آیا بوت کمپ ها ارزش وقت گذاشتن دارند؟
ایمان مدائنی

در سال‌های گذشته اگر می‌خواستید حرفه ای را به عنوان مهندس نرم افزار یا هر چیز دیگری در رابطه با کدنویسی شروع کنید، تقریبا مجبور بودید که مدرک لیسانس خود را در علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم افزار دریافت کنید.

اما طی سال‌های گذشته، آموزشگاه‌ها و بوت کمپ‌های برنامه نویسی گسترش یافته‌اند و راهی را برای دور زدن مسیر دانشگاهی ارائه می‌دهند.

این کمپ‌ها ارزان‌تر و سریع تر از کسب لیسانس هستند. کل فرضیات بوت کمپ بر اساس این ایده است که کدنویسی چیزی است که هر کسی می‌تواند در آن مهارت کسب کند. این بوت کمپ‌ها به سختی تلاش می‌کنند تا فرصت‌های شغلی را برای همه فراهم کنند، نه فقط برای دانشجویان دانشگاه ها.

مزایا

بوت کمپ های برنامه نویسی تمام وقت معمولا از چهار هفته تا یک سال طول می‌کشند. این امر باعث می‌شود شرکت در بوت کمپ‌ها به جای طی کردن مسیر 4 ساله دانشگاه جذابیت بیشتری داشته باشد.

جدا از ارزان و سریع تر بودن آن‌ها نسبت به اخذ مدرک لیسانس، بسیاری از آن‌ها برای آخر هفته برنامه ریزی شده اند، تا افرادی که نمی‌توانند به راحتی کار روزانه خود را ترک کنند، از این کلاس‌ها استفاده کنند.

در آخر یکی از مزیت‌های اصلی این بوت کمپ‌ها این است که بسیاری از آن‌ها موقعیت شغلی شما را تضمین می‌کنند و بعد از گذراندن دوره ‌ها شما را روانه بازار کار می‌کنند. البته همه بوت کمپ‌ها این مزیت را ارائه نمی‌دهند. اما آن‌ها به شما در کارهای متفاوتی از رزومه و مهارت‌های مصاحبه تا باز کردن پای شما به شرکت‌های مختلف کمک می‌کنند. در بیشتر موارد، آن‌ها حداقل در ساخت نمونه کارهای آنلاین تان به شما کمک خواهند کرد.

برای تعیین اینکه کدام کمپ مناسب شماست، باید بین اینکه کدام یک از این سه مزیت اصلی (هزینه، انعطاف پذیری، کمک شغلی در پایان کار) مهم است را در نظر بگیرید.

نظر کارفرمایان چیست؟

خوشحال خواهید شد اگر بدانید، طبق تحقیقات اکثر کارفرمایان به فارغ التحصیلان این بوت کمپ‌ها بسیار فکر می‌کنند و به دنبال آن‌ها هستند.

یکی از دلایل این امر متمرکز بودن این بوت کمپ‌ها است. شما همزمان یاد نمی‌گیرید که چطور ربات‌ها، بازی‌ها، وب‌سایت‌ها، یا مدیریت دیتابیس را برنامه‌نویسی کنید. با گذشت زمان ممکن است بسیاری از زبان‌ها را به صورت کلی یا تفریحی یاد بگیرید، اما بوت کمپ‌ها مسیرهای خاصی را ارائه می‌دهند و این آموزش متمرکز بسیار مفید است.

همچنین کارفرمایان در صنعت فناوری در مورد این واقعیت که یادگیری کد یک روند مداوم است منطقی هستند و می‌دانند که شما همه چیز را نمی‌دانید و اغلب برای رسیدن به پاسخ یک مشکل  کدنویسی از گوگل استفاده می‌کنید. از هیچ کس انتظار نمی‌رود که کل کتابخانه‌ها و فریم ورک‌های برنامه نویسی را بلد باشد.

دانستن نحوه یافتن پاسخ‌های صحیح به اندازه مهارت‌های دیگر مهم است.

آیا حتما باید در بوت کمپ شرکت کنیم

همان طور که گفتیم بوت کمپ ها مزایای بسیار دارند، اما این طور نیست که فکر کنید بدون بوت کمپ‌ها باید از برنامه نویسی خداحافظی کنید.

مانند هر چیز دیگری بوت کمپ‌ها هم برای همه طراحی نشده‌اند. روش‌های یادگیری همه ما متفاوت است. اگر نشستن در کلاس و یادداشت برداری برای شما دشوار است، ممکن است حضور در بوت کمپ برای شما مناسب نباشد.

برخی خودآموزی را ترجیح می‌دهند. در واقع تا وقتی که بتوانید زمان خود را مدیریت کرده و خودآموزی را به صورت سازمان یافته انجام دهید این کار می‌تواند ایده خوبی باشد. خودآموزی شاید مسیر دشوارتر و طولانی تری نسبت به بوت کمپ‌ها که یک راهنما کنار شماست و باید و نبایدها را به شما می‌گوید باشد، اما نشدنی نیست. شما می‌توانید با کتاب‌ها و دوره‌های آنلاین نیز به یادگیری ادامه دهید.

انتخاب بوت کمپ مناسب

اگر تصمیم گرفتید که در این بوت کمپ‌ها شرکت کنید، باید کاملا دقت کافی را به خرج دهید و وقت زیادی را صرف بررسی بوت کمپ‌های خاص کنید. آن‌ها را در یک سطح با هم مقایسه کنید.

بسیاری از این بوت کمپ‌ها در جامعه فناوری مشهور هستند. می‌توانید با مدیر یک شرکت فناوری تماس بگیرید و نظر او را در مورد آن‌ها بپرسید.

پس زمان زیادی را برای تصمیم گیری در مورد انتخاب خود صرف کنید تا ببینید کدام کمپ برای شما مناسب است. موفق باشید!

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi