Sprint Planning Tweaks به Visual Studio Online Sprint 87 اضافه شد

جمعه 23 بهمن 1394

در این مقاله ، به پیشرفت هایی که در پروژه های اخیر شرکت مایکروسافت رخ داده است،اشاره می کنیم و به ویژه مراحل رشد VSO Sprint 87 را بررسی می کنیم.

Sprint Planning Tweaks  به Visual Studio Online Sprint 87  اضافه شد

تنها چند هفته ی کوتاه از زمان انتشار عمومی Visual Studio 2015 می گذرد ، اما شرکت Microsoft  و کارکنانش همچنان به صورت خستگی ناپذیر، به توسعه ی محصولات دیگرشان ادامه می دهند.

یکی از برنامه هایی که با استقبال خوب کاربران روبرو شد ،Visual Studio Online است. این برنامه محبوبیت و پیشرفت خودش را مدیون طرح " توسعه ی تدریجی " است .( طرح " توسعه ی تدریجی "،یکی از استراتژی هایی است که شرکتMicrosoft  برای توسعه ی محصولاتش به کار می گیرد. )آپدیت ها در این طرح، معمولا به صورت ماهیانه منتشر می شوند و در هر آپدیت ، شاهد تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه های قبلی هستیم.

یکی از برنامه هایی که اخیرا منتشر شد ،VSO Sprint 87 است. این برنامه هم با استفاده از طرح "توسعه ی تدریجی " ، پیشرفت های زیادی کرده است. Aaron Bjork مدیر برنامه ی شرکت Microsoft ،نکات مهم  این پیشرفت ها را اینطور شرح میدهد :

-تغییر نام ستون ها بدون نیاز به جابجایی  : در گذشته ، در تخته هایKanban ،برای تغییر نام ستون ها مجبور بودیم آن ها را به بخش پیکربندی بفرستیم ،تغییر نام را در آن بخش انجام بدهیم ، و دوباره  ستون  را به جای خودش برگردانیم.در نسخه ی جدید برای تغییر نام ستون ها ، دیگر نیازی به جابه جا کردن آن ها نیست و می توانیم تغییر نام را در همان ستون انجام بدهیم.


Bjork همچنین گفت :در آپدیت های آینده ، بخش هایی مثل اضافه کردن ،حذف کردن و مرتب کردن ستون ها نیز به برنامه اضافه خواهند شد.

-برنامه ریزی بر اساس ظرفیت (Capacity planning) :دو تا دکمه  در برنامه به  Capacity tab اضافه شده اند که به کاربر اجازه می دهند اعضای تیم را به صورت داخلی و یا خارجی به یک sprint planپروژه ی     اضافه کنند.

-چارت Burndown : این چارت شامل دو خط است ، که یکی از این خط ها ، نشان دهنده ی روند پیشرفت sprint است و خط دیگر ، نشان دهنده ی وضعیت ایده آل است. از اطلاعاتی که این خطوط در اختیار ما می گذارند ، به طور کلی برای نشان دادن میزان پیشرفت و بهره وری کلی تیم  sprint مان استفاده می کنیم.

Bjork   همچنین کاری که تیم برای ادغام  SonarQube code inspector با MSBuildوVSO Team Foundation Server  انجام داده است ، را خاطرنشان می کند و از آن به عنوان یک کار ارزشمند و مهم نام می برد.در Sprint 87، توانایی سنجش کیفیت محصول ، با امکانات  MSBuild ادغام شده است و به این ترتیب ، MSBuild را خیلی قدرتمند ساخته است به طوری که شما می توانید نتایج تان را بعد از تولید ،با اطمینان از میزان کیفیت آن ها منتشر کنید.

در کنار همه ی این برنامه ها ، Visual Studio Code هم وجود دارد  که هنوز در حال توسعه است و کامل نشده است. البته یک پیش نمایش اولیه از آن ، چند روز بعد از انتشار Visual Studio ارائه شد که پیشرفت هایی از نظر تعداد زبان و همچنین مستندات در آن به چشم می خورد.

مدت کوتاهی بعد از انتشارVisual Studio Code ، آپدیت دیگری هم به نام  Recovery Update 0.7.10 که برای نسخه های Windows بود ،برای این برنامه وارد بازار شد. این آپدیت، یکی از مشکلات آزار دهنده ی این برنامه که در نسخه ی 0.7.0 ظاهر شده بود، را رفع کرد.مشکل به این صورت بود که کاربران بعد از باز کردن برنامه VS Code ، فقط یک پنجره ی باز شده ی خالی می دیدند و خبری از بخش های دیگر برنامه که انتظار میرفت بعد از باز شدن پنجره ظاهر شوند ،نبود.


Chris Dias  یکی از اعضای تیم Visual Studio Code  می گوید :"مدت کوتاهی بعد از این که آپدیت 0.7.0 منتشر شد ، ما گزارش ها و tweet هایی از سوی کاربران ، مبنی بر وجود  bug (اشکال و خطا ) در برنامه دریافت کردیم. گزارش ها اینطور بودند که برنامه ی  Code بعد از آپدیت کردن ، دیگر بالا نمیاد."

تیم توسعه دهنده با وجود تلاش های فراوانی که کردند، در برطرف کردن خطا، موفق نبودند و bug همچنان در برنامه وجود داشت. مدتی بعد ،یکی از کاربران در پیامی درباره ی کاراکتر های non-ASCII که به عنوان بخشی از نام کابری (user name) در نظر گرفته شده بودند، به شرکت،هشدار داد و علت خطا را همین موضوع مطرح کرد.بعد از بررسی های لازم، در آپدیت های بعدی راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته شد. البته این مشکل  فقط در سیستم های ویندوز وجود داشت و نرم افزار در سایر سیستم عامل ها به خوبی کار می کرد.

برای پیگیری ویژگی هایی در حال ارتقای برنامه ی Visual Studio  ، می توانید جدول زمانی مربوطه را در اینجا دنبال کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید