ترندهای سئو که می توانند روی کار شما تاثیرگذار باشند
ایمان مدائنی

با این حال موارد دیگری که در ترندهای سئو وجود دارند دائما در حال تغییر هستند. در سال جدید گوگل همراه با سایر پلتفرم های بزرگ بیشتر و بیشتر تلاش می کنند تا شرایط بهتری را برای کاربران خود فراهم کنند.

بیشترین چیزی که روی این مسئله تاثیرگذار است ترندهای سئو هستند چرا که ما در سال باید بهترین راه ها را برای موثر ماندن در چارچوبی که توسط گوگل ایجاد شده است پیدا کنیم. در این مطلب قصد داریم درباره برخی از ترندهای سئو صحبت کنیم که بدون شک می توانند تاثیر زیادی روی کار شما داشته باشند.

جستجوهای Zero-click به یک امر عادی تبدیل می شوند

به لطف ویژگی های SERP مانند featured snippets، پکیج های محلی گوگل، گراف های دانش و ... بیش از نیمی از جستجوهای گوگل در حال حاضر با استفاده از جستجوهای zero-click صورت می گیرند. این به آن معناست که به درخواست کاربران در خود SERP پاسخ داده می شود بدون این که نیاز باشد تا آنها در جای دیگری کلیک کنند.

ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

-          در گام اول نیازی به ترس نیست، شما تنها کافی است که نوع جستجوها را در نظر بگیرید: این ها دقیقا افرادی هستند که به دنبال آدرس یا شماره تلفن شما هستند یا این که افرادی هستند که به دنبال پاسخی برای یک سوال سریع و ساده می باشند. بنابراین حتی اگر روی سایت شما کلیک کنند نیز تاثیر چندانی روی نرخ تبدیل سایت شما نخواهند داشت. به همین علت شما نباید ناراحت شوید.

-          شما باید مشخص کنید که چه کلمات کلیدی دقیقا می توانند برای شما نرخ کلیک ایجاد کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Rank Tracker که به حساب Google Search Console شما متصل می شوند می توانید آنالیز کنید که دقیقا کدام یک از کلمات کلیدی باعث بهینه سازی سایت شما می شوند و واقعا نرخ کلیک سایت شما را افزایش می دهند. به این ترتیب شما می توانید در زمان و میزان تلاش خود صرفه جویی کنید.

بهینه سازی Rich snippets و Featured snippets از مهمترین ترندهای سئو

با وجود این که جستجوهای zero-click جز اصلی ترین و رایج ترین ترندهای سئو به شمار می آیند باید بدانید که اطلاعات نشان داده شده در خود SERP نیز امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. دو راه عالی برای متمایز شدن در این زمینه دریافت Rich snippets  و Featured snippets می باشد.

Rich snippets علاوه بر عنوان و توضیحات، تصاویر، ستاره ها برای بررسی، قیمت محصولات و ... را نیز نمایش می دهند. البته باید دقت داشته باشید که در مقایسه با Featured snippet بهبود کمتری را در نرخ کلیک سایت شما ایجاد می کنند. با این حال نتیجه نهایی بهینه سازی آنها می تواند قابل توجه باشد.

Featured snippets در واقع شامل یک بلوک کامل از اطلاعات است که در بالای SERP نمایش داده می شود و می تواند به میزان زیادی روی نرخ کلیک سایت شما تاثیرگذار باشد. با این حال بهینه سازی آنها می تواند سخت و چالش برانگیز باشد.

نکاتی مهم برای بهینه سازی Rich snippets و Featured snippets

دریافت هر دو نوع این snippet ها بیش از هر چیز نیازمند ساختاربندی مناسب داده های شما است. برای این کار می توانید به WebSite Auditor مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا داده های سایت شما از قبل ساختار یافته هستند یا خیر؟

اگر این طور نیست شما باید از راهنمای استفاده از داده های ساختار یافته در سایت خود استفاده کنید.

در گام بعدی شما باید از Rank Tracker برای پیدا کردن فرصت های مناسب استفاده از Featured snippets بهره ببرید. در این جا شما نباید فقط روی کلمات کلیدی که قصد رتبه بندی برای آنها را دارید تحقیق کنید. به طور خاص شما باید به کلمات کلیدی توجه کنید که رقبای شما قبلا یک Featured snippets را برای آن ایجاد کرده اند.

همیشه باید به خاطر داشته باشید که هیچ چیز از جمله رتبه اول در واقع به شما تضمین نمی دهد که Rich snippets  یا Featured snippets را در اختیار داشته باشید. در عین حال باید دقت کنید که دستاوردهای بالقوه کاملا ارزش بهینه سازی برای این دو را خواهد داشت.

تغییر سئو محلی از دیگر ترندهای سئو

یکی از نکات مهم درباره ترندهای سئو این است که تعداد بسیار زیادی از جستجوهای zero-click که پیش از این درباره آنها صحبت کردیم جستجوهای محلی هستند که نتایج آنها در داخل خود SERP به صورت پکیج های به اصطلاح محلی نمایش داده می شوند. برای دستگاه های تلفن همراه یک پکیج محلی ممکن است به اندازه کل SERP که به کاربر نمایش داده می شود فضا اشغال کند.

اقدامات لازم درباره تغییر سئو محلی

اقدامات لازمی که باید درباره این مورد از ترندهای سئو انجام دهید شامل موارد زیر خواهد بود:

شما می توانید تعداد زیادی از جستجوها مخصوصا آنهایی که شامل کلمات کلیدی هستند را با ایجاد یک صفحه Google My Business برای برند خود پوشش دهید. اما باید دقت داشته باشید که این تنها شروع کار شما خواهد بود. تعداد زیادی از جستجوها به پکیج های محلی ختم نمی شوند. افرادی هستند که می خواهند محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند، این افراد نیازمند اطلاعات دقیق تری هستند و همچنان نیازمند مراجعه به سایت شما خواهند بود. اینجاست که متدهای سنتی و ترندهای سئو که قدیمی تر هستند می توانند به کمک شما بیایند.

بنابراین داشتن یک پروفایل بک لینک از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. شما باید به دنبال نوعی از بک لینک ها باشید که رقبا شما آنها را دریافت می کنند و سعی کنید آنها را برای خود به دست بیاورید.

نکاتی مهم درباره سئو محلی به عنوان یکی از مهمترین ترندهای سئو

یکی از ویژگی های خاص سئوی محلی این است که شما نه تنها باید بک لینک داشته باشید بلکه باید سعی کنید بک لینک هایی را داشته باشید که گوگل آنها را به صورت محلی معتبر می داند.

البته این نکته را نیز باید به خاطر داشته باشید که عملکرد رتبه بندی محلی خود را به صورت مداوم پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید که کمترین تغییر در رتبه می تواند به میزان زیادی روی نتایجی که کاربر به دست می آورد تاثیرگذار باشد. برای جستجوی رتبه بندی کلمات کلیدی باید از ابزارهایی که برای تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی طراحی شده اند مانند Rank Tracker استفاده کنید.

پیروی از دستورالعمل های مکانیزم های گوگل از مهمترین ترندهای سئو

سال هاست که گوگل از الگوریتم های یادگیری ماشین برای بهبود تجربه کاربران خود استفاده می کند تا الگوهایی را در صفحات وب و کلمات کلیدی استفاده شده در آنها بیابد. BERT یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل و ترندهای سئو به شمار می آید که می تواند این روند را به میزان زیادی بهبود دهد.

به طور کلی گوگل از سه مکانیزم استفاده می کند: اولین مورد مکانیزم تطبیق عصبی است که معنای کوئری یا درخواست را مشخص می کند. دومی مکانیزم RankBrain است که SERP را براساس داده های جمع آوری شده درباره رفتار کاربران تنظیم می کند. سومین مورد نیز الگوریتم BERT است که برای تجزیه و تحلیل ساختار جستجو برای درک بهتر زمینه ای که کلمات کلیدی در آن استفاده می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

اقداماتی که باید درباره الگوریتم BERT انجام دهید

در خصوص تطبیق عصبی یا الگوریتم BERT در ترندهای سئو ما نمی توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم چرا که این الگوریتم در واقع در بخش های داخلی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد و تنها چیزی که این الگوریتم از شما می خواهد این است که محتوای خوبی را برای صفحات سایت خود بنویسید.

با این حال RankBrain باید با دقت خوبی زیر نظر گرفته شود. در این جا هدف تنها رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی نیست. البته نباید فراموش کنید که باز هم تولید محتوای با کیفیت می تواند تاثیر بسیار زیادی در این بخش داشته باشد.

برای درک درست هدف جستجو با استفاده از ابزار Rank Tracker باید نتایج را زیر نظر بگیرید تا ببینید که گوگل دقیقا چه محتوایی را برای جستجوهایی که می خواهید رتبه بندی کنید مرتبط می داند.

پس از تعیین درست هدف جستجویی که می خواهید صفحه خود را برای آن رتبه بندی کنید شما باید محتوایی را ایجاد کنید تا با هدف کاربران خود در آن جستجو نیز آشنا شوید.

در ترندهای سئو در سال جدید ساخت برند باید در اولویت شما باشد

یکی از مهمترین روندهای سئو سایت که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید فعالیت در شبکه های اجتماعی و برندسازی می باشد. امروزه بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ از تبلیغات پولی برای محصولات خود استفاده می کنند که این مسئله با وجود این که نتایج مطلوبی دارد ولی هزینه زیادی را نیز برای این شرکت ها و کسب و کارها به همراه دارد. در سال جدید انتظار می رود که رعایت کردن اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی بیشتر رعایت شود و به این ترتیب استفاده از روش های پولی برای انجام تبلیغات و برندسازی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

در سال جدید آگاهی از برند و نحوه برندسازی از اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان سایت ها و کسب و کارها برخوردار خواهد بود که این مسئله در الگوریتم های گوگل نیز تاثیرگذار می باشد.

در خصوص برندسازی چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟

پیش از هر چیز شما باید پروفایل های قدرتمندی را در شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کنید چرا که این مسئله دقیقا به اندازه لینک سازی در سایت ها حائز اهمیت خواهد بود.

استفاده از شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهد تا بتوانید برند خود را به بهترین شکل ممکن به افراد دیگر معرفی کنید و علاوه بر این شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید نوع خدمات و محصولاتی که به مشتریان و کاربران خود ارائه می دهید را نیز تحت نظر داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای شبکه های اجتماعی و برندسازی از این طریق به عنوان یکی از ترندهای سئو در سال جدید این است که به شما اجازه می دهد تا به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشید. در گام دوم فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا آگاهی خوبی را نسبت به برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید.

به این شکل شما می توانید به افرادی که واقعا به محصول شما علاقه مند هستند درباره محصولات، کمپین ها و خدمات خود اطلاع رسانی کنید. نکته دیگر این است که در شبکه های اجتماعی امکان تحقیق درباره رقبا نیز وجود دارد.

نتیجه گیری

آشنایی با ترندهای سئو به طور کلی می تواند مزایای بسیار زیادی را برای صاحبان کسب و کارها و برندها به همراه داشته باشد. هر زمان که افراد گمان می کنند قوانین سئو دیگر تغییری نمی کند این قوانین شروع به تغییر می کنند و شما باید خود را با این تغییرات تطبیق دهید. امروزه داشتن Google My Business برای بسیاری از کسب و کارهای محلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی شاید بتوان اهمیت آن را بیشتر از داشتن یک سایت دانست. پس شما باید همواره با ترندهای سئو آشنا باشید و با تغییراتی که در ترندهای سئو در هر سال رخ می دهد تطبیق و سازگاری پیدا کنید تا بتوانید کسب و کار خود را به خوبی رشد دهید. 

اگر به کار در زمینه سئو علاقه مند هستید می توانید به  دوره جامع آموزش Seo  مراجعه کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi