تنظیمات ظاهری کد ها در ActionScript 3.0

شنبه 14 آذر 1394

پیش از شروع به کد نویسی در فلش برای سهولت کار می توانید تنظیمات ظاهری کد ها را تغییر دهید . تغییر رنگ فونت و ظاهر کد ها باعث سهولت در خواندن و نوشتن کد ها می شود . برای انجام این تنظیمات ابتدا فایل Preferences.fla را باز کنید ( این فایل را می توانید از انتهای آموزش دانلود کنید ).

تنظیمات ظاهری کد ها در ActionScript 3.0

پیش از شروع به کد نویسی در فلش برای سهولت کار می توانید تنظیمات ظاهری کد ها را تغییر دهید .تغییر رنگ فونت و ظاهر کد ها باعث سهولت در خواندن و نوشتن کد ها می شود . برای انجام این تنظیمات ابتدا فایل Preferences.fla را باز کنید ( این فایل را می توانید از انتهای آموزش دانلود کنید ).
سپس برای دسترسی به پنل Actions  کلید   F9 را بفشارید .مشاهدی خواهید کرد از قبل چندید خط کد در پنل وارد شده است .

 

در این درس نیازی به آشنایی با کد ها ندارید و هدف تنها تنظیمات ظاهری کد ها می باشد . برای مثال ممکن است قصد داشته باشید برای خوانایی بهتر کد ها اندازه فونت را افزایش دهید . به این منظور ابتدا از منوی EDIT گزینه ی Preferences را انتخاب نمایید .سپس در ستون Category بر روی ActionScript کلیک کنید .به این ترتیب در سمت راست تنظیمات مربوط به کد های ActionScript نمایش داده می شود در قسمت Editing تنظیمات مربوط به نحوه ی نگارش آکولاد و فاصله ی بین کد ها قرار دارد . گزینه ی Code hints مربوط به نمایش یا عدم نمایش رهنما در هنگام کد نویسی می باشد . در بخش های بعدی با نحوه ی استفاده از این قابلیت آشنا خواهید شد . از منوی باز شوی Font می توان فونت مورد نظر را برای نگارش کد ها انتخاب نمود . برای افزایش اندازه فونت از منوی باز شو مقدار ۱۸ را انتخاب کنید . در قسمت پایین می توانید Encoding را برای فایل فلش انتخاب نمایید . تنظیمات پیشفرض را تغییر ندهید در بخش Color می توانید تنظیمات مربوط به رنگ کد ها را تغییر دهید . برای مثال در قسمت ForeGround رنگ پیشفرض کد ها را به رنگ سبز و در قسمت Background رنگ زمینه را به مشکی تغییر دهید . سپس بر روی دکمه ی OK کلیک نمایید . همانطور که مشاهده می کنید تنظیمات مربوط به رنگ اعمال شده و اندازه فونت نیز افزایش یافته است مجددا از منوی Edit گزینه ی Preferences را انتخاب نمایید و تغییرات مربوط به رنگ را به حالت اولیه بازگردانده و بر روی دکمه ی OK کلیک کنید .به این ترتیب با استفاده از بخش Preferences می توانید تنظیمات ظاهری کد ها را تغییر دهید .

فایل های ضمیمه

saifoori

نویسنده 3 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید