• 0 ثبت تشکر
  • 0 دریافت تشکر
  • 0 مقالات ارسالی

کسب و کار اینترنتی : ما در این مقاله قصد داریم کسب و کار اینترنتی را به شما توضیح دهم و بعد ایده های مختلفی را معرفی کنم. مطمئن باشید که یک کسب و کار اینترنتی حتی بدون سرمایه اولیه می تواند موفقیت مالی بالایی را برای شما داشته باشد. چرا که بازاریابی اینترنتی هزاران نفر در این راه به موفقیت های بالایی رسیده اند. پس با تیم وب اکسو همراه باشید تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی را آموزش ببینید.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

اگر فردی در فضای اینترنت یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کند و آن را گسترش دهد دارای یک کسب و کار اینترنتی است. که اکثر این کسب و کار ها می تواند خانگی باشد و یا به عنوان شغل دوم کار شود.

در دنیای اینترنت کسب و کار های زیادی راه اندازی شده و در حال توسعه و گسترش است و دائما در حال اضافه شدن کسب و کار های جدید است. شما هم می توانید کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنید ولی باید راه و چاه کسب و کار اینترنتی را یاد بگیرید.

کسب و کار اینترنتی فقط این نیست که شما محصولی داشته باشید که برای خودتان باشد و آن را بفروشید خیر! خیلی از کسب و کار ها هستند که از بازاریابی و فروش یک محصول دیگر درآمد های بالایی به دست می آورند دقیقا مثل یک مغازه واقعی که محصول خودش تولید نمی کند ولی بازاریابی و فروش آن محصول را برعهده دارد.

امروزه تعداد زیادی از سایت های ایرانی که شاید شما بشناسید هم از همین روش درآمد میلیونی خودشان را دارند.

امروزه با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی شما می توانید در یک شبکه اجتماعی پرطرفدار هم کسب و کارتان را شروع کنید ولی با توجه به این که سرمایه اولیه زیادی که می خواهد تا شما دیده شوید این کار را کاملا رد می کنم چون یک وب سایت بدون سرمایه اولیه زیادی تنها با مدیریت وبسایت و بهینه سازی آن راحت تر و قوی تر در دنیای اینترنت دیده شوید. در ادامه در مورد کسب و کار های شبکه اجتماعی بیشتر صحبت می کنم با ما همراه باشید.

انواع کسب و کار اینترنتی:

کسب و کار اینترنتی شامل سه دسته بندی کلی است که آن را برای شما ارائه می دهیم.

1- فروش محصول

امروزه افراد مایل هستند محصولات خود را به صورت آنلاین سفارش دهند تا دیگر در ترافیک به مغازه نروند و در وقت و هزینه صرفه جویی کنند. آمار های سرچ ایران در گوگل نشان می دهد روزانه سرچ زیادی مربوط به خرید لوازم و محصولات مختلف است و این فرصتی برای شماست تا خود را به مشتریان سراسر کشور معرفی کنید.

در این مدل کسب و کار اینترنتی محصول مورد نظرتان را به صورت مستقیم یا واسطه ای شروع به فروختن می کنید. البته این نکته را توجه داشته باشید که کسب و کار اینترنتی مانند همه ی کسب و کار ها راه و چاهی دارد و نیاز به دانشی در این زمینه دارد که شما باید قبل از راه اندازی آن را به دست آورید تا در کارتان شکست نخورید و به درآمد های باور نکردنی این کسب و کار برسید.

1- روش مستقیم

شما در این روش محصول خودتان را می فروشید. به طور مثال لباس تولید می کنید یا تابلو فرش تولید می کنید ، می توانید محصولات را با دانش کسب و کار اینترنتی که دارید بفروشید و با پیک به مشتریان تحویل دهید. یا حتی کار های دستی و تزئینی که این روز ها طرفداران بسیاری دارد هم از همین طریق می توان فروخت.

2- روش واسطه ای

در این روش نیاز نیست محصولی تولید کنید و فقط به صورت واسطه ای محصولات مختلف را می فروشید مانند مغازه هایی که وجود دارند آن ها محصول تولید نمی کنند ولی آن هارا به فروش می رسانند و کسب درآمد بالایی دارند. بسیاری از وب سایت های بزرگ ایرانی دقیقا همین کار را می کنند. برای شروع حتی لازم نیست انبار داشته باشید و می توانید بعد هر سفارش توسط مشتری محصول را از تولید کننده خریداری کنید و به مشتری خودتان ارسال کنید.

و اما اگر شما مغازه دار اجناس مختلف هستید شما موقعیت بسیار خوبی دارید تا به غیر از مغازه که مخاطب هدف آن فقط آن منطقه است ، با یک سایت فروشگاهی در موضوع مغازه ی خودتان مخاطب هدفتان را کل کشور کنید و معلوم هست کدام یک فروش بیشتری دارد.

2- فروش خدمات

این مدل کسب و کار اینترنتی به صورت مستقیم یا واسطه ای به مشتریان خدمات ارائه می دهد مثلا شرکت های هاست و دامنه این خدمات را به صورت مستقیم یا واسطه ای از شرکت های دیگر به مشتریان ارائه می دهد.

3- فروش محتوا

این مدل را می توان به عنوان مدل برتر و راحتتر انتخاب کرد چرا که اکثرا هزینه اولیه کمی دارد و می توانید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کسب درآمد کنید.

1- روش مستقیم

در این روش شما محصولات آموزشی که مشتریان دنبال آن باشند را در سایتتون قرار می دهید و با دانشی که از کسب و کار اینترنتی دارید محصولات شما بفروش می رود.

2- روش غیر مستقیم

در روش غیر مستقیم شما فقط تولید محتوا می کنید و از طریق ترافیک بازدیدکنندگانی که در روز به سایتتان می آیند درآمد بالایی را به دست بیاورید که نمونه های این سایت ها بسیار زیاد در ایران وجود دارد.

اگر شما هم دنبال کسب و کاری با هزینه اولیه کم هستید روش فروش محتوا مخصوصا روش غیر مستقیم آن مناسب شما برای یک درآمد بسیار بالا است . البته توجه داشته باشید که باید دانش وسیعی هم در زمینه کسب و کار اینترنتی و مسائل زیرشاخه آن داشته باشید وگرنه امکان شکست شما بالا است.

یکی از راه های کسب و کار اینترنتی با درآمد بسیار بالا ، تاسیس یک فروشگاه برای فروش محصولات است حالا این محصولات می تواند از خودتان باشد و یا صرفا مشارکت در فروش باشد که به ازای هر فروش حقوق خود را دریافت کنید.

می خواهم تجربه ی شخصی خودم را در اختیارتان قرار بدم . من چند سال پیش تصمیم به تاسیس سایت فروشگاه اینترنتی پوشاک گرفتم. در ابتدا با دانش کسب و کار اینترنتی و دانش سئو که داشتم و شکست هایی که در سایت های قبلی خودم تجربه کرده بودم، سایت را به یک جایگاه خوب در گوگل رساندم اما هیچ محصولی خودم نداشتم.

حتی دفتر یا انباری هم نداشتم و در اتاق خودم کار می کردم. در ابتدا به صورت مشارکت با فروشندگان دیگر کار می کردم و با درآمدی که به دست می آوردم کم کم یک انبار کوچک خریدم و بعضی محصولات را به تعداد بالا در انبار خودم گذاشتم تا پول بیشتری از فروش این محصولات به دست بیاورم و بعد انبار بزرگ تری با درآمد کسب و کار اینترنتی خودم ساختم و در نهایت توانستم تمام پوشاک را نگه داری کنم و سود بیشتری از محصولات به دست بیاورم.

پس فروشگاه اینترنتی نیاز به سرمایه اولیه ندارد

پس برای شروع یک فروشگاه اینترنتی نیاز نیست سرمایه عظیمی برای محصولاتتان داشته باشید یا خودتان تولید کننده باشید . دیجی کالا هم در ابتدا انبار بزرگی پر از اجناس مختلف نبود و به مرور کسب و کارش قدرت پیدا کرد.

شما هم اگر سرمایه کمی دارید ازتون می خوام که شروع کنید نیاز نیست یک انبار بزرگ داشته باشید که تمام جنس ها را نگه داری کنید با یک قدم کسب و کار شما راه می افتد و بزرگ می شود.

در این کار مانند تمام سایت ها داشتن دانش سئو و دانش کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است تا بتوانید به درآمد بالای این نوع سایت برسید.

و سعی کنید خدمات خوب و محصولات خوبی به مشتری ارائه دهید و نقاط ضعف فروشگاه های زمینه خود را پیدا کنید و از آن ها سبقت بگیرید. در این کار اگر سایتتان بازدید خوبی داشته باشد درآمد بسیار بالایی خواهد داشت حتی اگر محصولات واسطه ای باشند.

مغازه آنلاین یک کسب و کار اینترنتی میلیونی

جالب است بدانید اکثر سایت های ایرانی فروش محصولات در اصل مشارکت در فروش هستند و محصولات از خودشان نیست در اصل مغازه آنلاین خود را راه انداختند و از این طریق درآمد باور نکردنی را کسب می کنند. یکی از ایده های مشارکت می تواند فروش سوقاتی هایی که در شهر خود دارید باشد چون در شهر های دیگه در دسترس نیست.

همچنین اگر شما مغازدار هستید واقعا یک فرصت عالی برای شماست تا در کنار مغازه خود کسب و کار اینترنتی محصولات مغازه خود را هم بسازید. اینگونه از بقیه افراد جلو تر هستید چون هم ارتباطات و اطلاعات در زمینه محصولات خود دارید و هم می توانید بدون سرمایه آن را راه اندازی کنید.

چرا فروشگاه اینترنتی؟

امروزه دنیا در حال حرکت به سمت کسب و کار های الکترونیک است و در چند سال آینده تمام کسب و کار ها اینترنتی می شوند و کسب و کار های سنتی کم کم از بین می رود . این حرف های بزرگان جهان است که امروزه در ایران هم می بینیم بسیاری از کسب و کار ها به صورتی اینترنتی دارد انجام می شود و این را در نظر داشته باشید که تمام کسب و کار های سنتی می تواند به کسب و کار اینترنتی تبدیل شود حتی فروش آهن هم در ایران به صورت اینترنتی فروش می رود.

البته کسانی که کسب و کار سنتی دارند و می خواهند وارد کسب و کار اینترنتی بشوند نیاز نیست کسب و کار سنتی خود را تعطیل کنند بلکه در کنار کسب و کار سنتی به راحتی می توان آن را اداره کرد.

درآمد فروشگاه اینترنتی کاملا بستگی به سایت و دانش شما دارد و چون می تواند هدف کل ایران باشد درآمد بسیار زیاد تر از مغازه ای که مخاطب هدفش فقط یک منطقه است.

2- تولید محتوا

تولید محتوا شامل صد ها شاخه می شود که شما هم می توانید در یکی از شاخه های آن وارد شوید.

درآمد این کار کاملا بستگی به تعداد بازدید روزانه سایتتان دارد به طور مثال سایت بزرگ ایرانی مثل زومیت یا پی سی دانلود با تخمین درآمد ماهانه بالای 300 میلیون در ماه دارند و یا سایت های متوسط که بازدید کمتری دارند درآمدی بین 10 تا 70 میلیون دارند و همچنین به همین نسبت سایت های کوچک تر هم درآمدی بین 1 تا 10 میلیون دارند.

درآمد اینگونه سایت ها به صورت درج انواع تبلیغات است مثل تبلیغات بنری یا متنی و یا از پست های اختصاصی و برند سازی می تواند باشد و یا از درج ریپورتاژ آگهی باشد.

خوبی این سایت ها این است که شما حتما نیاز نیست سایت بزرگی شوید و بازدید بالایی داشته باشید تا درآمد شما شروع شود خیر شما بعد از این که به یک بازدید نسبتا خوب رسیدید می توانید از راه هایی کسب درآمد کنید. برای سایت هایی که بازدید کمتری دارند درآمد از طریق پاپ آپ تبلیغاتی که به ازای هر نفری که وارد سایتتان می شود مبلغی به حسابتان واریز می کند و از طریق تبلیغات بنری کلیکی که هر کلیک مبلغی محاسبه می کند می توانند درآمد داشته باشند.

یادتان باشد که سایت های بزرگ از یک جایی شروع کردند و یک شبه سایت بزرگ نشدند.

در این کار حتما باید محتوای شما با کیفیت باشد همچنین حتما باید دانش سئو و دانش کسب و کار اینترنتی را کامل داشته باشید.

منبع: وب اکسو

جهت ارسال پیام به 'mon0788' باید هویت شما شناسایی شده باشد ، میتوانید از طریق گزینه ورود به سایت وارد سایت شوید.