آموزش کار با xampp برای برنامه نویسان دات نت

یکشنبه 19 مرداد 1393

xampp نرم افزاری که خیلی از برنامه نویسان دات نت شاید روزی فکر استفاده از آن را در ذهن خود نداشته باشند.نرم افزاری که بیشتر برای PHP این زبان اسکریپتی که همیشه سوالی بوده برای همه برنامه نویسان که PHP بهتر است یا ASP زیاد در این مورد بحث نمیکنم(در کل ASP بهتره).در ادامه برای کار با این نرم افزار همراه ما باشید.

آموزش کار با xampp برای برنامه نویسان دات نت

برنامه نویسان دات نت برای استفاده از local و Load کردن پروژه های خود بیشتر از IIS ویژوال استدیو استفاده میکنن که به صورت پیش فرض روی این نرم افزار قرار گرفته است و بدون هیچ مشکلی بعد از نصب شروع به کار خواهد کرد.

آیا تا به حال شده در اجرا برنامه xampp برای استفاده شخصی به مشکل بخورید و نتونید آن را تنظیم کنید ؟ xampp و IIS دو نرم افزار با کار مشابه و برای دو زبان مختلف و که مطمنا نصب این دو کنار هم و مهم تر اجرا این دو کنار هم مشکلاتی برای هر دو به وجود خواهد آورد.در این میان نرم افزاری نیز مشکلاتی را برای xampp به وجود میاورد SQL Server که باید برای رفع این مشکلات در ادامه باهم xampp را نصب و اجرا خواهیم کرد.

راه حل اول:

xampp روی پورت 80 کار میکند و این کار توسط config نرم افزار قابل تغییر است و این مورد همیشه پاسخگو نیست و برای برخی سیستم ها جز port 80 روی پورت دیگه کار نخواهد کرد.

راه حل دوم:

برای این راه حل که پیشنهاد میکنم استفاده کنید غیر فعال کردن پورت 80 در سیستم است ابتدا از بسته بودن ویژوال استدیو مطمئن شوید چرا که IIS در حال اجراست.

برای غیر فعال کردن پورت 80 به view local services رفته برای این کار Services را در منو استارت خود جستجو کنید بعد از باز کردن view local services به دنبال SQl Server Reporting Services جستجو کنید و آن را طبق تصویر غیر فعال کنید.

و حال میتوانید apache نرم افزار xampp را اجرا کنید بدون هیچ مشکلی

موفق باشید.

مسعود شریفی پور

نویسنده 15 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید