مدیریت محتوای CMS برتر ASP.NET MVC در جهان

شنبه 17 مرداد 1394

در این مقاله راجب مدیریت محتوای CMS برتر ASP.NET MVC در جهان صحبت خواهیم کرد

مدیریت محتوای CMS برتر ASP.NET MVC در جهان به ترتیب عبارتند از :

 

Orchard

Composite C1

Kentico CMS for ASP.NET

DotNetNuke: CMS Content Management

MojoPortal CMS 

Kooboo CMS 

Umbraco 

Yendo CMS -

Content Management System 

Pronto CMS 

VMD CMS 

N2 CMS 

Sitefinity CMS 

axcms 

sprocketcms 

composite

 

Orchard یکی از برترین و بهترین مدیریت محتوا های موجود میباشد که فوق العاده قابل توسعه میباشد و هم سبک و کار با آن بسیار راحت میباشد Open Source و با زبان ASP.NET MVC میباشد که از محصولات ماکروسافت است. Orchard  دست مایکروسافت در دنیای سورس باز است که تحت مجوز جدید BSD ارائه شده است. پروژه Orchard بر اساس انجمنی است که توسط توسعه دهندگانی  از مایکروسافت  بصورت تمام وقت پشتیبانی می شود و تمرکز اصلی آنها در زمان سیستم مدیریت محتوای Orchard  است. این توسعه دهندگان اجزاء و اسکریپت هایی که ابزاری  باز برای ساخت برنامه ها هستند را توسعه می دهند. با وجود برخی توسعه های کند در آغاز کارOrchard ، Orchard چنان چنگی به انجمن منبع باز زده است که همکارانش تاکنون نتوانسته اند به گرد پای آن برسند.

DotNet Nuke , پر طرفدار ترین مورد در بین برنامه نویسان هست , ماژولهای آماده رایگان زیادی وجود دارد , افراد زیادی روی اون کار میکنند , اسکین های رایگان زیادی دارد , مقالات و کتابها و منابع یادگیری فراوانی وجود دارد  ولی سرعتش نسبتا خیلی کند هست , یعنی منابع زیادی از سیستم رو میگیرد (حداقل بهتر است بر روی سرور قوی نصب شود)

Umbraco از مواردی هست که کاملا دست برنامه نویس رو باز میگذارد و قابل توسعه هست , سایت ASP.NET را با این CMS ساخته اند. برنامه نویسی با اون کمی پیچیده تر از بقیه هست و مناسب کار خیلی حرفه ای می باشد و کار با آن نیز کمی پیچیده است.

mojoPortal طرز کار نسبتا ساده ای دارد , خیلی راحت نصب مشود ,بسیار سریع هست , برای وب سایتهای کوچک و متوسط مناسب است , متاسفانه منابع یادگیری کمی دارد , اسکین های خیلی زشتی دارد . ماژول رایگان پیدا نمیکنید , انعطاف کمتری نسبت به بقیه دارد .

N2 هم یکی از مواردی هست که طرفداران بیشماری داره , کاملا Light Weight یا سبک هست , دست برنامه نویس رو باز میزاره با معماری ASP.NET MVC کار میکند .

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید