مقدمه ای بر ASP.NET 4.5.1

دوشنبه 7 مهر 1393

این مقاله معرفی ورژن جدید 4.5.1 از سری ASP.NETاست که به صورت visual studio 2013 preview منتشر شده است.

مقدمه ای بر  ASP.NET 4.5.1

مقدمه ای بر  ASP.NET 4.5.1

مقدمه :

این مقاله معرفی ورژن جدید 4.5.1  از سری ASP.NETاست که به صورت visual studio 2013 preview منتشر شده است. این نسخه دارای ویژگی های  جدید بسیاری هست که کمک میکند  به برنامه نویس در جهت استفاده از app  ها.

این ویژگی ها شامل :

 ایجاد یک پروژه ASP.NET

یکپارچه سازی  BootStrap

         ASP.NET Scaffolding

          ASP.NET Membership

پشتیبانی برای Web server

        ASP.NET MVC5

      ASP.NET API 2

      ASP.NET signalR 2.0

Entity framework 6

 ایجاد یک پروژه در ASP.NET

 در visual studio 2013 preview  ،راه های جدیدی برای ایجاد یک پروژه ASP.NET WEB وجود دارد. در یک User Interface  جدید  برای ایجاد یک پروژه WEB   برنامه نویس میتواند انتخاب بکنه Multiple framework  هایی مثل:web forms، MVC،Web API   که این ها با هم ترکیب میشوند در یک پروژه جدید.که  این امکان رو به برنامه  نویس میدهد که به راحتی  appهای مختلف برای  windows  store و Active Directory Windows server و Windows Azure Active Directoryایجاد  بکند

 

یکپارچه سازی Bootstrap

Bootstrap تکنولوژی جدیدی که  در ASP.NET  استفاده میکنند از Bootstrap در web project template استفاده میشود.  Bootstarp همراه پروژه  است که قابلیت theming و همچنین ارائه design  به صورت responsive  را ایجاد میکند.Bootstrap یک framework  قوی front-end   که باعث سرعت بخشیدن به طراحی وب  میشود . template هایی که در پروژه های Bootstrap استفاده میشود باعث جذاب شدن  صفحه وب میشود.

ASP.NET  Scaffolding

سیستم جدیدASP.NET  Scaffolding  همراه با visual studio 2013 preview منتشر شد.این سیستم جدیدی که با آن کار میکنند همراه web form ها، MVC  و بهتر شدن web API  ها . این سیستم به کاهش زمان استاندارد  ایجاد data کمک میکند.

پشتیبانی برای web server

همراه با انتشار 2013 preview  visual studio  پشتیبانی  جدیدی که اجرا میشود برای custom web server و   self hosting  که قابل استفاده برای OWIN. OWIN استاندارد  Interface  بین web server وweb application ها فراهم میکند.هدف از OWIN این است که از یک معماری جداگانه ای انجام بده بین server ها وapplication ها.OWIN پایه ایی برای ایجاد WEB Interface در .NET هست.OWIN  برای  توسعه دادن وب بسیار مفید است  . 

ASP.NET Membership

سیستم Membership  در ASP.NET   محیطش شبیه بقیه frame work  ها در ASP.NET است. این سیستم جدید  کار میکنه برای نرم افزار web hosting  به غیر از IIS . همچنین  پشتیبانی میکند از Claim-Based Authentication و این سیستم مفید برای تامین امنیت داده هاو به طور پیش فرض از Entity Framework ها استفاده میکند.از طریق ساخت  وبازیابی گزارش ها در database به راحتی گسترش میدهید      . 

ASP.NET MVC5

از ویژگی جدید راه اندازی در version  جدید از  MVC در ASP.NET میتوان فیلترها ی اهراز هویت و فیلترهای لغو کردن و قالب های Scaffolding که به راحتی در تمام Framework ها در ASP.NETاستفاده میشود.همچنین MVC به راحتی در تمام پروژه های ASP.NET استفاده میشود.

ASP.NET API 2 

از ویژگی های جدید و بسیار کم که شامل میشه در ASP.NET در قسمت2  WEB API  میتوان پشتیبانی از CORS  ،پشتیبانی جدید از OData، پشتیبانی درخواست batching، OWIN  پایه و اساس در self-hosting و پروتابلweb API client برای ایجاد کتابخانه وبه عنوان مرجع برای توسعه Application ها در Windowas store و Windows Phone 8  میتواند مفید باشد

ASP.NET signalR 2.0

کلاس های libraries در ASP.NET همراه با OWIN  برای  توسعه دادن applicationها  در تکنولوژی های جدید مثل Silverlight 5، Windows Phone 8،Windows 8 مشارکت میکنند.

Entity framework 6

Entity Framework 6   دارای افزونه های جدیدی هست که در Visual Studio 2013 Preview آمده است. دارای ویژگی های جدید بسیاری میشود به اختصار در زیر آمده است:

آسنکرون query و ذخیره کردن آن.

Code First mapping to Stored Procedures

Connection Resiliency

تنضیمات پایه ایی کدها

بهبود بخشیدن به پشتیبانی transaction

بهبود بخشیدن به عملکرد

خلاصه:

در این مقاله به معرفی تکنولوژی های جدید  که به یکپارچه سازی در  Visual Studio 2013 Preview پرداخته شده است.که همه این ویژگی ها مفید برای توسعه دادن Apps  جدید در  Windows هایی مثل:windows phone ، windows store،windows 8، و غیره...

fatima mira

نویسنده 2 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید