعا شما نمی‌خواهید توسعه پروژه خود را رها کنید! بنابراین باید تیم دورکار خود را به طور مداوم تقویت کنید تا کیفیت کارشان را بهبود دهید.

8. بازنگری را در آغوش بگیرید

برای برگزاری جلسه با تیم توسعه پروژه خود به صورت بازنگری وقت بگذرانید. بازخورد همه را بخواهید و همچنین دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. تیم‌های توزیع‌شده باید زمان بیشتری را صرف چنین جلساتی کنند.

یک جلسه بازخورد باید به شما دیدگاه‌هایی بدهد که چه پیشرفت‌هایی می‌تواند در پروژه شما ایجاد شود و شما را از مشکلات آینده نجات می‌دهد. علاوه بر این حتی اعضای تیم شما احساس می‌کنند که پیشنهاد آن‌ها قابل ارزش و قدردانی است. این امر به آن‌ها احساس مسئولیت و افتخار می‌دهد و از این رو آن‌ها به سمت اهداف بهتری تقویت می‌شوند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در مورد مزایای مختلف Agile برای توسعه پروژه خود می‌دانید، بدون شک این بهترین انتخاب برای رویکرد شما است. اگرچه این همه‌گیری الگوهای کاری را تغییر داده است، اما در اینجا ما روش‌های Agile برای کمک به تیم‌های توزیع‌شده دورکار را بیان کردیم.

این 8 مورد که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم به تیم دورکار شما در همکاری و عملکرد به روشی منحصربه‌فرد کمک می‌کند. شما هم تجربیات خود در روش Agile به صورت دورکاری را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi