ویژگی منحصر به فرد فایل App_offline.htm در ASP.Net

سه شنبه 27 مرداد 1394

در این مقاله فایل app_offline.htm را معرفی می کنیم و نشان می دهیم چگونه ظرف چند ثانیه شما را به صفحه ASP.NET web application offline هدایت می کند

ویژگی منحصر به فرد فایل App_offline.htm  در ASP.Net

در دنیای امروز که دنیای مشتری مدار می باشد هیچ کس بدون اطلاع کاربر مجاز به متوقف کردن برنامه حتی برای یک لحظه نمی باشد. شرایطی بوجود می آید که ما نیاز داریم تا کد نوشته شده خود را به نسخه جدید ارتقا دهیم و می خواهیم یک پیغام به کاربر نمایش دهیم مثل این پیغام  "سایت در دست تعمیر می باشد". بهترین روش برای انجام این کار استفاده از app_offline.htm. ASP.Net 2.0+ می باشدکه قابلیت ویژه ای را فراهم می کند سایت را down می کند و کاربر را به طور اوتوماتیک به پیغام "سایت در دست تعمیر می باشد" هدایت می کند.

نحوه عملکرد این فایل

 ASP.Net ، ریشه (root) برنامه را در زمان اجرا برای جستجوی فایل “app_offline.htm” روی سرور بررسی می کند و اگر این فایل وجود داشت پردازش را برای رسیدگی به درخواست جدید متوقف می کند و به هیچ درخواستی جواب نمی دهد و کاربر را به فایل “app_offline.htm” هدایت می کند تا آن را از این تغییر مطلع کند.

برای انجام این کار شما نیاز دارید تا یک فایل temp با نام  “app_offline”  با پسوند htm ایجاد کنید.این فایل را در ریشه(root) دایرکتوری برنامه قرار دهید محتوای برنامه را از سرور خالی کنید و فایل“app_offline.htm” را بعد از بارگذاری نرم افزار به سرور حذف کنید. بعد از بارگذاری محتوای جدید از نرم افزار کاربر به فایل app_offline.htm هدایت خواهد شد. زمانی که شما فایل را حذف می کنید.IIS دوباره برنامه را راه اندازی می کند و شروع به پردازش درخواست نرم افزار می کند.

سفارشی سازی فایل app_offline.htm

می توانید هر متن قابل قبول Html را در این فایل قرار داده و به کاربر نمایش دهید.

 

به یاد داشته باشید هیچ محدودیتی در سایز فایل وجود ندارد اما لازم است مطمئن شوید که حداقل 512 بایت کلمه در متن  این فایل قرار داده اید تا توسط همه ی مرورگرها پردازش شود.اگر شما نمی خواهید هیچ مطلب خاصی نمایش داده شود می توانید تعدادی محتوای ساختگی قرار دهید و آن را توسط محدودیت مرورگر کامنت کنید.

چه زمانی از فایل app_offline.htm استفاده می کنیم:

از این فایل به عنوان یک ویژگی، در بخش های زیر می توانید استفاده کنید.

1.شما می خواهید حجم زیادی از برنامه را جایگزین کنید و نمی خواهید در وسط آپلود محتوا، درخواست جدیدی بدهید.

2.به باز کردن فایل های نرم افزار بدون reset سرور ISS کمک می کند.

3.بسیاری از ابزار ها و امکانات نشر اتوماتیک از این فایل استفاده می کنند.

ویژگی نشر ویژوال استودیو از این فایل استفاده می کند.

ویژگی نشر ویژوال استودیو می تواند این فایل را قبل از خالی کردن برنامه آپلود کند.

همچنین می توانید فایلی که توسط  publish استفاده می شود را سفارشی کنید.برای انجام دادن این کار لازم است تا مسیر فایل را از روی هارددیسک خود پیدا کنید و کپی فایل سفارشی شده را جایگزین آن کنید. به طور معمول محل فایلی که در publish استفاده می شود بسته به نسخه ویژوال استودیویی که استفاده می کنید متفاوت است.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید