مایکروسافت پلت فرم MSBuild را Open Source کرد!

جمعه 25 دی 1394

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد پلتفرم MSBuild که یکی از اجزای مهم نرم افزار ویژوال استودیو است، از این به بعد Open Source خواهد بود. Open Source شدن این پلتفرم به این معنی است که توسعه دهندگان آزادی بیشتری در جهت توسعه برنامه های خود خواهند داشت.

مایکروسافت پلت فرم MSBuild را Open Source کرد!

همچنین مایکروسافت اعلام کرد که MSBuild مشارکت خود را با بنیاد دات نت شروع کرده است. در حال حاضر MSBuild روی GitHub در دسترس است و در آینده نزدیک قابل استفاده بر روی سیستم های مک و لینوکس نیز خواهد بود.

 Microsoft Build Engine یا به اختصار MSBuild، پلتفرم مایکروسافت برای ساخت نرم افزار است (شبیه ساختار و دستور make در کامپایلرهای هماهنگ با UNIX) در واقع این پلتفرم با ایجاد یک ساختار استاندارد اجازه کامپایل و ساخت یک نرم افزار را با/بدون ویژوال استودیو به توسعه دهنده می دهد. با Open Source شدن این پلتفرم، یک عصر جدید در زمینه توسعه نرم افزارهای Open Source آغاز می شود..

 

مایکروسافت در وبلاگ خود نوشته است:

پلتفرم MSBuild که یکی از اجزای مهم ویژوال استودیو و NET framework. می باشد اکنون Open Source شده است و توسعه دهندگان می توانند آزادانه نرم افزارهای خود را کامپایل کنند.

ویژوال استودیو یکی از بهترین نرم افزارهای ساخته شده توسط مایکروسافت جهت ساخت و توسعه نرم افزارها می باشد. مایکروسافت پیش تر با Open Source کردن دات نت و به دنبال آن Open Source کردن این پلتفرم نشان داد که این شرکت بیش از پیش آماده تغییرات است. این خبر برای توسعه دهندگان بسیار خبر خوبی می باشد.

MSBuild به شما اجازه میدهد که فایلهای XML ای را تنظیم کنید که مشخص میکند ،از بین چیزهایی که از قبل ساخته و پردازش شده، چه مواردی موردنیاز است، چه گزینه هایی برای کامپایل کردن وجود دارد و چه چیزهایی (اگر لازم باشد) باید بعد از پردازش انجام شود

 

MSBuild یک موتور ساخت اپلیکیشن است که Visual Studio از آن استفاده میکند، هر چند که ممکن است، بیشتر برنامه نویسان آن را بدون هیچ نوع تغییر یا خصوصی سازی (customization) استفاده کنند و حتی ممکن است متوجه وجود  چنین قابلیتی در آن نشوند.

حرکت به سمتopen source  شدن، به این معنی است که با استناد پروژه تان به msbuild.exe، می توانید محصولات را در محیطی که Visual Studio  نصب نیست،  به صورت هماهنگ و یکپارچه بسازید. بعنوان مثال از MSBuild در ساختن کتابخانه های .NET Core و .NET Core Runtime که پروژه هایشان open source هستند، استفاده شده است.

منابع MSBuild که در GitHub منتشر شده است به صورت دقیق  هم راستا با نسخه ای که توسط Visual Studio 2015 فرستاده خواهد شد توصیف شده است.

برنامه نویسان  در وبلاگ MSDN میگویند زمانی که برای اولین بار برای ایجاد یک اپلیکیشن مستقل، اقدام میکنید ممکن است  با تناقض هایی مواجه شوید اما این اختلافات و تناقضات به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

یک خبر خوب این است که نرم افزارهای متن باز در حال حاضر می تونند روی ابر استفاده شوند. و از این بعد با open source شدن این پلتفرم، برای ساختن پروژه تان تنها در اولین بار به visual studio نیاز خواهید داشت.. به زودی با اضافه شدن پشتیبانی از مک و لینوکس، ارتقاء خواهد یافت و میتوانید ازMSBuild برای ساختن پروژه های منبع باز .Net روی پلتفرمی که خودتان ترجیح میدهید ، استفاده کنید.

طرح مورد نظر این است که که کار با Mono  شروع شود و با توجه به پورت کد در .Net Core (نسخه ی جدید و open source مایکروسافت .Net Framework) اجرا شود.برنامه نویسان تایید میکنند که آنها با کارشان را پورتها شروع کردند و می گویند وقتی که میخواستند که کدهای نوشته شده  را باز کنند و تغییراتی انجام دهند این موتور ساخت(MSBuild) کار را برای آنها بسیار آسان کرده بود و آنها به کمک این پلتفرم به راحتی از یک تکنولوژی cross-platform استفاده میکنند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید