رمزنگاری کردن کد با سی شارپ (Hashing Code)

شنبه 12 مرداد 1392

رمزنگاری کردن کد با سی شارپ (Hashing Code) <br/> بی شک با پیشرفت دنیای برنامه نویسی ، یکی از مهمترین بخش های هر نرم افزار بخش امنیت آن می باشد . در مورد این موضوع روش های گوناگونی وجود دارد که الگوریتم MD5 به دلیل قدرت بالای خود ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رمزنگاری کردن کد با سی شارپ (Hashing Code)

 بی شک با پیشرفت دنیای برنامه نویسی ، یکی از مهمترین بخش های هر نرم افزار بخش امنیت آن می باشد . در مورد این موضوع روش های گوناگونی وجود دارد که الگوریتم MD5 به دلیل قدرت بالای خود ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد هش Hash Code چیست ؟
Hash کدها به طور خلاصه کدهایی هستند بر اساس الگوریتمهایی که با محاسبات بر روی فایل ها تولید می شوند. یعنی طبق یک سری الگوریتم هایی که بر روی فایلها محاسبات انجام میدهند برای آنها یک کد یکتایی خاصی (Unique) تولید میکنند. این کد در صورتی که حتی یک bit از آن فایل عوض شود، تغییر می‌کند. به این کدها به طور کلی هش کد Hash Code می‌گویند و چون هیچ دو فایلی Hash کدی همانند هم ندارند (مگر آنکه هردو یک فایل باشند ولی با نامهای متفاوت و یا مکان‌های متفاوتی) بنابر این، می‌توان Hash کدها را همانند اثر انگشت ما انسانها دانست.
● Hash Code چه کاربردی دارد؟
یکی از مهمترین کاربرد های آن، اطمینان از کامل و سالم بودن فایل دانلود شده می‌باشد. اگر فایلی ناقص دانلود شده باشد و یا حتی از لحاظ ظرفیت یکی باشند ولی کد Hash آنها با هم متفاوت باشد، نشان از درست نبودن عمل دانلود می‌باشد و یا حتی در حالاتی خاص ویروسی شدن فایل می‌تواند باعث تغییر Hash Code شود.

در این برنامه که با زبان سی شارپ نوشته شده هرنوع متنی را چه با زبان فارسی یا انگلیسی رمز نگاری می کند.


فایل برنامه ضمیمه می باشد لطفا دانلود نمایید

فایل های ضمیمه

MohammadJavad

نویسنده 86 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 7k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید