کنترل های GridViwe در ASP.Net MVC

شنبه 24 مرداد 1394

در این پست می خواهیم با محبوب ترین کنترل های gridview آشنا شده و توضیح های مختصری در مورد آن ها ارائه دهیم.

 کنترل های GridViwe در ASP.Net MVC

افراد همیشه به دنبال Pluginهای قدرتمندی هستند که بتوانند ویژگی های بیشتری را به سیستم خود اضافه کنند. بعد از جستجوهای مفید، توانستیم مجموعه ای از بهترین  grid control های رایگان و opensource مربوط به asp.net MVC را جمع آوری کنیم. در این مقاله میخواهیم محبوب ترین ها را معرفی کنیم.

با استفاده از jQuery grid می توانیم ویژگی های قدرتمندی مانندگروه بندی فوری، فیلترینگ، صفحه بندی، جستجو،پنهان سازی و نمایش ستونها، انجام آسان چهار عمل اصلیCRUD و ویژگی های بیشتری را داشته باشیم.

MvcContrib

MvcContrib یک پروژه open source برای اضافه کردن ویژگی های اضافی به کنترل asp.net MVC grid می باشد. MvcContrib محیط های قابل حمل، سازندگان grid و input و کسانی که تسلط کامل به HTML را دارند را پشتیبانی می کند.

telerik asp.net MVC

telerik برای ASP.NET MVC یک فریمورک سبک برای کمک به ما جهت ساخت رابط کاربری قوی در مواقعی که می خواهیم بهره وری را افزایش دهیم، می باشد.

datatable

datatable یک پلاگین جدول در jquery است. این پلاگین، یک محدوده بزرگ از انواع می باشد.این پلاگین، یک ابزار بسیار انعطاف پذیر، برپایه افزایش تدریجی و اضافه کردن کنترلهای پیشرفته متقابل در هر جدول HTML می باشد.

jQuery ASP.Net MVC Controls

این یک لیست کامل از کنترل های asp.net MVC برپایه فریمورک jquery و jqgrid است. صفحه بندی Ajax، ویرایش، بروزرسانی ها و ویجت های استاندارد مانند datepicker و خیلی های دیگر - همه بطور کامل دارای پیکربندی Net. هستند و از intelliSense آن پشتیبانی می کنند.  موتور نمایشی Razor از  Custom Pager و Full Search و Ordering support و جستجو و مرتب سازی (شامل چندین فیلتر) پشتیبانی می نماید.

SlickGrid

SlickGrid یک قطعه صفحه گسترده پیشرفته جاوا اسکریپت می باشد. سرعت render بسیار سریع، پشتیبانی از تم UI جی کوئری، پس زمینه post-rendering برای سلول های غنی تر، پیکربندی و شخصی سازی، جهت یابی کامل صفحه کلید، پنهان سازی، نمایش، تغییر اندازه ستون ها، تغییر خودکار ستون ها و اندازه کردن اجباری- قالب بندی جایگزین سلول و ویرایش، پشتیبانی ویرایش و ساخت سطر جدید، دسته بندی، فیلترینگ، جمع آوری سفارشی و موارد دیگر از ویژگی هایی است که باعث جذابیت این plugin خواهد بود.

Grid.MVC

این پلاگین، قابلیت هایی را برای ایجاد کنترل GridView در ASP.NET MVC 3,4 web application اضافه می کند. یک جزء که به ما اجازه می دهد جداول HTML را به آسانی برای نمایش، صفحه بندی، فیلترینگ و مرتب کردن داده ها از یک مجموعه Model objects بسازیم.

ParamQuery grid

یک پلاگین جی کوئری open source برای نمایش و کار با داده های جدولی در برنامه های قوی آژاکسی می باشد. با این پلاگین، ویژگی های بزرگی مانند سطرهای چندتایی و انتخاب سلول ها با سفارشی سازی کامل، پنهان سازی و نمایش ستون ها، تغییر اندازه ستون ها و گرید، گروه بندی ستون ها، فریز کردن هر تعدادی از ستون ها مانند Excel، خلاصه ای از ردیف ها، CRUD، جستجو، فیلتر و بسیاری از موارد دیگر را بدست خواهید آورد.

jqgrid

یک کنترل جاوا اسکریپتی با قابلیت Ajax که برای مهار کردن و انجام دادن داده های جدولی در وب راه حلی را ارائه می دهد. از آنجایی که grid یک راه حل سمت کلاینتی برای لود داده ها به صورت داینامیک از طریق تماس مجدد Ajax است. که می تواند با تکنولوژی سمت سرور شامل PHP،  ASP، Perl، ColdFusion، ـJava Servlets، JSP یکپارچه گردد.

کد براساس Asp.net MVC Grid

اگر به دنبال سفارشی سازی کد مبتنی بر asp.net MVC grid هستید، که به آسانی طبق نیاز خود سفارشی سازی شود، این grid بهترین گزینه می باشد.

InGrid

Ingrid یک جزء محبوب jQuery می باشد که رفتارهای dataGrid ( مانند تغییر اندازه ستون ها، استایل دهی به سطر و ستون ها، مرتب سازی و موارد دیگر) را به جدول شما اضافه می کند.

jqWidgets jqxGrid

jqxGrid  یک  datagrid widget قوی است که کاملا با استاندارد های باز وب ساخته شده است. قابلیت های غنی ارائه می دهد، استفاده آسان API ها و کار در دستگاه ها و مرورگرها. jqxGrid  ویزگی های تصویری داده پیشرفته و پشتیبانی داخلی صفحه بندی کلاینت و سرور، ویرایش، مرتب سازی و فیلترینگ را ارائه می کند.

Ignite UI Grid

Ignite UI Grid یک از بهترین Grid ها ی jquery می باشد. با این گرید، ویژگی های نامحدود را به دست می آورید و پیشنهاد شخصی ما استفاده از این asp.net MVC gridview است.

به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه تمام asp.net MVC grid رایگان هستند اما، قبل از استفاده license آن را به دقت بخوانید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید