برطرف کردن خطاهای سفارشی (Custom Errors) در ASP.NET

شنبه 27 تیر 1394

در این مقاله نحوه ویرایش و برطرف کردن خطاهای سفارشی در نرم افزار وب ارائه می گردد .

در اغلب موارد ، زمانی که برنامه ASP.NET را اجرا می کنید ،یک خطا در کد نویسی به این صورت وجود دارد .

ویرایش فایل Web.Config

اگر برای اولین بار ASP.NET را اجرا می کنید و با خطاهای مواجه شده اید ، ممکن است از آن خطا چشم پوشی کنید . اگر با دقت به دستورات نگاه کنید ، مشاهده می کنید که خطا در خطی از کد رخ داده  و نیاز به ویرایش دارد . در پروژه ASP.NET ( یا پوشه ای که پروژه در آن قرار دارد )،می بایست فایل Web.Config را باز کنید . اگر از یک نمونه شروع کرده باشید ، ممکن است دستورات طولانی  در <system.web> داشته باشید یا یک فایل web.config تمیز داشته باشید  در هر صورت ، به منظور بررسی خطاهای سفارشی و برطرف کردن آن ها، کد زیر را بین <system.web> و  </system.web> قرار دهید  :

<system.web>
    <customErrors mode="Off">
    </customErrors>
</system.web>

در برخی موارد ممکن است <customErrors> از پیش وجود داشته باشد . در این مورد Off را به آن تغییر دهید . صفحه را ذخیره کرده و مجددا اجرا کنید ، اکنون با چنین خطا هایی مواجه می شوید :

زمانی که customError ها را ویرایش می کنید،سه حالت برای بررسی خطاها وجود دارد . نمایش یا عدم نمایش پیغام خطا را مشخص می کنند .

حالت Off : پیغام های خطا در سرور محلی  یا از راه دور نمایش داده می شوند .

حالت On : صفحه خطاهای سفارشی ( custom error ) را با پیغام هایی در سرور محلی یا از راه دور نمایش می دهد . زمانی که از این حالت استفاده می گردد ، می توانیم صفحه خطا های سفارشی را برای خطاهای خاص در سرور محلی یا از راه دور نمایش دهیم .

RemoteOnly : حالتRemoteOnly  پیغام های خطا را در یک  سرور از راه دور نمایش می دهد . این یک حالت پیش فرض است زمانیکه customError تعیین نشده است و می توانیم برای خطاهای خاص در سرور از راه دور پیغام خطای سفارشی را ارائه دهیم .

قربانی

نویسنده 44 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید