افزونه WCF Connected Service برای پروژه های ASP.Net 5

یکشنبه 4 بهمن 1394

در این مقاله درباره افزونه جدید ویژوال استودیو 2015 با نام WCF Connected Service صحبت خواهیم کرد. در طول سال ها ، بسیاری از توسعه دهندگان ویژوال استودیو از Add Service Reference Dialog Box زمانی که پروژه هایشان به دسترسی ( Windows Communication Foundation سرویس WCF ) نیاز داشت استفاده می کردند.

افزونه  WCF Connected Service  برای پروژه های  ASP.Net 5

 در این مقاله درباره افزونه جدید ویژوال استودیو 2015 با نام WCF Connected Service  صحبت خواهیم کرد.

در طول سال ها ، بسیاری از توسعه دهندگان ویژوال استودیو از  Add Service Reference Dialog Box زمانی که پروژه هایشان به دسترسی  Windows Communication Foundation )  سرویس  WCF  ) نیاز داشت استفاده می کردند. تیم  WCF ، قابلیت پشتیبانی از  Add Service Reference را برای  ASP.net 5 توسط  WCF Connected Service  معرفی کردند. این ابزار  metadataها را از یک سرویس  WCF در solution جاری ، به صورت محلی یا بر روی یک شبکه بازیابی میکند و یک  .Net Core  سازگار با فایل  Source Code  برای یک پروکسی مشتری WCF تولید میکند که می توانید از آن برای دسترسی به سرویس استفاده کنید.

چگونه افزونه WCF Connected Service  را نصب کنیم ؟

 در صورت تمایل میتوانید به صورت رایگان آموزش WCF به همراه پروژه عملی را در سایت تاپ لرن مشاهده کنید .

این افزونه را می توان بر روی ویژوال استودیو  2015 نصب کرد که پیش نیازهای زیر را لازم دارد :

Visual Studio 2015 Update 1

ASP.net 5 RC1  (ابزارها و زمان اجرای آخرین  ASP.net 5 را نصب میکند.)

این افزونه درون  Visual Studio Extension Gallery قرار داده شده است و می توان از صفحه دانلود سایت ویژوال استودیو آن را دانلود کرد و یا مستقیما از طریق پنجره Extensions and Updates به صورت زیر با یک جستجوی ساده برای  WCF Connected Service آن را نصب کرد.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

افزونه  WCF Connected Service  قابل اجرا در هر پروژه ای است که با الگویی تحت  Visual C# -> Web ایجاد شده باشد . که شامل  Cosole Application ، Class Library ، و همه الگوهای  ASP.net 5 می شود.  برای مثال از یک  ASP.net 5 Web Application استفاده  و یک سرویس  WCF را به پروژه اضافه خواهیم کرد.

در  Solution explorer بر روی  References  کلیک راست کرده و  گزینه  Add Connected Service   را انتخاب میکنیم.

در پنجره  Add Connected Service  بر روی مایکروسافت کلیک کرده و در قسمت میانی پنجره گزینه WCF Service-Preview  را انتخاب میکنیم و  Configure را میفشاریم. پنجره  Configure WCF Service Reference باز خواهد شد.

می توانید کلید  Discover را برای جستجوی سرویسی که در Solution  جاری موجود باشد بفشارید یا آدرس سرویس مورد نظر را وارد کرده و کلید  Go را بفشارید .

سرویس که یافت شد در Service Box نمایش داده خواهد شد و می توانید سرویس مورد نظر خود را برای استفاده انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید برای تنظیمات بیشتر  DataType Option  و  Client OPtion بر روی  Next  کلیک کنید.

بر روی  Finish  کلیک کنید.

این عمل متادیتا ها را از سرویس  WCF دانلود خواهد کرد ، یک فایل  reference.cs برای پروکسی مشتری WCF تولید و آن را در پوشه  Service References اضافه خواهد کرد. فایل  Project.json با WCF NuGet Pakages   برای اجرای برنامه در  .Net Core  بروزرسانی خواهد شد  یا با اضافه کردن منابع فریم ورک مناسب برنامه بر روی  full .NET Framework اجرا خواهد شد. به این صورت می توانید پروکسی مشتری را ایجاد کنید. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • WCF
  • 3k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید