معرفی اپلیکیشن های ویرایشگر کد در اندروید

چهارشنبه 21 بهمن 1394

ارزیابی ها و نظرسنجی های متعدد در سال های اخیر نشان می دهد که اندروید به عنوان قدرتمند ترین و محبوبترین سیستم عامل گوشی های هوشمند، توجه بسیاری از مردم را در سراسر جهان جلب کرده است. در این مقاله چند ویرایشگر کد اندروید برای راحتی کار برنامه نویسان معرفی شده است.

معرفی اپلیکیشن های ویرایشگر کد در اندروید

اندروید به عنوان قدرتمند ترین و محبوبترین سیستم عامل برای گوشی های هوشمند، توجه بسیاری از مردم را در سراسر جهان را جلب کرده است. و توسعه دهندگان مختلف، به دلیل ویژگی های مناسب ،قابلیت هاو کارایی بالای این پلت فرم، تحت تاثیر قرار گرفته اند.

به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای آندروید، اگر در حال ویرایش سورس کد در ابزارهای تحت آندروید با مشکلی روبرو شوید،باید از ویرایشگرهای کد اندروید استفاده کنید که بهترین ابزار برای رفع مشکل در سورس کدها می باشد. این ابزار برای نوشتن و تست کد منبع بسیار موثر است و موجب می شود که دستگاههای اندروید مانند گوشی هوشمند یا تبلت در هرجا و در هر زمان، بدون مشکل به راحتی کار کنند.

امروزه، می توانید ابزارهای متعددی برای ویرایش کد را در بازار آندروید پیدا کنید،که به راحتی امکان انجام پروژه را می دهد، اما مطمئن شوید که این ابزار از لحاظ امکانات و ویژگی ها بهترین انتخاب می باشند. در ادامه، 7 کد ادیتور مطرح را برای آسانی کار برنامه نویسی معرفی می کنیم:

920 Text Editor

ویرایشگر متن 920،بهترین ابزار ویرایشگر کد موجود در بازاراست ، که چند زبانگی را ارائه و تمام زبان هایی مانند DroidEdit را پشتیبانی میکند. اگر یک ویرایشگر کامل می خواهید ، حتما   Text Editor 920رابررسی کنید. این ابزار ویژگی های منحصر به فردی مانند زیر دارد:

 اجازه اجرا با مجوزهای ریشه ای
 رعایت تورفتگی های کد به صورت خودکار
 نمایش شماره خط  و فاصله کاراکترها
 نوار ابزار برای دسترسی سریع
 نمایش تاریخچه(History) فایلی که اخیرا باز شده است
 تشخیص اتوماتیک فایل های رمزنگاری شده

DroidEdit

DroidEdit  ، بسیار منعطف است و ویژگی های بسیار خوبی برای ویرایش متن ایجاد کرده استاین ابزار در بازار موقعیت عالی دارد چرا که نتایج شگفت انگیزی را به کاربران ارائه می دهد. اگر می خواهید تستی از ادیتورها بگیرید، حتما از این ابزار استفاده کنیدویژگی های متعدد DroidEdit عبارتند از:

اجازه جستجو، Undo، Redo و جایگزینی  را میدهد
تورفتگی خودکار در بلوک مورد نظر ایجاد می کند.
کاراکترهای رمزگذاری شده را پشتیبانی میکند.
قابل اجرا بر روی دستورات خارجی از طریق SSH و حالت ریشه(Root) می باشد.
از چند زبان مانند HTML، C #، CSS، پایتون، SQL، جاوا اسکریپت،LaTex پشتیبانی می کند
نسخه حرفه ای آن شامل SFTP، FTP، FTPS، جعبه و Dropboxمی باشد.

AIDE

 AIDE برای آندروید مخفف IDE است. این ابزار ویرایشگر کد یک محیط توسعه کاملا یکپارچه برای آندروید می باشد که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به یک سیستم کامپیوتری ، روی دستگاه اندروید خود کدهای خود را نوشته و اپلیکیشن های اندروید را توسعه دهند. این ابزار مجهز به ویژگی های زیرمی باشد:

ارائه برنامه نویسی تعاملی
سازگار با IDE دسکتاپهای  محبوب
قابلیت ادغام با Dropbox برای آپلود فایل و دانلود
نحوه برنامه نویسی جاوا و اپلیکیشن های اندروید را آموزش می دهد.
تکمیل کد، چک کردن خطا، فاکتورگیری مجدد و کد ناوبری هوشمند را دارد.

ویرایشگر HTML متعلق به WebMaster

ویرایشگر HTML مربوط به WebMaster، یک ابزار رایگان نسخه Lite است که تکمیل کد به صورت اتوماتیک(code completion) را پشتیبانی می کند ولی قابلیت پیش نمایش را ارائه نمی دهدعلاوه بر این، کاربران اگر می خواهند از ویژگی های پیشرفته تر لذت ببرند می توانند با پرداخت $ 4.99 در نسخه حرفه ای آن از این مزایا استفاده کنند.


برجسته کردن  syntax ها
پشتیبانی از CSS، HTML، جاوا اسکریپت و PHP
 Undo/Redo

این نسخه ها به صورت Source Code، متن و یا ویرایشگر XML استفاده می شوند.
نسخه حرفه ای آن Code Completion، کلیدهای مجازی برای تگ ها و عبارت های کلیدی محبوب را ارائه می دهد.

AWD

 آندروید از ویژگیهای غنی ابزار توسعه دهنده وب است که می توان به راحتی و به سادگی از آن استفاده کرد. با استفاده از این ابزار پیشرفته، کاربران به راحتی کد و توسعه پروژه های وب را از گوشی های هوشمند و تبلت های خود را انجام دهند. علاوه بر این، این ابزار می تواند برای ویرایش کدهای PHP، HTML، جاوا اسکریپت و CSS استفاده شود. ویژگی های جذاب  این ابزار عبارتند از:

برجسته کردن کردن   کدها
چک کردن خطا
تکمیل کد
هدایت سریع
یک رابط کاربری آماده در تبلت

Touchqode:

اگر شما بدنبال برنامه هایی برای ویرایش کد،بصورت رایگان و ارزان هستید، Touchqode  میتواند بهترین گزینه باشد. همچنین در آموزش، پرسش های متداول و تماس با بخشی از توسعه دهندگان ،به کمک شما می آیدعلاوه بر این، این ابزار از Google analytics به منظور ردیابی برنامه استفاده می کند و به شما نشان می دهد که چگونه این ردیابی را غیرفعال کنید.

مستندات مناسب و معقول
این نسخه ها به عنوان ویرایشگر متن کار میکند
   ارائه در GitHub به همراه نسخه حرفه ای آن
یکپارچه سازی  FTP و FTPS کلاینت

Quoda

به عنوان ابزار قدرتمند برای برنامه نویسی در نظر گرفته شده ، Quoda یک ویرایشگر کد چند زبانه  استیک ابزار ویرایش کد آسان است که، با یک دامنه منحصر به فرد از ویژگی های مورد نیاز را ارئه می دهد که بخش برنامه نویسی را بسیار ساده تر میسازد  . همچنین برای درک نیازهای آپلود و ارائه راه حل کامل ، بهترین ابزار است.

برجسته کردن   syntax
نشانه گذاری خط
تو رفتگی های خودکار
پیشنهادات خودکار
قابلیت آپلود فایل برای تعدادی از سرورهای FTP و FTPS
وب سایت منبع برای دانلود
پیش نمایش برای فایل های HTML وHTML Cleaner

CppDroid

ابزار CppDroid ، در عین سادگی برای توسعه و C ++  بسیار قدرمتند است. این ابزار یک کامپایلر GCC  قدرتمند برای آندروید را به ارمغان می آوردو شما را قادرمیسازد بدون هیچ گونه تلاشی به ویرایش  کد، کامپایل و اجرا برنامه C /C ++ بر روی دستگاه آندروید خود بپردازیم.


تشخیص خطا و رفع آن در لحظه
تجزیه و تحلیل استاتیک
فایل ها و آموزش هدایت
قابلیت تورفتگی خودکار و Auto Pairing

موارد بالا ویرایشگرهای کد برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندروید هستند. برنامه نویسان زمانی که در حال توسعه برنامه آندروید می باشند باید نیاز های موجود راهم درنظر بگیرند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید