MSBuild باعث پیشرفت CrossPlatform میشود!!

دوشنبه 5 بهمن 1394

شرکت مایکروسافت از ماه مارس ،طرحی را در نظر گرفت برای ساخت موتور open source و cross platform که به عنوان یک پورت در نظر گرفت، NET core. از ماه های آینده در حال آماده شدن است و پیشرفت آن در نوسان کامل است.

MSBuild باعث پیشرفت CrossPlatform میشود!!

چند ماه پیش مایکروسافت اعلام کرد که open source بودن موتور های microsoft برای platform های mac و لینوکس  راه هایی را برای استفاده از آن ارائه کرده است.

پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ی موتور MSBuild در Github قرار گرفت را مطالعه نمایید و بعد این مقاله را مطالعه نمایید.

در حال حاضر این پروژه در نوسان کامل است، اما این فرآیند ها به cross platform های قابل حمل سوییچ می کنند.

مدیر این بخش از مایکروسافت که یکی از مدیران غنی در وبلاگ خود در مورد حرکت رو به جلو و در مورد NET core. نوشته است:

ما می خواهیم یک open source تک بسازیم که پایه و اساس آن تحت cross platform بوده است، و هم چنین یک بسته ی MSBuild که داخل visual studio باشد را بسازیم.

net core. نسخه ی انشعاب شده ی netframework. است و یا به عنوان سرآیند netframework. است.

در توصیف کلی net core. می توان نوشت که پیاده سازی آن به صورت یک ماژول است و در یک طیف گسترده ای از آن می توان استفاده کرد، و open source هستند و علاوه بر آن توسط مایکروسافت بر روی مک، لینوکس و ویندوز پشتیبانی خواهد شد.

حالا چرا برای کار با نسخه های مک و لینوکس از platform مونو استفاده شده است? و تیم ساخت تمام تلاش خود را کردن که آن را با net core. انجام بدهند.

بعد از آمدن MSBuild ها نظرات و پست هایی که بر نگرانی افراد و در مورد msbuild  ویک سری استراتژی هایی در مورد منشعب بودن MSBuild ها مطرح شده است.

چون msbuild ها چند شاخه ای بودن و منشعب بودن،  یکی از مهندسان ارشد شرکت مایکروسافت بیان کرد:

هدف نهایی و بلند مدت اینکه msbuild را تک شاخه ای نمایند که شامل لینوکس و ویندوز هم است ، و آن را با visual ادغام نمایند که این ادغام هدفمند و به خوبی تست شده است.

یکی از مدیران تحقیقاتی مهندسی نرم افزار در شرکت مایکروسافت گفت:

ما می خواهیم به یک منبع open source تک، که کد آن پایه و اساس آن تحت cross platform است، و این بسته ی MSBuild که بر روی visual studio قرار دارد را بسازیم.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید