پشتیبانی Node.js در Azure Mobile Apps

شنبه 3 بهمن 1394

مایکروسافت روند قابل توجهی داشته که توسط سرویس Azure App خود ، پشتیبانی Node.js را بوسیله منتشر کردن Node SDK برای اپلیکیشن های موبایل گسترش داده است.

پشتیبانی  Node.js  در  Azure Mobile Apps

مایکروسافت روند قابل توجهی داشته که توسط سرویس  Azure App  خود ، پشتیبانی  Node.js  را بوسیله منتشر کردن  Node SDK برای اپلیکیشن های موبایل گسترش داده است.

در صورتی که به یادگیری اصولی و حرفه ای این تکنولوژی قدرتمند علاقمند هستید میتوانید دوره کامل و جامع آموزش Node Js موجود در سایت تاپ لرن را مشاهده کنید .

روند ایجاد سرویس های  Azure App در ماه مه گذشته آغاز شد. مایکروسافت اعلام کرد که انتشار Node SDK  برای  اپلیکیشن های Azure Mobile نقطه عطف مهمی در گسترش پشتیبانی  Node.js  است.

کریستوفر اندرسون مدیر برنامه مایکروسافت برای سرویس  Azure App در بلاگ خود چنین می گوید : این سرویس، ایجاد و راه اندازی اپلیکیشن های موبایل با استفاده از   Node.js را در   App Service امکان پذیر میکند .

Node SDK متن باز (open source) است و کاربرانی که می خواهند در این پیشرفت مشارکت داشته باشند می توانند به این لینک در  GitHub مراجعه کنند.

اندرسون در یک پست از بلاگ خود نمونه ای از پروژه  Azure Mobile App را با  Node.js  شرح داده است و لینکی به یک توضیح جامع تر را در رابطه با نحوه ایجاد  Azure Mobile App برای یک اپلیکیشن IOS  قرار داده است. در حال حاضر Azure Mobile App  از Azure SQL Database  و  SQL Server  از طریق لایه  Mobile App Table  برای اپلیکیشن های  Production-ready  پشتیبانی میکند و مایکروسافت یک حافظه داخلی ذخیره اطلاعات را فقط برای تست و نمایش فراهم کرده است.  

با توجه به این متن ، پایان  Azure SQL Database Web  و  Business edition نزدیک است  و در واقع بعد از  12   سپتامبر در دسترس نخواهد بود. یک خبر در باره بازنشستگی این نسخه ها حدود یک سال پیش منتشر شد. پس اگر هنوز از منابع این نسخه ها در پروژه های خود استفاده میکنید، حتما با مشکلاتی مواجه خواهید شد. از آنجایی که این نسخه ها پس از 12 سپتامبر وجو نخواهند داشت  دیگر قادر نخواهید بود پروژه جدیدی را با استفاده از این نسخه ها ایجاد کنید.

در عوض باید سرویس های  Azure SQL DatabaseBasic ،  Standard  و  Permium را که در آوریل  2014  معرفی شدند بروز رسانی کنید که انعطاف پذیری بیشتری در اجرا و مقیاس پذیری کاربر معرفی کرده اند .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید