آموزش کار با SQL Packager به همراه فیلم آموزشی

شنبه 5 مهر 1393

در این مقاله که براتون مینویسم آموزش یکی از مجموعه نرم افزار های RadGate آموزش خواهم داد.کار با کار با SQL Packager در این مقاله با یکی از آسان ترین روش ها میتوانیم دیتابیس پروژه را فشرده کرده و آن را بدون نیاز به اتچ و مشکلاتی که در این راه به وجود می آید در سیستم دیگر و نسخه دیتابیس دیگر اجرا کنیم RedGate مجموعه کاملی از این ها این نرم افزار ها را در اختیار شما قرار میدهد .

آموزش کار با SQL Packager به همراه فیلم آموزشی

شاید بار ها و بار ها برای شما پیش آمده باشد که در منتقل کردن دیتابیس پروژه ها خود در سیستم دیگر با مشکلاتی مواجه شده باشید ، مشکلاتی که واقعا کار را سخت میکنند ! یکی از این روش ها این بود که از SQL Express استفاده کنیم که نسخه کم حجمی بود بهتر از این بود که بخوایم کل نسخه کامل SQL را روی سیستم نصب کنیم و مشکلاتی که از نظر حجم و.. برای ما به وجود می آورد که البته آموزش تصویری کار با SQL Express را منتشر کرده بودیم.

روش دیگر این بود که اسکریپت پروژه را از روی دیتابیس میگرفتیم و در سیستم دیگر اجرا میکردیم که این روش نیز مشکلات خاص خود را داشت که اگر خط از اسکریپت پاک یا جا به جا میشد کل دیتابیس با مشکل روبه رو میشد.

راهی که ما اینجا داریم پکیج کردن دیتابیس است یعنی بانک اطلاعاتی پروژه را به حالت اجرا دربیاریم ! حال به چه صورت ؟ مزیت آن چیست ؟ فرق این روش با دو روش بالا چیست ؟ یا اصلا کدام بهتر است ؟

فرق این روش با دو روش بالا چیست ؟

از وسط جمله ام شروع میکنم با توضیحی که در روش های بالا دادم با مشکلات آن اشنا شدید ! حال قرقی که SQL Packager فراهم میکند این است که هیچ یک از مشکلات فوق را نداشته و با یک کلیک دیتابیس پروژه را میسازیم.

مزیت آن چیست ؟

آیا برای شما با یک کلیک دیتابیس خود را ساختن یک مزیت نیست ؟

یکی از مهترین مزیت ها آن سرعت بخشید به کار است که در کمترین زمان دیتابیس پروژه را روی سیستم میسازد.

اصلا کدام بهتر است ؟

این بخش را با توجه به مقایسه ای در بالا انجام دادیم را بر عهده شما میگذارم ؟

اجرادر نسخه های مختلف ؟

در بکاپ گرفتن دیتابیس ها در زمان ریستور کردن آن همیشه اگر از همان نسخه و یا از همان ورژن استفاده نمیکردیم عملیات ریستور انجام نمیشد و لی در پکیج کردن چنین مشکلاتی نخواهیم داشت حتی اجرا در نسخه ها مختلف هم این امکان وجود دارد تا دیتابیس خود را بسازیم یعنی روی تمامی ورژن ها یک نسخه قابل استفاده است.

تا اینجا سعی کردم یک توضیح مختصری درباره مشکلاتی که اکثر برنامه نویسان با آن مواجه هستند را براتون بنویسم،در ادامه کار با نرم افزار را شروع خواهیم کرد و یک فیلم آموزشی نیز براتون قرار دادم که بیشتر بااین موضوع آشنا بشید.

آموزش کار با SQL Packager

بعد از اجرا نرم افزار، گزینه اول برای پکیج کردن دیتابیس است ! روی گزینه انتخاب کرده و به مرحله بعد میرویم.

SQL Packager Pic 1 آموزش کار با SQL Packager از مجموعه نرم افزاری RadGate

در مرحله بعدی نا User که دیتابیس را روی آن ساخته ایم را انتخاب میکنیم و قسمت دیتابیس (پایین فرم)نام دیتابیسی که باید از آن پکیج بگیریم را انتخاب میکنیم.

SQL Packager Pic 2 آموزش کار با SQL Packager از مجموعه نرم افزاری RadGate

منتظر میشویم تا SQL Packager اطلاعات دیتابیس را خوانده و همه آن ها تایید کند

SQL Packager Pic 3 آموزش کار با SQL Packager از مجموعه نرم افزاری RadGate

در این قسمت نام جداول دیتابیس را مشاهده میکنیم که بنا به نیاز آن ها را کم یا زیاد میکنیم.

SQL Packager Pic 4 آموزش کار با SQL Packager از مجموعه نرم افزاری RadGate

بعد از تایید جداول نیز به مرحله ای خوایم رسید که اسکریپت پروژه را نیز به صورت نمایشی در اختیار شما قرار میدهد

SQL Packager Pic 5 آموزش کار با SQL Packager از مجموعه نرم افزاری RadGate

در اخر نیز میتوانید مسیر پروژه و نحه ذخیره سازی را مشخص کنیم که آیا به اکریپت نیتز دارید به فایل اجرا یا سورس کد سی شارپ دیتابیس را به همراه ساخت دیتابیس با سورس سی شارپ در اختیار شما قرار میدهد.

SQL Packager Pic 6 آموزش کار با SQL Packager از مجموعه نرم افزاری RadGate

و در قسمت اخر ذخیره فایل خواهد بود.

فیلم آموزشی نیز میتوانید آنلاین مشاهده کنید.

<iframe src="http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/wJ6HS/vt/frame" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" height="360" width="640" ></iframe>

 

فایل های ضمیمه

مسعود شریفی پور

نویسنده 15 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید