فریم ورک‌ها و کتابخانه‌های CSS برای پروژه بعدی شما
ایمان مدائنی

بارها این را شنیده ایم، سال 2020 عصر اتومبیل‌های پرنده است، اما بسیاری از توسعه‌دهندگان front-end هنوز با موقعیت div ها مشکل دارند. خنده دار به نظر می‌رسد اما واقعیت است. راه‌حل مشکلاتی از این قبیل ضروری است. بنابراین در اینجا لیستی از 10 مورد از بهترین فریم‌ورک‌های CSS را آورده‌ایم که باید حداقل یک بار در پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده کنید. این فریم‌ورک‌ ها تجربه کدنویسی و طراحی وب‌سایت شما را افزایش داده و به شما در برجسته‌سازی رزومه تان کمک می‌کند.

Materialize CSS

Materialize CSS یک فریم‌ورک front-end ریسپانسیو است که توسط گوگل در سال 2014 ایجاد شده است. از یک گرید 12 ستونی معروف برای طراحی ریسپانسیو استفاده می‌کند. این فریم‌ورک بسیار متداول است. توسعه‌دهندگان بیشتر از Material-UI بسیار محبوب با ReactJS برای طراحی استفاده می‌کنند.

چرا از Materialize CSS استفاده کنیم؟

تنوع ویژگی‌ها: اگر واقعا طرفدار طراحی متریال گوگل هستید، باید این فریم ورک را انتخاب کنید. همچنین شامل تنوع بالایی است.

استفاده آسان: مستندات آن‌ها بهترین آموزش و راهنما است. می‌توان به راحتی آن را دنبال کرد و یاد گرفت. همه ویژگی‌های پیچیده به شکل ساده طراحی و کدنویسی شده‌اند و بنابراین زمان کدنویسی را کاهش می‌دهند.

Bulma CSS

Bulma یک فریم ورک نسبتا جدید است و به عنوان یکی از بهترین فریم‌ورک‌های CSS در نظر گرفته می‌شود. طبق آمار، در پنجمین رده بهترین فریم‌ورک‌های CSS در سال 2020 رتبه‌بندی شده است. این فریمورک با سادگی طراحی و تنوع خودش در کامپوننت هایی که در مقایسه با فریم‌ورک‌های قدیمی متفاوت است توسعه‌دهندگان را جذب می کند.

چرا از Bulma CSS استفاده کنیم؟

CSS خالص، بدون JS: این فریم‌ورک کامپوننت‌های خودش را در CSS خالص دارد. اگر می‌خواهید آن را به پروژه خود اضافه کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک فایل CSS بدون جاوا اسکریپت است.

یادگیری آسان و همه کاره بودن: دارای مستندات کامل است، بنابراین توسعه دهندگان نیازی به جستجوی آموزش‌های مختلف ندارند. Bulma با تایپوگرافی، فرم‌ها، باتن‌ها، جداول، و بسیاری موارد دیگر همراه است.

Tailwind

Tailwind یک فریم ورک CSS سطح پایین و فریم‌ورک قابل سفارشی سازی CSS است. برخلاف بوت استرپ که رابط کاربری عمومی ایجاد می‌کند، Tailwind به شما اجازه می‌دهد طرح‌های خود را سفارشی کرده و ظاهر و احساس منحصر‌به‌فردی ایجاد کنید.

چرا باید از Tailwind CSS استفاده کنیم؟

قابل سفارشی سازی: به شما آزادی زیادی می‌دهد تا کامپوننت‌های خود را سفارشی سازید. برخلاف سایر فریم‌ورک‌های محبوب Tailwind، CSS به شما نمی‌گوید که وب‌سایت شما باید چگونه باشد.

سرعت توسعه بیشتر: از آنجا که tailwind تقریبا مرحله گسترده نوشتن CSS را حذف می‌کند، سرعت توسعه چندین برابر می‌شود.

Bootstrap

بوت استرپ یکی از فریم‌ورک‌های بسیار محبوب CSS است. از آنجا که استفاده از آن آسان است و برای مبتدیان مناسب می‌باشد، انتخاب اکثر طراحان وب است. نسخه فعلی بوت استرپ 5 است. همچنین توسط Sass و Less پشتیبانی می‌شود. سیستم قدرتمند گرید آن، badgeها، باتن‌ها، card componentها، navbarها، alertها، و طراحی های ساده، آن را محبوب و مورد علاقه توسعه‌دهندگان قرار داده است. بوت‌ استرپ همچنین طیف گسترده‌ای از تم‌ها را ارائه می‌دهد که می‌تواند در پروژه‌ها استفاده شود.

چرا باید از بوت استرپ استفاده کنیم؟

طراحی قدرتمند ریسپانسیو: بوت استرپ یک سیستم گرید ریسپانسیو و قدرتمند ارائه می‌دهد که استفاده و درک آن آسان است.

منحنی یادگیری کم: یکی از بهترین فریم ورک ها برای مبتدیان وب است. بهترین قسمت این است که دارای مستندات با فرمت خوب و آموزش‌های بسیاری است، بنابراین برای توسعه‌دهندگان نیز آسان است.

Foundation

Foundation یکی از فریم‌ورک‌های CSS است که بسیار استفاده می‌شود. Foundation فریم‌ورک سطح بالایی است. بسیار انعطاف‌پذیر است و به راحتی قابل سفارشی سازی می‌باشد. Facebook، eBay، Mozilla، Adobe برخی از شرکت‌هایی هستند که از Foundation استفاده می‌کنند. بهترین بخش Foundation این است که به توسعه‌دهندگان آزادی عمل می‌دهد تا خلاقیت خود را نشان داده و کامپوننت‌ها را سفارشی سازند.

چرا از Foundation CSS استفاده کنیم؟

بسیار منحصر‌به‌فرد بودن: به شما امکان می‌دهد سایت خود را به گونه‌ای سفارشی کنید که شبیه سایر سایت‌های موجود در Foundation نباشد.

بیشتر از فقط کامپوننت‌های UI است: بسیار انعطاف‌پذیر و ریسپانسیو است. بسیار انعطا‌ف‌پذیرتر از بوت استرپ است. توسعه‌دهندگان شامل یک سیستم تصاویر ریسپانسیو پیشرفته، اعتبارسنجی فرم، پشتیبانی راست به چپ هستند.

Semantic UI

Semantic UI نیز یک فریم‌ورک ریسپانسیو front-end است. دارای بیش از سه هزار Theming variable و بیش از 50 کامپوننت رابط کاربری است. همچنین با کتابخانه‌های دیگر که React، Angular، Ember و غیره می‌باشند ادغام شده است.

چرا از Semantic UI استفاده کنیم؟

نام کلاس‌های خوب: این فریم ورک HTML پسند است. نام کلاس‌های آن بسیار خوانا و مناسب است.

بیش از سه هزار متغیر تم شگفت‌انگیز دارد، بنابراین انتخاب تم و ساخت پروژه برای توسعه‌دهندگان آسان است.

UI Kit

UI Kit یک فریم‌ورک سبک CSS است. هنگامی که شما به طراحی مینیمال نیاز دارید، UI kit بهترین فریم ورک برای شماست. ساده، تمیز و زیبا.

چرا از UI Kit استفاده کنیم؟

مینیمالیسم: UI Kit به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا یک طراحی مدرن، ساده و تمیز بسازند.

ماژولار: توسعه‌دهندگان می‌توانند طرح‌ها و کامپوننت‌های مختلفی را بدون آسیب رساندن به استایل کلی سایت انتخاب کنند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi