آشنایی با سایت الکسا

پنجشنبه 17 مرداد 1392

آشنایی با سایت الکسا <br/> در جوابی کوتاه میتوان گفت که رتبه بندی در سایت الکسا وابسته به بازدید دیگر سایت ها نیز می باشد و افزایش تعداد بازدید به تنهایی نمیتواند ضامن بهبود رتبه شما باشد.

آشنایی با سایت الکسا

سوالات متداول سایت الکسا

'

بدتری در سایت الکسا کسب کردم؟

در جوابی کوتاه میتوان گفت که رتبه بندی در سایت الکسا وابسته به بازدید دیگر سایت ها نیز می باشد و افزایش تعداد بازدید به تنهایی نمیتواند ضامن بهبود رتبه شما باشد.
ممکن است در یک روز یا بازه زمانی خاص بازدید شما افزایش چشمگیری داشته باشد ولی این امر به دلیل استفاده بیشتر کاربران در آن زمان از اینترنت باشد. به این معنی که رقبای شما نیز بازدید بیشتری به همان نسبت خواهند داشت. به همین دلیل حتی ممکن است رتبه شما در سایت الکسا بدتر از روزهای قبل شود.

۲- چرا رتبه سایت من در الکسا با جهش همراه است؟

جواب سوال قبلی در اینجا نیز کاربرد دارد به این معنی که با توجه به وابستگی تمام سایتت ها به هم در این رده بندی، ممکن است شما با تغییرات ناگهانی و جهش رتبه در سایت الکسا روبرو شوید و بطور مثال در یک روز از رتبه ۲۰۰۰۰ ایران به ۱۷۰۰۰ کاهش یابید و یا برعکس.
نکته مورد توجه آن است که این تغییرات هرچه از رتبه های برتر فاصله داشته باشید بیشتر خواهد بود. در سایت هایی که بالای ۱۰۰۰۰۰ جهانی هستند آمارهای سایت الکسا تا حدی نسبی بوده و رقابت بین سایت ها شدید نیست. به همین دلیل با تغییری در حد افزایش ۱۰ بازدید در روز شاهد کاهش رتبه ناگهانی و زیادی خواهید بود. در سایتهای برتر و پربازدید این رقابت بسیار شدید بوده و شاید حتی با افزایش ۱۰۰۰ بازدید روزانه رتبه شما تغییری نکند.

۳- چرا سایت های لینک دهنده به من بیشتر از اعلام الکسا هستند؟

سایتهایی که سایت الکسا بعنوان بک لینک شما معرفی میکند همان هایی هستند که براساس جستجوی روبات ها بررسی شده و حاوی لینک به یکی از صفحات سایت شما می باشند. شرایط تایید یک سایت بعنوان بک لینک شما به شرح زیر است:

  • سایت الکسا سایت هایی که به شما لینک داده اند را شمارش میکند و نه تعداد صفحات لینک شده را. در واقع از هر سایت یک بک لینک را برای شما ثبت میکند.
  • تعداد بک لینک ها بصورت هفتگی و برای تمام سایت ها بروزرسانی میشود و برای سایتهایی که از آمارگیر و اکانت غیر رایگان سایت الکسا بهره میبرند بصورت روزانه.
  • لینک هایی که بعنوان لینک خریداری یا تبادل شده شناخته شوند را در لیست بک لینک های خود نخواهید دید. سایت هایی که لینک خروجی زیادی دارند در نتایج سایت الکسا وارد نمیشوند.
  • لینک هایی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ به سایت شما قرار دارد بعنوان بک لینک شما در نظر گرفته نمیشود.
  • تنها صفحاتی که بازدید قابل قبولی دارند در نتایج سایت الکسا وارد میشوند و در غیر اینصورت لینک شما در این صفحات اهمیتی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که رتبه بندی در سایت الکسا به هیچ عنوان به تعداد لینک های ورودی شما بستگی نداشته و تنها عامل موثر بر آن تعداد بازدیدکنند خواهد بود.

۴- چرا الکسا رتبه بندی مرا در کشور خاصی قرار میدهد؟

براساس نسبت بازدیدکنندگان شما از هر کشور، الکسا سایت شما را در رتبه بندی کشورها قرار میدهد و کشوری که بیشترین بازدیدکننده را از آن دارید بعنوان کشور شما شناخته میشود. البته با تایید هویت مالک سایت و تنظیمات ساده میتوانید کشوری که در آن قرار دارید و یا مشتریان هدف خود را از آنجا میدانید به سایت الکسا معرفی کنید و رتبه بندی شما در آن کشور اعلام خواهد شد.

۵- چگونه اطلاعات تماس خود را برای سایت وارد کنم؟

اگر شما با استفاده از بخش Edit your listing مالکیت خود را بر سایت تایید کرده باشید. میتوانید توضیحاتی مختصر در مورد سایت و اطلاعات تماس خود را در سایت الکسا قرار دهید. اگر سایت متعلق به شخص دیگری بوده و یا شما امکان تایید مالکیت خود را ندارید میتوانید از بخش پشتیبانی الکسا در خواست مبنی بر تغییر بخشی از اطلاعات ارسال کنید.
سایت الکسا رتبه بندی مجزایی برای زیر دامنه های شما نمیدهد مگر آنکه بطور مشخص از سیستم های وبلاگی یا هاست رایگان با زیر دامنه استفاده کرده باشید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید