آموزش Export کردن اطلاعات دیتاگرید به PDF

یکشنبه 26 مرداد 1393

آموزشی که با آن در این ساعت با شما هستم Export کردن اطلاعات دیتاگرید است که توسط این آموزش میتوانید اطلاعات دیتاگرید را به PDF تبدیل کنید.در اینجا از کتابخانه iTextSharp استفاده میکنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش Export کردن اطلاعات دیتاگرید به PDF

برای استفاده از این کتابخانه، ابتدا یک ارجاع به کتابخانه (iTextSharp (itextsharp.dll و همچنین کتابخانه ارایه شده در اینجا (GridToPdf.dll) به پروژه خود اضافه کنید و فضای نام Hasheminezhad را به کد خود اضافه کنید.

Hasheminezhad:جناب مهندس هاشمی نژاد (واقعا از ایشان بابته همچین dll تشکر میکنیم.)

    using Hasheminezhad;

سپس با استفاده از کلاس GridToPdf میتوانید عملیات تبدیل گریدویو به PDF را انجام دهید. در این کلاس دو متد به نامهای Convert و Download وجود دارند.
با استفاده از متد Download میتوانید مستقیما خروجی GridView را برای کاربر ارسال کنید. تنها پارامتر ورودی الزامی این تابع، نام گریدویو است.

    GridToPdf.Download(GridView1);

در صورت تمایل میتوانید نام مورد نظر برای ذخیره فایل را به عنوان پارامتر دوم به این تابع ارسال کنید. در این حالت حتی در صورتی که مرورگر امکان نمایش فایل PDF را نیز داشته باشد، آن را در مرورگر باز نکرده و با نام ذکر شده برای دانلود ارسال خواهد کرد.

    GridToPdf.Download(GridView1, "Report.pdf");

دقت کنید که برای اجرای صحیح متد Download، باید حتما صفحه PostBack کامل شده باشد. بنابراین اگر دانلود کردن PDF قرار است از طریق دکمه ای در داخل UpdatePanel انجام پذیرد، حتما این دکمه را به PostBackTrigger های UpdatePanel اضافه کنید.

متد دیگر موجود در این کلاس، متد Convert است که در ساده ترین حالت خود بجز نام گریدویو، نام فایل مورد نظر را دریافت کرده و محتوای فایل PDF را در سرور (و در آدرس ذکر شده) ذخیره خواهد کرد.


    GridToPdf.Convert(GridView1, Server.MapPath("Report.pdf"));

 

فایل های ضمیمه

مسعود شریفی پور

نویسنده 15 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید