چرا mvc ؟

پنجشنبه 24 مرداد 1392

چرا mvc ؟ <br/> قبل از هر چیز لازمه بدونید Mvc جایگزینی برای وب فرمها نیست ! بلکه چارچوبی است برای در اختیار گرفتن استاندار دهای بیشتر با کمترین کد نویسی با ایزوله کردن قسمتهای مختلف برنامه به سه لایه مدل و نمایش و کنترلر (model-view-controller)

چرا mvc ؟

قبل از هر چیز لازمه بدونید Mvc جایگزینی  برای وب فرمها نیست !  بلکه چارچوبی است برای در اختیار گرفتن استاندار دهای بیشتر با کمترین کد نویسی با ایزوله کردن قسمتهای مختلف برنامه  به سه لایه مدل و نمایش و کنترلر  (model-view-controller)   .
در  فرومها و مجالس بحث و گفتگو با دوستان همواره شاهد اتهام ASP.NET  به  کند بودن و عدم رعایت روشی  ثابت برای استاندارد سازی و در کل عدم بهینه گی این تکنولوژی عظیم بوده ام .
هر چند این مسائل به خود برنامه نویسان بر میگرده ولی نمی خوام وارد این مبحث بشم . هدف از ارائه MVC  در بستر دات نت  اجبار  برنامه نویسان سطح پایین  به رعایت قوانین و چارچوب درست برنامه نویسی بود .
نظریه ها در رابطه با کیفیت MVC  بسیاره در جایی نوشته دوستی رو می خوندم که اعتقاد داشت MVC  با روح  RAD  در تضاده !!
من برنامه نویسا رو به دو دسته تقسیم می کنم : 1-  اونایی که فقط می خوان یه پروژه رو تموم کنن با اهداف مختلف کسب درآمد و... 2- اونایی که عاشق برنامه نویسن
گروه اول همیشه در مقابل تغییرات مقاومت نشون می دن و نمی خوان خودشون رو  به روز کنند .  چون این UPDATE  مستلزم صرف زمان و هزینه است و با درون مایه اقتصادی در تضاد ولی اگه شما جزء گروه دومی هستید درنگ نکنید . چون آینده از آن MVC خواهد بود (در نگاه کلان نه در مقطع مکانی و زمانی خاص )

قصد دارم  در سلسله مقالاتی مطالبی رو در زمینه کار با این Framework به شرح ذیل بیان کنم .

    کلیات
    ساختن کلاسهای مدل با استفاده از entity  framework
    نمایش مقادیر از جداول بانک در لایه view
    مدیریت کامل بانک با استفاده از view
    اعتبار سنجی در mvc
    جلوگیری از حملات injection
    اعتبار سنجی کاربران


فقط چون منبع مقالات سایت www.asp.net است و برگرداندن این مطالب به گونه ای ساده و قابل فهم کاری وقت گیر و مشکل است امیدوارم در ارائه مطالب صبور باشید .

علیرضا کیانی مقدم
اسفند ماه 1389

MohammadJavad

نویسنده 86 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید