آموزش پایتون به زبان فارسی

شنبه 29 تیر 1392

آموزش پایتون به زبان فارسی <br/> زبان برنامه نویسی پایتون: <br/> پایتون (Python)‏ (که البته گاهی به اشتباه پیتون تلفظ می شود) یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا ومفسر است که توسط خَودو فان روسوم (به هلندی: Guido van Rossum)‏ در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

زبان برنامه نویسی پایتون:

پایتون (Python)‏ (که البته گاهی به اشتباه پیتون تلفظ می شود) یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا ومفسر است که توسط خَودو فان روسوم (به هلندی: Guido van Rossum)‏ در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

فلسفهٔ ایجاد آن تاکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. یک کار غیر معمول که در طراحی این زبان انجام گرفته استفاده از فاصله و جلوبردن متن برنامه برای مشخص کردن بلوک‌های مختلف کد است.
فصل اول این آموزش ها شامل راهنمایی در جهت نصب خود اینترپریتر پایتون، آی دی ای اکلیپس و نیز پلاگین قدرتمند pydev بر روی آن می باشد.
فصل دوم آموزش نیز برای شروع برنامه نویسی به زبان پایتون از مقدماتی ترین سطح می باشد. که به تشریح مفاهیم پایه برنامه نویسی پرداخته است. از جمله این مفاهیم متغیر ها و کار با آنها می باشند.به علاوه استفاده و ایجاد برنامه های پایتون هم در همین بخش آموزش داده شده اند.

در فصل دوم این مجموعه به ساختار های کنترلی (شرطی) و حلقه ها پرداخته ایم و استفاده از آنها به صورت کامل تشریح شده اند. همچین مدیریت استثنا ها و خطاها نیز در همین قسمت آموزش داده شده اند.

در فصل سوم نیز به کتابخانه گسترده استاندارد پایتون و همچنین متدهای داخلی این زبان برای کار برنامه نویسی با string ها و انواع اعشاری و شناور پرداخته و سپس نیز نحوه ساختن و ذخیره اطلاعات در فایل ها را آموزش داده ایم.

فصل چهارم مختص انواع داده collection است و به تفصیل در این باره پرداخته شده است. دلیل این امر این است که در پایتون یکی از مهمترین مباحث برنامه نویسی همین collection data types است که در هر برنامه ای کوچک یا بزرگ با پیچیدگی های آن در گیری پیدا خواهید کرد.

فصل پنج به برنامه نویسی شیئ گرا پرداخته است گرچه شئی گرایی را در فصل های قبل هم به صورت موازی با سایر موارد مورد بررسی داده بودیم.

اما ضمیمه نیز شامل تشریح یک برنامه ساده و کوچک ساخته شده به زبان پایتون است که وظیفه ویرایش عکس ها را برعهده دارد.

از جمله ویژگی های بارز این مجموعه فیلم ها می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

۱-این مجموعه فیلمها به زبان فارسی هستند و این اولین باری است که فیلم های آموزشی پایتون به فارسی ساخته می شوند.
۲-در این مجموعه به روزترین نسخه زبان پایتون یعنی python3.2 آموزش داده شده است.

 

منبع : http://ehsanavr.com/?p=2953

حجم فایل: ۴۷۵MB

دانلود آموزش پایتون به زبان فارسی

رمز فایل فشرده: www.ehsanavr.com

مجید رمضانی

نویسنده 24 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید