Update به NET Framework 4.5.2.

چهارشنبه 22 مرداد 1393

در این مقاله توضیحاتی در مورد update به ورژن جدید NET Framework 4.5.2. و سازگاری آن با دیگر برنامه ها یی که با خانواده Net 4.x. کار می کنند آورده شده است.

Update به NET Framework 4.5.2.

چند ماه پیش خبری مبنی بر در دسترس بودن .NET Framework4.5.2 ، که یک update با سازگاری بالا از خانواده .NET 4.x است ، منتشر شد.
.NET Framework 4.5.2 تنها چند ماه پس از انتشار .NET 4.5.1 انتشار یافت که مزایای زیر را دارد از جمله: ثبات بیشتر ،قابلیت اطمینان ،امنیت و کارایی . که برای استفاده از این مزایا نیاز به هیچگونه اقدامی فراتر از نصب   .NET Framework 4.5.2 نیست.همچنین نیاز به recompile اپلیکیشن هم نیست .
آخرین ویژگیها و نو آوری‌های موجود در آخرین ورژن وجود دارد نه در ورژن قدیمی‌. به همین دلیل راه برای مشتریان NET Framework. هموار ترشده  تا بتوانند از خانواده  NET Framework. و محصولات آن که دارای سازگاری بالا و آپدیت است استفاده کنند.

مایکروسافت تا تاریخ 12 ژانویه 2016 به پشتیبانی کامل .Net 4 ، .NET 4.5.1 و NET 4.5.2 . ادامه خواهد داد که شامل update‌های امنیتی و همچنین پشتیبانی‌های فنی و غیر امنیتی و hotfix است.از 12 ژانویه 2016 ،NET Framework  4.5.2 . فقط به پشتیبانی فنی و امنیتی ادامه خواهد داد.هیچ تغییری در پشتیبانی ورژن‌های دیگر NET Framework .اتفاق نخواهد افتاد .پشتیبانی NET 3.5 SP۱. نیز در طول یات سیستم عامل ادامه خواهد داشت.

مایکروسافت به تمرکز بر روی NET. ادامه خواهد داد و همان طور که در کنفرانس TechEd در آمریکای شمالی‌ و Build 2014 در اوایل سال 2014 گفته شد، در حال کار بر روی یک مجموعه قابل توجهی از فناوری ها،امکانات و حالاتی است که قسمتی‌ از NET vNext. است ، هدف بعدی مایکروسافت عرضه نسخهٔ دیگر NET Framework. است که در سال 2015 ارائه خواهد شد.

میتوانید برای اطلاع بیشتر در مورد چرخه پشتیبانی‌ NET Framework. به چرخه پشتیبانی مایکروسافت مراجعه کنید.

اگر هر گونه سوالی‌ در مورد سازگاری NET Framework. دارید میتوانید به  صفحه سازگاری application ها با NET. مراجعه کنید

همچنین میتوانید سوالهای خود را از طریق: netfxcompat_at_microsoft.com  بنویسید.

در زیر پرسش و پاسخ‌هایی‌ را برای کمک به سوالات احتمالی‌ شما گذشته ایم:

آیا در برنامه برای استفاده از NET 4.5.2. نیازی به recompile یا rebuild داریم؟
خیر,NET 4.5.2. یک update سازگار با NET 4.5 ،  .NET 4. و NET 4.5.1. است. این به این معنی‌ است که برنامه هایی که با این ورژن‌ها از خانواده NET 4. ساخته شده اند، بدون تغییر میتوانند به اجرای خود روی NET 4.5.2. ادامه دهند.recompile برنامه نیازی نیست.

 

آیا هیچگونه تغییری در NET 4.5.2. اعمال شده است؟ چرا شامل این تغییرات شده است؟
تغییرات بسیار کمی‌ در NET 4.5.2. وجود دارد که به طور کامل با نسخه‌های پیشین سازگاری ندارد.ما به آنها تغییرات runtime می‌گوییم. ما این تغییرات را فقط زمانی‌ داریم که در جهت منافع امنیتی و به منظور تطابق با استانداردهای گستردهٔ صنعتی باشد، یا به منظور اصلاح ناسازگری قبلی‌ در NET. باشد. علاوه بر این ، تغییرات بسیار کمی‌ هم در NET 4.5.2. وجود دارد که فقط زمانی‌ که بخواهید برنامه را recompile کنید به وجود می آید،ما به این تغییرات retargeting میگوئیم.

اطلاعات بیشتر درمورد سازگاری با NET. و همچنین تغییرات runtime و retargeting در ورژن‌های مختلف خانواده NET 4.x. را در اینجا ببینید.

 


محصولات Microsoft از جمله Exchange server,SQL Server ،dynamic CRM,SharePoint و Lync درون NET. وجود دارد . آیا نیازی هست این محصولات که از Net 4. و Net 4.5. یا Net 4. استفاده میکنند را update کرد؟
ورژن‌های جدید تر این محصولات مثل Exchange server,SQL Server ،dynamic CRM,SharePoint و Lync بر پایه ی NET ۴. یا NET 4.5. هستند. درحالیکه NET 4.5.2. یک Update سازگار با.NET 4، .NET 4.5و 4.5.1 است ، حتی یک برنامه بزرگ نرم‌افزاری مانند بورس که با NET 4. ساخته شده است هم میتواند زمانی‌ که  NET.  از NET 4.5. به NET 4.5.2. update میشود بدون هیچ گونه تغییری اجرا شود.
ما توصیه می‌کنیم که فرایند توسعه را با استفاده از update کردن NET. به NET 4.5.2. اعتبار بخشید.

 

 NET 3.5 SP۱. چطور؟آیا هنوز در دسترس خواهد بود؟
خیر،این مقاله مربوط به نسخه های قبلی ‌NET 4. نیست. ورژن NET 3.5 SP1. در کنار ورژن‌های خانواده NET 4.x. نصب شده است،بنا براین update شدن یکی‌ از آنها بر دیگری تاثیری نخواهد گذاشت. شما می توانید تا تاریخ 12 ژانویه 2016 به استفاده از NET 3.5 SP1. ادامه دهید.

صبا ذاکر

نویسنده 18 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 2k بازدید
  • 9 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید