Xamarin 3 نسخه ی EnterPrise

سه شنبه 3 آذر 1394

در این مقاله قصد داریم در مورد Xamarin 3 صحبت نماییم، و ویژگی ها و کاربرد و محیط آن را توصیف نماییم.برای نوشتن برنامه های IOS نیاز به سیستم عامل مک و یا استفاده از Vmware و استفاده از زبان Xcode یا Objective-Codeبرای ساخت اپلیکیشن ها است، ولی با آمدن xamarin و نوشتن اپلیکیشن های مختلف به زبان C# این امکان را به برنامه نویسان IOS داده است که بدون استفاده از زبان Objective-C و یا Xcode برنامه های کاربردی بسازند.

Xamarin 3 نسخه ی EnterPrise

در این مقاله می خواهیم در مورد نسخه ی 3 این نرم افزار صحبت نماییم، که ویژگی های جدیدی را در اختیار برنامه نویسان خودش قرار داده است.

ویژگی های جدید نسخه ی xamarin 3 چیست؟

Xamarin  جدید ویژگی های فراوانی دارد، در حالی که ممکن است اضافات جدیدی برای توسعه دهندگان اضافه شود، طراحی برای iOS, Xamarin.Forms ، رابط کاربری جدید برای xamarin studio و بهبود یکپارچگی بین زامارین و Microsoft Visual Studio است.

محیط طراحی Xamarin  برای IOS

محیط طراحی Xamarin برای IOS بهترین است، استفاده از بهترین ویژگی های جدید را برای طراحان به ارمغان آورده است، و استفاده از یک ویرایشگر یکپارچه در IOS GUI که به هر دو سیستم عامل مک OSX و ویندوز دسترسی خواهد داشت، طراحان می توانند پیش نمایش زنده از کنترل در در محیط فرم ها داشته باشند، حالا دیگر توسعه دهندگان به جای استفاده از VS از Xamarin-OSX استفاده می نمایند، هم اکنون کاربران VS تقریبا به طور کامل در یک محیط ویندوز کار می کنند.

رابط کاربری در IOS در داخل Microsoft Visual Studio

با این حال توسعه دهندگان Visual studio هنوز هم مدیون ابزار نرم افزار اپل هستند، زیرا Xamarin  هیچ انتخاب دیگری جز در مورد ابزار Xcode متعلق به اپل که در حال اجرا در یک کامپیوتر مک به کامپایل و امضای دیجیتالی یک باینری در IOS برای استقرار تیکه می کنند، خوشبختانه Xamarin این فرآیند را بدون هیچ مشکلی با ارائه ی Xamarin.IOS ساخت ، که بر روی مک با Xcode نصب شده است، برای همین است که هنوز Xamarin نسخه ی 2 را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

 Xamarin.IOS که در Host قرار دارد اجازه می دهد تا توسعه دهندگان Visual Studio  بتوانند نرم افزار های IOS را به طور کامل در Visual studio بسازند.

طراحی Xamarin به طور کامل از آخرین نسخه ی IOS 6 به طور کامل پشتیبانی می کند، Storyboard usurps رابط ساز و تبدیل صفحه نمایش برنامه به مجموعه ای از اشکال است.

طراحی زامارین به صورت خودکار از layout ما پشتیبانی می کند، توسعه دهندگان می توانند این کنترل ها را به صورت زنده گسترش دهند، و می توانند پیش نمایش آن را نگاه کنند.

شکل 3: طراحی زامارین برای پشتیبانی IOS از فرمت StoryBoard اپل

می توانید هم داخل Xamarin Studio در مک اجرا بگیرید و هم Visual Studio در ویندوز ، برای نمایش خروجی آن می توانید روی آیفون و یا Ipad شبیه ساز خروجی را مشاهده نمایید.

Xamarin.IOS

توسعه دهندگان با استفاده از ابزار زامارین به هدف قرار دادن هر دو سیستم عامل (مک و ویندوز) که می توانند از لایه ها استفاده ی مجدد نمایند، که می توانند تلفیقی از Platform های مشترک باشد.

اما در Xamarin.form ها توسعه دهندگان  در نهایت می توانند با استفاده از طراحی رابط کاربری و کامپایل کردن پروژه به صورت خودکار و با تلفیق کردن Platform های مختلف استفاده  نمایند.

توسعه دهندگان ویندوز دات نت برای Xaml و حمایت از Xamarin.form با این نرم افزار کار می کند به ویژه به دلیل اینکه در هر سه سیستم عامل تلفن همراه یعنی ویندوز فون ، اندروید، و IOS کار میکند.

در Xamarin  برای ویندوز و IOS فرم ها یکپارچه شده اند، ویجت ها بیشتر و ساده و یکپارچه هستند، و با استفاده از این نرم افزار برنامه های IOS به زبان   برای توسعه دهندگان آن ارائه شده است C#

از دیگر ویژگی ها می توان به پشتیبانی از مدیریت بسته ی Nuget، و توانایی کار با Microsoft را دارد، همین طور گذاشتن پروژه ای که با xamarin  برای سیستم عامل osx نوشته شده است، را می توان با پروژه هایی که با  visual studio در ویندوز نوشته شده است به اشتراک گذاشت، اکنون xamarin از زبان F# پشتیبانی می نماید.بعضی از برنامه نویسان که با c# کار کرده اند می توانند آن را به F# متصل نمایند، این به این معنی است پشتیبانی از زبان VB.Net مانند برای IOS, android تفاوت چندانی ندارد.

شکل 6: زامارین در حال حاضر پشتیبانی کلاس اول برای F# را فراهم می کند.

xamarin اخیرا به عنوان یک شرکت خوب در میان توسعه دهدنگان Microsoft برای الحاق به visual studio شناخته شده بدست آورد.این سرمایه گذاری یکپارچه سازی زامارین و قابلیت همکاری از ابزار خود را درIDE Visual Studio افزایش داد.به عنوان مثال به جای داشتن پسوند جداگانه برای هر دو اندروید و توسعه ی IOS ، زامارین 3  با ارائه چند فرمتی برای این توسعه فراهم آورده است، این طراحی باعث می شود که هر دو توسعه اندروید و IOS را پشتیبانی نمایند.

نسخه ی جدید یک کتابخانه یک کلاس قابل حمل (PCL)را پشتیبانی می کند، PCL رویکرد جدید ماکروسافت برای ساخت کتابخانه و قابل استفاده برای سیستم عامل های .NET است، مثل Desktop,Windows Phone,Xbox و غیره

زامارین هم چنین کلاس پایه ی   BCL  را برای مستندات  کامل برای کلاس پایه ی BCL و برای بهتر شدن  متغییر IntelliSense فراهم می کند.

این تصویر ایجاد اندروید ، IOS و ویندوز فون 8 ،  تقریبا به طور کامل در Visual Studio با استفاده از زامارین 3 امکان پذیر است.

پیشرفت اندروید

زامارین نسل بعدی را که می خواهد بهبود ببخشد و آن را توسعه دهد، امکان گوگل اندروید زمان اجرا(ART) است ، که انتظار می رود به طور رسمی  جایگزین Dalvik در زمان اجرا در نسخه های آینده از سیستم عامل اندروید شود، زامارین نیز پشتیبانی خود را از ده ها تن از دستگاه های در حال ظهور بر اساس سیستم عامل اندروید از جمله Amazon's Fire TV،  Google Glass، ساعت های مختلف هوشمند و ...

در حال حاضر زامارین در حال کار بر روی یک سرویس جدید به نام زامارن تست ابر است، که طراحی شده برای تست برنامه های کاربردی اندروید و اجرا بر روی صدها دستگاه های مختلف اندروید است.

دانشگاه زامارین(Xamarin University) در دسترس بودن به عنوان یک سرویس جداگانه:

دانشگاه زامارین آموزش آنلاین این شرکت برای مجموعه ای از فناوری های آن است، دوره های ارائه شده ی زامارین روزانه و متفاوت است، هدف از این دوره یادگیری و تعامل توسعه دهندگان است، که هزینه ی آن در هر سال 1.995$ است که دست به بهترین تجربه و محیط آموزشی برای توسعه دهندگان این تکنولوژی است.

آموزش های آنلاین زامارین به گونه ای است که آموزش داده شده توسط هر مربی متفاوت است، کلاس ها در بازه ی زمانی به بیش از 20 دانشجو شاید باشند، مربیان قبل از شرکت با دانشجویان صحبت می نمایند. و اهداف آن ها را بررسی می نمایند، اگر دانشجویانی مشکل در برنامه نویسی داشته باشند به همراه یک مثال برای تفهیم بیشتر آموزش داده می شوند، اگر توسعه دهندگان پروژه ای را داشته باشند به آن ها مشاوره ارائه می نمایند.ثبت نام در دانشگاه زامارین ارائه ارزش آموزشی بسیار عالی است.

تنها اشکال آن این است که دوره ها به صورت یک ساله است اگر به صورت 2 الی 3 ماهه باشد خیلی بهتر خواهد بود.

قیمت گذاری و دسترس بودن:

زامارین 3 در 28 May در سال 2014  برای توسعه دهندگان عرضه شد ، این محصول به صورت رایگان در اختیار توسعه دهدنگان قرار گرفت .

با نسخه ی ارائه شده از xamarin توسعه دهندگان می توانند از بهترین platform ها در توسعه ی برنامه های کاربردی استفاده نمایند.

دوره های آموزشی زامارین 

دوره برنامه نویسی اندروید با سی شارپ ( Xamarin )

آموزش متریال دیزاین در زامارین

آموزش Xamarin Forms

دوره Xamarin Form پیشرفته

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید