12ویژگی از Text Editor ها در HTML 5

یکشنبه 13 دی 1394

در این مقاله ادیتورهای مختلف HTML5 که در ویژگی ها و قابلیتها تنوع دارند را معرفی میکنیم و توضیحات و ویژگی ها آنها را در چند خط ارائه می دهیم.

12ویژگی از Text Editor ها در HTML 5

12 مورد ضروری که ویرایشگر متن HTML5 باید داشته باشند.

برنامه های کاربردی در حال حاظر به طور پیوسته برروی زندگی مردم تاثیر میگذارند و در سراسر جهان به تدریج درحال تحول هستند. کارشناسان با استفاده از ابزار و یا تکنیک های مختلف برای ساخت و ساز انواع برنامه های کاربردی ، به شما وعده می دهد که  کار خود را به آسانی  تکمیل کنید . در بازار ،ابزارهای متعدد یا نرم افزارهایی در دسترس است که از طریق آنها شما میتوانید برنامه های کاربردی با یک رابط کاربری خوب و حتی بدون نیاز به دانستن برنامه نویسی و یا مهارتهای برنامه نویسی ،وجود دارد. یک انسان معمولی برای ایجاد یک نرم افزار فقط نیاز دارد از آن به درستی استفاده کند.

درمیان ابزارهای موجود ، HTML5 جای خود را ایجاد کرده و همچنین فاز توسعه آن به طور کامل تغییر کرده است.HTML5 بسیار ساده، قدرتمند، رابط توسعه راحت همراه با ویژگی های پیشرفته است.نسخه های آن توسط ادیتورها آمده شده و میتوان آن را از سایتهای مختلف به طور رایگان دانلود کرد. اگر شما قصد استفاده از ویژگیهای پیشرفته خاص آن را دارید باید مقداری هزینه پرداخت کنید.

HTML5به ویرایشگر سورس کدها اجازه میدهد تا کدها را ویرایش کند و به شما در ایجاد انواع مختلف وبسایت و یا برنامه های کاربردی کمک میکند. فاز توسعه آن باتوجه به هزاران ویژگی که دارد و ویژگی هایی که ساخته میشود ،  بسیار آسان و راحت است. در طول ایجاد هر برنامه، شما همچنین می توانید در هر مرحله پیش نمایشی از برنامه برای دیدن خطاهایی که  امکان دارد رخ دهد،داشته باشید.

ما درحال معرفی کردن ادیتورهای مختلف HTML5 که در ویژگی ها و قابلیتها تنوع دارند هستیم.دانش خود را بصورت توضیحات و ویژگی ها در چند خط  ارائه می دهیم. در اینجا کاتالوگ چند ویراستار متن HTML5 در زیر داده شده است:

12 ویژگی که ویرایشگر متن HTML5  دارند:

Popline :

از Popclip و rich text ها در نوار ابزار ،الهام گرفته است. برخی از ویژگی ها مانند پیامهای فیسبوک ، پین تصویر در Pinterest ،و دیدن حالتهای دیگر  که popline آنها را پشتیبانی میکنند.

Squire:

 این یک ویرایشگر متن در HTML5 است. Squire سبک ، انعطاف پذیر و کراس پلت فرم های قدرتمند نرمال سازی شده  را به شما پیشنهاد میدهد. آن مرورگرهای قدیمی را پشتیبانی نمی کند ودر مرورگرهای خاصی مانند Safari 4, Chrome 9, IE8 و... به خوبی نمایش داده میشود.

WYSIHTML5:

در HTML5 فن آوری مبتنی بریک ویرایشگر متن open source  است. از آن برای تولید موثر HTML 5 از تگهای نشانه گذاری به عنوان یک سبک درون خطی خوب استفاده میشود. WYSIHTML5 سبک، سریع و همچنین به خوبی از نام کلاس استفاده میکند.

Mercury:

Mercury از ویژگیهای کامل ویرایشگر متن در HTML5 و از تمام المنتهای سینتکس و جاوا اسکریپت در HTML5 پشتیبانی می کند. این از ویژگی های خاصی مانند مدل های نشانه گذاری ساده،, Snippet ، HTML، ویژگی های پیش نمایش، فیلم ها، تصاویر و غیره پشتیبانی میکند.

Rendera:

Rendera در 5 html ویرایشگر متن آنلاین است،که به شما امکاناتی برای پیش نمایش کار فعلی خود میدهد. از آن برای تبدیل کار فعلی خود به CSS استفاده میشود. این از SASS و HTML پشتیبانی میکند. و از CoffeScript و  Sinatra ساخته شده است.

Bootstrap WYSIWYG:

این ویرایشگر متن غنی(rich text editor)  در اصل برای MindMup ساخته شده است و همچنین براساس مرورگر execCommand است. از ویژگی های خاصی که باعث منحصر به فرد شدن آن است  پشتیبانی از آپلود تصویر، دستگاه تلفن همراه، کشیدن و رها کردن فایل و غیره است.

Aloha Editor:

در این ادیتور، متن غنی (rich text )و فریم ورکهای مبتنی بر مرورگر در جاوا اسکریپت نوشته میشوند. به طور کلی، می توان آن را با سیستم مدیریت محتوا (CMS)و دیگر فریم ورکها تعبیه کرد.  اساسا از Aloha Editor برای پردازش سریع تر ویرایش استفاده می شود.

BlueGriffon:

WYSIWYG ویرایشگر محتوای مورد استفاده در شبکه جهانی وب است. BlueGriffon یک نرم افزار قوی، مدرن و بصری است که رابط کاربری ساده دارد و امکان ویرایش صفحات وب با سهولت را برای کاربران فراهم میکند.

Qute:

این یک ویرایشگر متن ساده است که از تک و مدل ها نشانه گذاری شده است. شما می توانید پیش نمایش هر پاراگراف را ببینید و ممکن است بین ویرایش تغییر دهید و همچنین حالتهایی از سیستم را مشاهده کنید. این برنامه همچنین از تمام ویژگی های پیشرفته از سیستم پشتیبانی میکند .

Raptor:

این ویرایشگر جاوا اسکریپت به صورت open source است.کاربر پسند است ،از آن به آسانی برای یکپارچه سازی و سفارشی کردن چیزهای کاربرپسند استفاده میشود. به همین دلیل است که اساسا برای ویرایش های درون خطی و طرح بندی چند بلوک طراحی شده است. تمام فن آوری های پیشرفته در آن استفاده شده است.

Canvas:

این یک ویرایشگر متن ساده است. Canvas نتیجه مجموعه ای از آموزش ها  و یا کارهایی است که از طریق برنامه نویسان انجام شده است.

 Line Control:

Line Control کمک میکند تا شما به زیبایی ، به سرعت، آنلاین و ویرایشگر متن responsive را به برنامه های کاربردی وب اضافه کنید. این اساسا با حساب کاربری جی کوئری و توییتر کار می کند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 2k بازدید
  • 4 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید