۷ نکته طلایی در سئو عنوان صفحه

دوشنبه 14 مرداد 1392

۷ نکته طلایی در سئو عنوان صفحه <br/> متا تگ عنوان صفحه (Meta title tag) برای تعیین عنوان صفحات سایت بکار میرود و نشان دهنده نسبی محتوای صفحه است.

۷ نکته طلایی در سئو عنوان صفحه

متا تگ عنوان صفحه  (Meta title tag) برای تعیین عنوان صفحات سایت بکار میرود و نشان دهنده نسبی محتوای صفحه است.

چرا باید به عنوان صفحه اهمیت بدهیم؟

عنوان صفحه تاثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت و میتوانید با تعریف درست آن میزان ورودی سایت خود از گوگل را افزایش دهید. در ادامه دلایل آنکه باید به سئو عنوان صفحه اهمیت بدهیم را ذکر میکنیم:

مرورگرها عنوان صفحه شما را نشان میدهند

مرورگرهای پر استفاده مانند فایرفاکس، گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر، اپرا و … همگی عنوان صفحه را در بالای پنجره های خود به نمایش میگذارند.

 


ا

موتورهای جستجو عنوان صفحه را در نتایج نشان میدهند

زمانیکه کاربران در موتورهای جستجو کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو میکنند اولین خطی که در نتایج نمایش داده میشود عنوان صفحه شما است که در تگ متا تعریف کرده اید. همین امر موجب اهمیت سئو عنوان صفحه میشود که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی عنوان صفحه شما نمایش داده میشود

زمانیکه شما صفحه ای در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارید بطور پیش فرض عنوان صفحه در مطلب منتشر شده نمایش داده میشود.

سه دلیل ذکر شده در بالا همگی اهمیت عنوان صفحه و نحوه نمایش آن به بازدیدکنندگان سایت شما را نشان میدهند، با اینکه هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترهای عنوان صفحه وجود ندارد بهتر است که مهمترین بخش آن در بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر اول باشد زیرا فقط این بخش در نتایج جستجو نمایش داده میشود.

7 نکته اصلی در سئو عنوان صفحه

در نتایج جستجو اولین چیزی که به چشم میخورد خط آبی رنگ با کلمات درشت تر است که عنوان صفحه را در خود جای داده است، شما باید با رعایت نکات سئو بازدیدکنندگان را ترقیب کنید تا سایت شما را از میان دیگر نتایج پیشنهادی گوگل انتخاب کنند.

۱- نام شرکت را در عنوان صفحه قرار دهید

عنوان صفحه اصلی سایت شما باید نام شرکت را در ابتدای خو داشته باشد و برای صفحات داخلی سایت بهتر است که نام شرکت در انتهای عنوان صفحه قرار گیرد و اطلاعات مهمتر را در ابتدای آن قرار دهید.

2- کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید

برای بهبود وضعیت سئو صفحه، کلمات کلیدی اصلی خود را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. زیرا:

  • موتورهای جستجو صفحاتی که کلمات کلیدی در ابتدای عنوان صفحه وجود دارد را بیشتر به کاربران پیشنهاد میدهند.
  • کلمه کلیدی در ابتدای عنوان صفحه توجه بیشتری از کابران جلب میکند و شانس کلیک برروی سایت شما را افزایش میدهد.
  • جلب توجه کلمات کلیدی موجود در عنوان صفحه نسبت کلیک بر نمایش شما را در گوگل افزایش میدهد که موجب بالاتر آمدن شما در نتایج موتور جستجو میشود.

۳- استفاده از خط عمودی در عنوان صفحه

شما میتوانید با استفاده از کاراکتر (|) در عنوان صفحه عبارات را از یکدیگر جدا کرده و ظاهری تمیز و مرتب به آن بدهید با این کار کاربران متن آن را سریعتر تشخیص میدهند و شانس کلیک بر آن افزایش می یابد.

۴- استفاده از اعداد در عنوان صفحه

استفاده از اعداد در ابتدای عنوان صفحه کاربرد صفحات را بیشتر میکند بطور مثال مطلبی با عنوان ۱۰ نکته اساسی در سئو عنوان صفحه افراد را به بازدید صفحه شما ترغیب میکند زیرا میدانند که چه انتظاری از صفحه شما باید داشته باشند.

۵- از عنوان صفحه تکراری خودداری کنید

این امر بسیار مهم بوده تا جاییکه گوگل در وبمستر خود صفحاتی که عنوان یکسانی دارند را شناسایی کرده و تذکر میدهد، اگر تعداد صفحات شما بسیار زیاد است و امکان تعیین عنوان صفحه بصورت دستی برای شما وجود ندارد حداقل برای صفحه اول و صفحات مهم سایت عنوان صفحه را مشخص کرده و نکات سئو را مدنظر قرار دهید.

۶- برتری خود را در عنوان نشان دهید

قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات در ۷۰ کاراکتر کار راحتی نیست پس سعی کنید تا مهمترین برتری های خود را در آن بگنجانید. بشور مثال عبارت بهترین پیشنهاد یا کمترین قیمت میتواند افراد را به بازدید از سایت شما ترغیب کند.

۷- عنوان صفحه مرتبط با مطالب سایت باشد

نوشتن عنوان صفحه با رعایت تمام نکات سئو و جذابیت بالا اگر در ارتباط با مطلب صفحه نباشد ارزشی ندارد. کابران انتظار دارند تا عنوان صفحه چکیده ای از محتوای صفحه باشد و در صورتیکه با محتوایی غیرمرتبط روبرو شوند به سرعت صفحه شما را ترک خواهند کرد و این امر باعث بدتر شدن رتبه شما در نتایج جستجو خواهد شد.




ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 3k بازدید
  • 6 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید