نکاتی برای راه‌اندازی مشاغل فریلنسر
ایمان مدائنی

کار فریلنسری می‌تواند راهی فوق‌العاده برای کسب درآمد باشد. اما اگر به روش صحیح آن را انجام ندهید، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

برای زندگی کردن به عنوان یک فریلنسر بیش از یک اتصال اینترنتی ثابت لازم است. برای کسب درآمد هنگفت، باید وقت گذاشته و هر آنچه که برای فروش خدمات خود لازم دارید را بدانید.

آیا فریلنسرینگ برای شما مناسب است؟

آینده فریلنسرینگ روشن است. تعداد افرادی که برای خود کار می‌‌کنند به طور پیوسته و با سرعتی بالاتر از استخدام کارمندان در حال رشد است.

همیشه همه چیز آن طور که در ابتدا به نظر می‌رسد ساده نیست. برای به دست آوردن اعتماد مشتریان بالقوه و جلب اعتماد آن‌ها زمان لازم است. و اگر می‌خواهید با شرکت ‌های بزرگ یا افراد مشهور کار کنید، این روند حتی سخت‌تر می‌شود.

مطمئن شوید که می‌خواهید برای خودتان کار کنید

اولا شما باید مستقل باشید. طبیعت فریلنسرینگ این است که شما برای خودتان کار می‌کنید. اگر قبلا هرگز به این روش کار نکرده‌اید، می‌تواند در ابتدا تجربه سختی برای شما باشد.

چه طراح وب باشید، چه توسعه دهنده، یا تولیدکننده محتوا، این فرصت را دارید که روی پروژه‌هایی کار کنید که واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهید. و هنگامی که کاری به درستی پیش می‌رود، شما تحسین خواهید شد و اگر این اتفاق نیفتد سرزنش خواهید شد. در هر صورت، اگر فریلنسر هستید، هر اتفاقی نتیجه مستقیم تلاش‌های شما است.

چگونه می‌توان مشتریان خود را پیدا کرد

بسیاری از فریلنسرهای تازه کار اهمیت بازار برای کار کردن به عنوان فریلنسر را دست کم می‌گیرند. شما تا حدی می‌توانید با وقت گذاشتن برای نشان دادن نحوه انجام کار خود به مشتریان بالقوه، خودتان را حرفه‌ای تر و محترم‌تر جلوه دهید.

این فقط در مورد ترسیم چند مدل اولیه، ارسال آن‌ها به مشتریان، و انتظار برای دریافت پول نقد نیست. مهارت، خلاقیت، و پیشرفت همه به یک اندازه مهم هستند تا به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید.

ما می‌توانیم همه ی روز را در مورد بهترین شیوه‌ها برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک فریلنسر یا حتی نحوه استفاده موثر از ابزارهایی مثل لینکدین صحبت کنیم.

اما امروز، می‌خواهیم روش‌هاش خاصی را برای به دست آوردن مشتریان مستقل بیشتری به شما ارائه دهیم، خواه کار خود را تازه شروع کرده باشید با به دنبال رویکردهای جدید باشید.

با سایر افراد صنعت خود ارتباط برقرار کنید

دسترسی به مجموعه مشتریان بالقوه شما احتمالا بسیار آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید.

فقط از دوستان و خانواده خود درخواست کار نکنید. این یک روش خوب برای خراب کردن پل‌ها و عادت کردن شما به این مساله است که منتظر بمانید تا دیگران به شما کار دهند.

در عوض، با افراد صنعت خود مشارکت داشته باشید و راه‌هایی را برای کمک به یکدیگر ارائه دهید. شاید همکار شما در بخشی از کار خود نیاز به تخصص شما داشته باشد. در اینجا شما می‌توانید خودتان را پیشنهاد دهید.

حتی اگر افراد مربوط به صنعت خود را در شهر خود نمی‌شناسید، به دنبال آن‌ها در جاهایی مثل لینکدین بگردید و با افراد آن شبکه ارتباط برقرار کنید، حتی اگر محلی نباشند. از آن‌ها بپرسید آیا کسی را می‌شناسند که به دنبال یک فریلنسر باشد یا توصیه‌ای برای پیدا کردن مشتری دارند. حتی می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید.

ایمیل های موثری بنویسید

ایمیل دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد تماس با افرادی است که نمی شناسید، بدون هیچ گونه معرفی. ارسال ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که با هر کسی ارتباط برقرار کنید، اما همچنین می‌تواند شما را در شرایط ناخوشایندی قرار دهد که پیام‌های شما مورد استقبال واقع نشوند.

ارسال ایمیل راهی برای به جا گذاشتن آثارتان در دنیای تجارت است. البته مراقب ایمیل های خود باشید که در اسپم نروند.

به منظور ایجاد بیشترین جواب از ایمیل‌ها، موارد خاصی را باید در نظر بگیرید.

1. هر گیرنده با کار شما آشنا نیست، بنابراین قبل از هر چیز اطلاعاتی در زمینه کاری خود ارائه دهید.

2. مشتریان خود را شناسایی کرده و آن‌ها را با دقت انتخاب کنید.

3. خود را به عنوان راه‌حل مشکل آنان معرفی کنید.

با سایر سازمان‌ها یا فریلنسرها همکاری کنید

وقتی شما شروع به تنها کار کردن می‌کنید، رنج‌هایی را تجربه خواهید کرد. شاید این تنهایی برایتان کسل کننده باشد، اما حرکت به سمت فریلنسر شدن به شما امکان می‌دهد که بر زمان، پروژه‌ها و آینده خود کنترل داشته باشید.

اگر فرصت کار تیمی را از دست داده‌اید، همیشه می‌توانید با سایر فریلنسرها یا شرکت هایی که نیاز به واگذار کردن کاری به فریلنسران دارند همکاری کنید. شما باید شبکه‌ای از فریلنسرها با مهارت‌های مختلف ایجاد کنید. در حالی که نویسندگان، طراحان یا بازاریابان شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود را دارید، به افراد جدید فکر کنید که ممکن است ارزش زیادی برای تجارت شما داشته باشند و بالعکس.

همانطور که هر فریلنسر حرفه‌ای می‌داند، بهترین راه برای همکاری با سایر فریلنسرها و سازمان‌ها ایجاد روابط خوب است.

این روابط می‌تواند به شما در پیشرفت حرفه‌ای و انجام کار شما در کارآمدترین و پربارترین شکل ممکن کمک کند. اما برای اینکه بتوانید با سایر فریلنسرها و سازمان‌ها همکاری موفق داشته باشید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. تا آنجا که می‌توانید در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

2. برای حداکثر کارایی از ابزارهای همکاری یکسانی استفاده کنید.

3. همیشه درخواست بازخورد داشته باشید.

به بازارهای محبوب بپردازید

پلت‌فرم‌های فریلنسری بسیاری وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها پروژه دریافت کرده و درآمد زیادی کسب کنید.

با این حال، قبل از ثبت نام در هر وب سایت، باید تحقیقاتی در مورد قانونی بودن یا عدم قانونی بودن آن‌ها انجام دهید. با مقایسه بهترین بازارهای فریلنسرینگ، می‌توانید یک پلتفرم قابل اعتماد برای فریلنسرها پیدا کنید.

جمع بندی

تبدیل شدن به یک فریلنسر بدون عدم قطعیت نمی‌تواند اتفاق بیفتد و موانعی در طول راه وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید.

اما اجازه ندهید این کار شما را متوقف کند، زیرا در نهایت ارزشش را دارد. به خودتان اجازه دهید از سایر فریلنسرها الهام بگیرید و از اشتباهات آن‌ها درس گرفته و از تجربیات‌شان استفاده کنید.

اگر بتوانید این کار را انجام دهید، در مسیر موفقیت‌آمیزتری در فریلنسری قرار خواهید گرفت.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi