بهترین عملکردهای طراحی UX برای بهبود رتبه‌بندی SEO
ایمان مدائنی

تجربه کاربری (UX) برای یک استراتژی موفق سئو بسیار حیاتی است. با این وجود بسیاری از تیم‌های طراحی از این واقعیت غافل هستند. این یک اشتباه ناچیز است. عدم یکی شدن UX با SEO برای رتبه‌بندی و مشغول نگه داشتن تجارت شما هزینه بر است.

بیش از هر زمان دیگری، الگوریتم‌ها تجربه کاربری را در الویت قرار می‌دهند. مهم است که با سیگنال‌های رتبه‌بندی همراه باشید. تدابیری را برای تأثیرگذاری در رتبه‌بندی به نفع خود در نظر بگیرید. این به معنای بهینه‌‌سازی اعتبار شما با طراحی ریسپانسیو و تجربیات پیشرفته است.

از طرف دیگر، یعنی سئو تنها ابزار شما برای هدایت ترافیک نیست. وقتی شروع به دیدن طراحی UX به عنوان بخشی از استراتژی سئو خود می‌کنید، این امکانات بی‌پایان هستند. وقت آن است که UX و سئو را به هم پیوند دهید. اما چه اقدامات عملی می‌توانیم برای بهبود رتبه‌بندی سئو با طراحی UX انجام دهیم؟

تیم‌های SEO و UX خود را متحد کنید

برای ایجاد تبدیل کاربران به مشتریان مستلزم استفاده از UX و سئو در کنار هم هستید. هر یک از آن‌ها به تنهایی کافی نیست. کلمات کلیدی به تنهایی کافی نیستند. الگوریتم گوگل قبل از رتبه‌بندی وب‌سایت حدود 200 عامل مختلف را در نظر می‌گیرد.

برای دستیابی به استراتژی SEO و UX یکپارچه، مهم است که تیم‌های خود را متحد کنید. طراحان و بازاریابان محتوا را به گفتگو و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها وادار کنید. اگر بین این ارکان حیاتی کمبود ارتباطات وجود داشته باشد، رتبه‌بندی آسیب می‌بیند.

هرگز زمان بهتری برای تقویت گفتگو بین بخش‌های داخلی وجود نداشته است. نرم‌افزار مناسب مدیریت تیم را معرفی کنید تا از پیشرفت همه مطلع باشید. گفتگوی مداوم بین متخصصان سئو و طراحان محتوا را ادامه دهید. این دو ویژگی ضروری بازاریابی باید شروع به آگاهی دادن به یگدیگر کنند.

لازم نیست که زمان زیادی صرف شود. برخی از روش‌های آسان برای بهبود ارتباطات عبارتند از:

ذخیره داده‌ها در فضای ابری تا همه به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات مهم و دیدگاه‌های استراتژیک را همیشه در دسترس داشته باشید.

جلسات تیمی از راه دور را به طور منظم معرفی کنید.

هدف سئو و UX هر دو افزایش سازگاری کاربر و موتور جستجو است. برای رسیدن به این هدف مشترک آن‌ها باید با هم کار کنند. هدف نهایی گوگل هدایت جستجوگران به سمت تجربیات بهینه است. در نتیجه وب‌سایت‌هایی که نیازهای کاربرانشان را برآورده می‌کنند، رتبه بالاتری دارند.

برای داشتن تجربه کاربری بهتر و بهبود سئو، سریع باشید

کاربران انتظار دارند سریع به اطلاعات خود برسند. یک تجربه کاربری خوب به جستجوگران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آورند. بهترین راه برای رسیدن به این هدف کاهش زمان بارگذاری سایت و سرعت صفحه است. این کار باعث کاهش درصد خروج و افزایش رضایت مشتری می‌شود.

طراحی UX می‌تواند تأثیر عمده‌ای در سرعت بارگذاری داشته باشد. برخی از مراحل ساده برای این کار عبارتند از:

حذف تصاویر غیر ضروری و فشرده‌سازی تصاویر بزرگ‌تر

مطمئن شوید که محتوای کم اهمیت وب سرعت سایت را کاهش نمی‌دهند

استفاده از یک سرور و برنامه هاستینگ موثر

ساده‌سازی کد

سایت خود را برای بهره‌وری منظم تست تحت کنترل درآورید

طرح‌های UX خود را با نمونه‌های اولیه توسعه دهید تا زمانی که به طلا برسید. در این کار از اشتباه کردن نترسید. این بخشی از روند آزمون و خطا است. طرح‌ها و ویژگی‌های مختلف را تست کنید و بازخورد کاربران را دریافت کنید. بهترین راه برای اینکه متوجه شوید کاری جواب می‌دهد این است که آن را تست کنید.

هدف‌تان تجربه مشتری محور باشد که تعامل را در هر مرحله بهینه می‌کند. هدف شما این است که جستجوگران به شما مراجعه کنند. برای رسیدن به این هدف، به یاد داشته باشید که اهداف جستجو و UX را در مرکز هر کاری که انجام می‌دهید بگذارید.

خداحافظی از درصد خروج کاربران

طراحی UX خوب باعث کاهش درصد خروج کاربران می‌شود. ضریب بازگشت (Bounce rates) تعداد کاربرانی را اندازه‌گیری می‌کند که پس از باز کردن سایت شما، دوباره به گوگل باز می‌گردند. این یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد سئو است. ضریب بازگشت یا همان درصد خروج بالا نشان می‌دهد استراتژی سئو شما به یک سری کارها نیاز دارد و طراحی UX مکانی عالی برای شروع این کار است.

یک طراحی جذاب توجه جستجوگران را به خود جلب می‌کند. 53% از جستجوگران برای بارگیری صفحه بیشتر از 3 ثانیه منتظر نخواهند ماند. برای اینکه آن‌ها را در سایت خود نگه دارید، یک هدر واضح داشته باشید که با عنوان سئو شما مطابقت داشته باشد.

روش دیگر برای پایین نگه داشتن درصد خروج کاربران استفاده از یک Call-To-Action (فراخوان به عمل) قوی است. مطمئن شوید CTA شما قابل شناسایی و قابل کلیک کردن است. یک CTA خوب باعث تعامل مداوم کاربران شما خواهد شد. آن‌ها را به سمت محتوای تعاملی هدایت کنید تا آن‌ها را بیشتر در سایت خود نگه دارید.

خوانندگان را به سمت دانلودها، خبرنامه‌ها و فرم‌های بازخورد هدایت کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا نیازهای آنان را درک کنید. این‌ها اطلاعات ارزشمندی است که مستقیم از خود کاربران به دست می‌آیند. سپس می‌توانید این دیدگاه‌ها را برای پیشرفت طراحی UX در آینده اعمال کنید.

پس از جمع‌آوری برخی از داده‌های اساسی، آن‌ها را به دیتابیس مشتری خود اضافه کنید. این داده‌ها را در نرم‌افزار کمپین ایمیل خود وارد کنید. این یک روش ساده برای به دست آوردن مشتریان ارزشمند و به حداکثر رساندن تعامل است.

با اطمینان از اینکه کاربران از تجربه جستجوی خود لذت می‌برند، مدت زمانی که در سایت سپری می‌کنند را افزایش دهید. این در حالی که اعتبار سایت شما و رتبه‌بندی جستجو را بهبود می‌بخشد باعث کاهش درصد خروج می‌شود.

طراحی وب ریسپانسیو هم به UX و هم به SEO کمک می‌کند

مشتریان را به دلیل ناراحتی‌های کوچک از دست ندهید.

بسیاری از مشاغل هنوز به دلیل تفکر ضعیف در طراحی، تبدیل (تبدیل کاربر به مشتری) را از دست می‌دهند. تغییرات ساده در طراحی می‌‌تواند بهبود چشم‌گیری در تجربه کاربری داشته باشد.

مطمئن شوید که سایت شما در تمام پلت‌فرم‌ها و رابط‌ ها در دسترس است. به یاد داشته باشید که این مورد شامل دستگاه‌های تلفن همراه است. به خصوص ارائه قابلیت‌های با کیفیت موبایل بسیار مهم است. انتظار عملکرد کامل در صفحه کوچک انتظار اصلی مشتری است. برای حفظ اعتبار، این امر یک ضرورت مطلق است.

شاید پیش‌ترها طراحی ریسپانسیو چندان مهم نبوده است. اما امروزه گوگل سایت‌های موبایل‌پسند را برای ایندکس کردن الویت‌بندی می‌کند. طراحی را در هر دو رابط ثابت نگه دارید. این کار شما باعث می‌شود کاربران خود را خوشنود نگه دارید.

طراحی ریسپانسیو همه چیز در رابطه با تصاویر و عملکرد است. گوگل شما را به دلیل محتوای تکراری جریمه می‌کند، بنابراین از آن اجتناب کنید.

مطمئن شوید که متن‌های alt توصیفی اما مختصر است. حدود 125 کاراکتر باید کافی باشد. متون alt توصیفاتی از تصاویر شما هستند. متاسفانه بسیاری از مردم از اهمیت و چند منظوره بودن آن‌ها بی‌اطلاع هستند.

وقتی تصویر در صفحه شما بارگیری نمی‌شود، متن‌های alt نمایان می‌شوند. اما این‌ها اهداف مهم دیگری را نیز تأمین می‌کنند. آن‌ها تصاویر را برای کاربران کم‌بینا توصیف می‌کنند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند وب‌سایت شما را crawl کرده و رتبه‌بندی کند.

سادگی را انتخاب کنید

سادگی هنگام تقویت سئو یک دارایی خوب است. طراحی ساده UX باید ارگانیک و بصری باشد. این یعنی صفحه اصلی واضح است که پیمایش آن آسان می‌باشد. معماری ساده و سر راست سایت به گوگل کمک می‌کند تا صفحات شما را ایندکس کند. ویژگی‌های طراحی ساده نیز توسط کاربران ترجیح داده می‌شود.

این مسأله را در ذهن داشته باشید و روی کیفیت، بیشتر از گرافیک‌های پر زرق و برق تمرکز کنید. تست قابلیت استفاده را تا حد ممکن انجام دهید. این  امر به شما کمک می‌کند تا ببینید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست.

موارد اصلی که هنگام ایجاد معماری سایت خود باید به آن‌ها فکر کنید عبارتند از:

طر‌ح‌بندی صفحه

نوارهای پیمایش و دراپ‌دان‌ها که کاربرپسند هستند و به ایندکس کردن گوگل کمک می‌کند.

ارتباط

یافتن آنچه که جستجوگران به دنبال آن هستند را آسان بسازید. از نشان دادن محتوای غیرضروری به خوانندگان خودداری کنید.

ابتکار

متفاوت باشید و از رقبای خود بهتر عمل کنید. مطمئن شوید که سایت شما بهترین اطلاعات و عملکرد سایت را ارائه می‌دهد.

لینک‌ها

ترکیب لینک‌ها باعث تقویت سئو و افزایش ترافیک سایت می‌شود. لینک‌ها را در تجربه‌ کاربری ادغام کنید تا تعامل را بالا ببرید.

سرعت

ساده نگه داشتن کارها به معنای سریع نگه داشتن کارهاست. برای حفظ یک UX عالی، زمان همیشه مهم است.

جمع‌بندی

برای برجسته کردن کسب و کار خود در جدول امتیازات موتورهای جستجو این نکات مهم را دنبال کنید.

UX برای پشتیبانی از بهترین عملکردهای سئو ضروری است. وقت آن است که بازاریابان محتوا با طراحان همکاری کنند. وقت آن است که این عمل استاندارد را رو به جلو حرکت دهیم.

یک استراتژی یکپارچه که سرعت، سادگی، و قابلیت استفاده را در الویت قرار می‌دهد، تنظیم نوارهای پیمایشی است. طراحی وب‌سایت باید طراحی برتر UX را برای موفقیت ایجاد کند. عملکردها بی‌پایان هستند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi