10 افزونه برتر فایرفاکس برای توسعه دهندگان وب

شنبه 29 تیر 1392

10 افزونه برتر فایرفاکس برای توسعه دهندگان وب <br/> فایرفاکس اینروزها بواسطه افرونه هایش قوی و قوی تر از قبل میشود که در مقابل مرورگرهای دیگر امتیاز مثبت است.

فایرفاکس اینروزها بواسطه افرونه هایش قوی و قوی تر از قبل میشود که در مقابل مرورگرهای دیگر امتیاز مثبت است. یکی از ارادتمندان واقعی این افزونه ها طراحان و توسعه دهندگان وب هستند که بدست افزونه های فراوانی که برای کمک به آنها ایجاد شده است میبتوانند خطاهای موجود در صفحات وب را پیدا کرده و آنها را به بهترین شکل ممکن بهنیه کنند.

در زیر فهرستی از 10 افزونه را معرفی خواهیم کرد که در زمینه طراحی وب بهترین نوع خودشان هستند.

Web developer`s toolbar: از افروزنه هایست که نظیر آن را هیچ کجا ندیده اید. این افزونه یک تولبار به مرورگر شما اضافه میکند که شامل ابزارهایی برای تحلیل ، معتبر و بهینه سازی صفحات وب است.

Firebug: فایرباگ نیاز به معرفی ندارد. این افزونه نیز شبیه قبلی است ولی ازبزارای قدرتمند متفاوتی دارد که شما با آن خواهید توانست css ، html و javascript صفحات وب را ببینید ، ویراش و اشکال زدایی کنید.
ColorZilla: این افزونه توانایی قدرتمندی در تشخیص و پیدا کردن رنگ های موجود در صفخات به شما میدهد.
MeasureIt: یک خط کش در اختیارتان میگذراد که میتوانید اندازه هر جز از صفحه و طول و عرض آن را براحتی بیابید.
HTML Validator: تعداد خطاهای موجود در صفحه ای را که در حال مشاهده آن هستید نشان میدهد.

YSlow: یکی از تولیدات شرکت یاهو است که صفحات وب را تحلیل میکند و علت کند بودن آنها را اطلاع میدهد.YSlow بصورت افزونه اضافه شونده به Firebug کار میکند.
FireFTP: یک مدیریت FTP ساده و قدرتنمد است که به آسانی میتوانید دورن فایرفاکس از آن استفاده کنید.

SEO for Firefox: افزونه ای فوق العاده که اطلاعات زیادی از رتبه سایت مورد نظر در موتورهای جستجو ، تعداد لینکهای برگشتی و … در اخیتارتان قرار میدهد.
CSSViewer: مشخصات CSS مربوط به هر جز صفحه را به شما نشان میدهد.
EditCSS: با داشتن این افزونه میتوانید تغییرات ایجاد شده در css را همان لحظه مشاهده کنید.

Font Finder: اسمش گویای همه چیز است، تنها کافیست که عبارت مورد نظر را انتخاب کنید تا با یک راست کلیک کلیه اطلاعات مربوط به font-size, font-family, color, line-height, letter-spacing و در به شما نشان دهد.

MohammadJavad

نویسنده 86 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید