معرفی MySQL برای Visual Studio

شنبه 7 آذر 1394

تیم با تجربه MySQL Windows بانک اطلاعاتی MySQL را برای Visual Studio معرفی کرده است. این نسخه برای حفظ و مراقبت از ... منتشر شده است. این می تواند برای محیط های تولیدی استفاده شود. MySQL درVisual Studio یک محصول جدید است که شامل تمام قابلیت ای یکپارچه سازی برای ایجاد و مدیریت پایگاه داده های MySQL را در زمان توسعه برنامه های دات نت فراهم می کند.

معرفی MySQL برای Visual Studio

MySQL" در Visual Studio" با استفاده از My SQL Installer for windows (نصب کننده My SQL در ویندوز) نصب شده است که در دو نسخه ارائه شده است و ویژگی های آن ها به صورت زیر است:

نسخه اول:

Full (150 MB) که شامل یک مجموعه کامل از محصولات MySQL با فایل های باینری خود در بسته نرم افزاری دانلود شده است.

نسخه دوم:

Web (1.5 MB – a network install) که فقط MySQL را کنار Visual Studio قرا می دهد و به همین دلیل در سرتاسر برنامه وب در دسترس می باشد ولی زمانی که برنامه اجرا می شود نصب می گردد.

شما می توانید MySQL Installer را از لینک زیر دانلود کنید:

http://dev.mysql.com/downloads/installer/

همچنین می توانید MySQL for Visual Studio را از لینک زیر دانلود کنید:

http://dev.mysql.com/downloads/windows/visualstudio/

 

تغییرات در MySQL برای Visual Studio (تاریخ آخرین تغییرات 29-10-2015)

این بخش اسناد تمام تغییرات و رفع اشکالاتی(bug) که برای MySQL در Visual Studio انجام شده، را ارائه می دهد. تعدادی ویژگی جدید به شاخه x.2.1 آن اضافه شده است، برای اطلاعات بیشتر بخش زیر را مشاهده کنید.

 

موارد جدید در MySQL برای Visual Studio

محدودیت های شناخته شده:

بخش template  ها با سرور MySQL Server 5.7.x به درستی کار نمی کند و از ایجاد یک مدل Entity Framework جلوگیری می کند.

 

معرفی قابلیت هایی که اضافه شده یا تغییر یافته اند:

1. اضافه شدن گزینه Entity Framework به MySQL

تنظیمات Website برای پروژه های وب اضافه شده است، بنابراین Entity Framework نسخه 5 یا 6 می تواند با یک provider پایگاه داده MySQL مورد استفاده قرار گیرد. این به صورت خودکار تنظیمات و رفرنس های مورد نیاز را به فایل web.config و پروژه خود اضافه می کند.

همچنین  تمام گزینه های پیکربندی(تنظیمات) قابل دسترس در حال حاضر در یک dialog لیست شده اند.

2. Project Template(قالب های پروژه)

Project Template با Project Items جایگزین شده است. گزینه Project Template از نوار ابزار و منوی پروژه حذف شده و در عوض ویژگی ItemProject Item با دو گزینه اضافه شده است: که یکی MySQL New MVC Item و MySQL New Windows Form می باشد و روی Add New Item گزینه و در زمان اضافه کردن یک Item جدید به پروژه در دسترس می باشد. این ویزگی ها ویندوز فرم های جدید یا MVC controllers/views مرتبط با MySQL را اضافه می کنند.

خطاهای رفع شده

1. خطاهای 71226# و 21953055#

 اگر ابتدا Visual Studio به صورت unistalled باشد Installer نمی توانست MySQL در Visual Studio را نصب کند.

2. خطای 21495692#

در v1.2.4 عمل Launch Workbench و دکمه های ابزار Open MySQL Utilities Console غیر فعال شده بودند.


3. خطاهای 21488922# و 77802#

ویژگی های installer مربوط بهTemplates نمی توانست از طریق Add/Remove حذف شود. چرا که قالب های پروژه(Project Templates) توسط Project Items جایگزین شده بودند. در این مورد دیگر نگرانی وجود ندارد.

4. خطاهای 20233133# و74195#

ویزارد dataset designer پارامترهای stored procedure را زمان ایجاد یک " TableAdapter" با استفاده از stored proceduresهای موجود برای "Select" فرمان را نشان نمی داد. همچنین دستور stored procedure یک "error" داشت در نتیجه باعث می شد که  dataset ایجاد نشود.

 

چه موارد جدید در MySQL برای Visual Studio معرفی شده است؟

1. آیتم هایMySQL Project جدید برای ایجاد Viewداده ها در Windows Forms و برنامه های MVC

2. یک گزینه جدید در ابزار تنظیمات وب(web configuration) برای شخصی سازی Provider در ASP.NET (این ویژگی نیازمند اتصال دهنده NET 6.9 یا جدیدتر است)

3. یک گزینه جدید در ابزار تنظیمات وب(web configuration) برای Site Map Provider در ASP.NET ( این ویژگی نیازمند اتصال دهنده NET 6.9 یا جدیدتر می باشد.)

4. یک گزینه جدید برای provider مربوط به MySQLSimpleMembership در ابزار web configuration( این ویژگی به کانکتور NET یا جدیدتر نیازمند است).

MySQL Windows Forms Project Item

این Project Item روی Add New Item در Visual Studioر زمانی که  یک new item به پروژه موجود در حال اضافه شدن است، در دسترس می باشد.

این dialog برای ایجاد MySQL Windows Forms Project Item ارائه شده است که به صورت خودکار Windows Form تولید می کند و یک View برای داده های در دسترس MySQL از طریق یک مدل Entity Framework موجود نشان می دهد، که شامل جدول یا View برای MySQL می باشد. انواع View های مختلف برای نمایش داده های در دسترس است:

Single-column: فرمی است که حاوی یک کنترل توسط هر ستون موجود در جدول با navigation controls می باشد که به عملیات CRUD اجازه کار می دهد. تمام کنترل ها می توانند شامل اعتبار سنجی برای انواع داده ای numeric و DateTime می باشد.

Grid: یک فرم با یک data grid view است که شامل navigation controls می باشد.

Master-detail: یک فرم با یک single control layout برای جدول والد و یک data grid view برای ناوبری از طریق داده های جدول های فرزند می باشد.

با زبان Visual Basic یا C# پشتیبانی شده است.

این ویژگی ها نیازمند اتصال دهنده NET 6.7.5, 6.8.3 or 6.9.x می باشد.

 

MySQL ASP.NET MVC Project Item

این Project Item روی Add New Item در Visual Studio در زمان اضافه کردن یک آیتم جدید برای یک پروژه موجود در دسترس است.

این دیالوگ برای ایجاد آیتم MySQL ASP.NET MVC به صورت خودکار معرفی شده و برای تولید یک controller و View های مربوط به آن می باشد و یک View برای داده های MySQL در دسترس از طریق یک مدل Entity Framework موجود شامل جدول یا View مربوط به MySQL را نشان می دهد. نسخه های MVC توسط این پشتیبانی شده است زمان استفاده از Visual Studio 2010 or 2012 و Visual Studio 2013 و یا بیشتر می باشد.

نسل MVC items توسط ایجاد یک مدل داده ای Entity Framework با Framework version 5 or 6 انجام شده که به انتخاب کاربران بستگی دارد.

با زبان Visual Basic با C# پشتیبانی شده است. این ویژگی ها نیازمند Connector/NET 6.7.5, 6.8.3 or 6.9.x. می باشد.

 

گزینه جدید در ابزار تنظیمات وب برای Provider شخصی سازی شده ASP.NET

Personalization provider اجازه می دهد که personalization state-state data را با توجه به محتوا و layout Web Parts pagesذخیره شودکه این توسط سرویس شخصی سازی شده MySQL انجام می گیرد. این ویژگی به  Connector/NET 6.9.x یا بالاتر نیازمند است.

گزینه جدید در ابزار تنظیمات وب برای ASP.NET Site Map Provider

Site Map provider اجازه می دهد تا یک لیست سلسله مراتبی از لینک ها ایجاد شود که ساختار سایت را نشان می دهد. این ویژگی نیازمند اتصال دهنده Connector/NET 6.9.x  یا بالاتر می باشد.

گزینه جدید در ابزار تنظیمات وب  برای ASP.NET Simple Membership provider

آخرین provider  برای مدیریت وظایف membership  با ASP.NET اضافه شده است. این ویژگی نیازمند اتصال دهنده Net 6.9.x یا بالاتر است.

 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید