معرفی نرم افزار SQL Server 2016 CTP نسخه 3.2

چهارشنبه 23 دی 1394

نسخه های CTP یا Common Technology Preview بصورت ویژه در محصولات شرکت مایکروسافت دیده می شود ، CTP یعنی این محصولی که شرکت ارائه داده است صرفا یک پیش نمایش یا بهتر بگوییم یک رونمایی از تکنولوژی جدیدی است که شرکت مایکروسافت در حال ایجاد آن می باشد. در این مقاله نرم افزار SQL Server 2016 CTP 3.2 را مورد بررسی قرا رمی دهیم که به تازگی توسط مایکروسافت معرفی شده است.

معرفی نرم افزار SQL Server 2016 CTP نسخه 3.2

مایکروسافت SQL Server 2016 CTP 3.2 را معرفی کرده است. این اپلیکیشن با ویژگی های جدیدی ارتقا یافته که می تواند در محیط برنامه نویسی مورد استفاده قرا گرفته و تست شود.

این شرکت اظهار داشته است که:

SQL Server 2016 Community Technology Preview (CTP) 3.2 (نرم افزار پیش نمایش SQL SERVER 2016) در حال حاضر برای دانلود آماده است ! SQL Server 2016 CTP 3.2 بخشی از مدل پیش نمایش جدید ما می باشد، ما در این نرم افزار چندین ویژگی را بهبود بخشیده ایم که شما می توانید آن را در توسعه و تست پروژه خود امتحان کرده و محیط ها را تست کنید. علاوه بر این تعدادی BI (هوش تجاری) همراه اضافه شده و بهبودهای بیشتری در پایان دسامبر ایجاد می شوند.

همچنین این شرکت می گوید،  SQL Server 2016 CTP 3.2 نقطه ی عطف مهمی برای خدمات گزارش گیری یا (SQL Server Reporting Services (SSRS می باشد تا ما تکمیل گزارش گیری BI را برای roadmap (نقشه راه) تکمیل کنیم و قول می دهد که کاربران در هرجایی و با هر ابزاری بینش کسب و کار داشته باشند. 

در این نسخه پیش نمایش، مایکروسافت برای گزارش های همراه برای خدمات گزارش گیری SQL Server پشتیبانی شده است. این بدان معناست که خدمات گزارش گیری یا Reporting Services دو نوع گزارش گیری را پشتیبانی می کنند؛ گزارش های صفحه بندی شده (paginated reports) و گزارش های همراه(mobile reports). گزارش های صفحه بندی شده سرویس های گزارش گیری موجود هستند و گزارش های همراه بر اساس تکنولوژی Datazen می باشد که در April 2015 مورد نیاز بوده است.

گزارشات همراه به طور خاص برای ابزارهای همراه و فرم بهینه سازی شده در نظر گرفته شده است. این برای کاربران، تجربه ای مطلوب برای دستیابی به گزارش های BI را فراهم می کند. با SQL 216 CTP 3.2 می توانید گزارش های همراه را برای مصرف راحتتر توسط کاربران آنلاین و همچنین ابزارهای همراه مدیریت کنید. 

مایکروسافت می گوید:

Microsoft SQL Server Mobile Report Publisher یک ابزار تکی برای ایجاد گزارش های موبایل است.

حالا شما می توانید به راحتی به SQL Server Reporting Services به منظور دسترسی به منبع داده ها متصل شوید و گزارش ها را ایجاد کنید. بعد از اینکه گزارش ایجاد شد. می توانید آنها را روی SQL Server Reportin منتشر کنید، بنابراین به راحتی می توانید توسط دیگران در سازمان از طریق ابزارهای موبایل یا اپلیکیشن های وب آن را در دسترس قرار دهید.

مایکروسافت برنامه دارد که پیش نمایش SQL Server Mobile Report Publisher را در پایان دسامبر ایجاد کند.

این شرکت می گوید:

این ابزار قدرت BI خود را در کلود(Cloud) نشان می دهد، همانطور که شما delivery solution را گزارش داده اید برای دسترسی به نرم افزار روی سیستم ابر یا Cloud فقط نیاز دارید که به یک اپلیکیشن موبایل و ابزارهای همراه دسترسی داشته باشید. این همچنین برای iOS نیز در دسترس است. مایکروسافت برنامه دارد که این پیش نمایش قابلیت های گزارش گیری SSRS را نیز شامل شود که در App Store در دسترس است.

این وبلاگ همچنین گزارش داده است که:

ویژگی های اضافه شده به نوع گزارش در SQL Server Reporting Services یک تجربه کاملا جدید برای کاربران است که به آنها اجازه می دهد به KPI ها، گزارش های صفحه بندی شده و گزارش های همراه در یک مکان متمرکز دسترسی داشته باشند.

ویژگی های دیگری نیز اضافه شده و در  CTP 3.2 بهبودیافته است برای اطلاعات بیشتر وبلاگ رسمی را بررسی کنید. شما می توانید CTP 3.2 را از این لینک دانلود کنید.

این شرکت در پایان گفت :

به عنوان پایه و اساس پلت فرم های داده ای انتها به انتها، SQL Server 2016 یک جهش روبه جلو در تاریخچه پلت فرم داده ای(data platform) است و مایکروسافت آن را با زمان واقعی آن را مورد  تجزیه و تحلیل عملیاتی، تصویرسازی غنی روی ابزارهای موبایل تجزیه و تحلیل های پیشرفته تکنولوژی امنیتی پیشرفته در کلود قرار داده است. 

آموزش نصب sql server 2017

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید