تاثیر Big Data بر روی کسب و کارهای کوچک

یکشنبه 1 آذر 1394

Big Data داده های بسیار بزرگی هستند که نرم افزار های بزرگ هم به راحتی قادر به تحلیل و پردازش آنها نیستند. در این مقاله به شرح این مفهوم خواهیم پرداخت

تاثیر Big Data بر روی کسب و کارهای کوچک

Big Data داده های بسیار بزرگی هستند که نرم افزار های بزرگ هم به راحتی قادر به تحلیل و پردازش آنها نیستند. Big Data به بیش از 10 ترابایت اطلاق می شود.مثلا داده های موتور های جستجو و یا آرشیو ویدئو یا آرشیو عکس در زمره Big Data محسوب می شود.

اینکه مقدار زیادی داده جمع آوری کنید به تنهایی حائز اهمیت نیست اینکه با این داده ها چه کنید مهم است .بهتر است که داده های جمع آوری شده تحلیل شوند و در فرآیند تصمیم گیری برای توسعه محصولات جدید و یا کاهش زمان و هزینه تولید دخالت داده شوند.

به راحتی نمی توان با پایگاه داده های رابطه ای که هم اکنون با آنها کار می کنید بتوانید با Big Data هم کار کنید .کار با Big Data مستلزم پردازش های موازی قوی بر روی دیتاهای عظیم موجود بر روی سرور های مخلتف است .

در چه جاهایی از Big Data استفاده میشود؟

در سازمان هایی که با فروش محصولی سر و کار دارند درگاه های پرداخت و روش های فروش مختلفی دارند، در موتور های جستجو که با حجم عظیمی از داده ها سروکار دارند و نیاز دارند که این داده ها را به نحو بهینه ای آنالیز کرده و استفاده کنند، و ..... کاربرد دارد

چطور بفهمیم که به Big Data احتیاج داریم ؟

مشاغل خرده فروشی داده های خود را از منابع بسیار زیادی به دست می آوردند و ممکن است که حجم این داده ها گاهی فراتر از چندین ترابایت باشد.مثلا شرکتی مانند فیسبوک که از منابعی چون کامپیوتر ، لب تاپ، گوشی های موبایل ، و .... داده های خود را جمع آوری می کند .برای این حجم بزرگ از داده ها اولین چالش جمع آوری ، ذخیره سازی ، جست و جو به اشتراک گذاری ، تحلیل و ... است .

در Big Data فقط حجم داده ها مطرح نیست و نوع داده ها و سرعت هم دارای اهمیت است .

منافع ایجاد شده توسط Big Data

با استفاده از داده های بزرگ یا همان Big Data عملیات و محصولات سازمان بهروری بهتری خواهند داشت و آن هم به دلیل تحلیل های پیشرفته ای است که برای بهبود رقابت در آینده و پیش بینی بازار انجام می شود.

آموزش سی شارپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 2k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید