RoboVM ابزار افزایش امکان چند سکویی زامارین

دوشنبه 17 اسفند 1394

در این مقاله قصد داریم راجع به امکانات جدیدی که به Xamarin افزوده شده است و قابلیت Cross_Platform آن را ارتقا داده است ،صحبت کنیم .

RoboVM ابزار افزایش امکان چند سکویی زامارین

Xamarin با ارائه ابزارهای RoboVM قابلیت چند سکویی خود را افزایش داده است .امکان جدید Xamarin یعنی افزونه RoboVM این امکان را برای کسانی که سالها با IOS کار می کرده اند فراهم کرده است که بتوانند با Xamarin به هر دو زبان جاوا و سی شارپ برنامه نویسی کنند .
این افزونه جدید درهای چهارچوب دات نت را به روی قشر عظیمی از برنامه نویسان گشوده است .در طی تحقیقی که اخیرا انجام  شده است  تخمین زده شده است که  با اضافه شدن این قابلیت، 5  تا 7  میلیون نفری که در جهان با سیستم های Ios و اندروید کار می کرده اند به سوی Xamarin اقبال پیدا کنند .
همان طور که میدانید جاوا بین برنامه نویسان از بیشترین محبوبیت برخوردار است و با این افزونه جدید شاید تعداد کسانی که از دات نت برای برنامه نویسی استفاده می کنند رو به افزایش باشد .و در نتیجه در سیستم رده بندی جهانی مایکروسافت و دات نت از جاوا جلوتر باشد .
برای Xamarin جذب برنامه نویسان هر دو زبان برتر دنیا از نظر کاربرد و میزان استفاده و همچنین دو سکوی پرکاربرد وب و موبایل روز به روز باعث گسترش این زبان خواهد شد .
همان طور که Xamarin امکان تولید برنامه های موبایل با زبان سی شارپ را به ما می دهد RoboVM به صورت کاملا Native اجازه دسترسی به قابلیت های دستگاه های جاوا ، امکان اشتراک گذاری کد در پروژه های اندروید و ios را برای ما فراهم می کند .
در حالی که جاوا زبان پیش فرض برای IDE گوگل (یعنی Android Stodio که در حال پیشی گرفتن از استودیوی Eclips است ) می باشد . RoboVM به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از زبان جاوا هم در کنار سایر زبان ها استفاده کنند.برای برنامه نویسان ios ، RoboVM امکان توسعه برنامه ها با WYSIWYG را نیز می دهد . محیط RoboVM امکان کامپایل کردن کدهای جاوا به زبان JVM یا همان Java Virtual Machine را فراهم می کند .RoboVM این کار را با ابزار LLVM انجام می دهد .
Xamarin هم رویکردی مشابه با RoboVM دارد به این صورت که در IOS و در نسخه AOT برنامه ها در هنگام کامپایل به کد اسمبلی ARM تبدیل می شوند .ولی در حال حاضر سیستم Xamarin تغییر کرده و قصد دارد که پس از تبدیل کدها به JIT در هنگام اجرا آنها را به کدهای زبان ماشین تبدیل کند .

آموزش های ویدئویی مرتبط را زامارین 

آموزش زامارین اندروید

آموزش زامارین فرم 

آموزش زامارین فرم پیشرفته



شرکت Xamarin طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که هر دو این نرم افزارها یعنی Xamarin و RoboVM به صورت کامل می توان برنامه های تحت ios و اندروید را توسعه داد .می توان نتیجه گرفت که با امکانات و قابلیت هایی که برای Xamarin ذکر کردیم این نرم افزار همچنان در زمینه یک سکویی که بتوان از آن برای توسعه برنامه هایی در سکوهای مختلف استفاده کرد در دنیا شماره یک است .
زامارین اعلام کرده بود که هر دو شرکت های تولید کننده این نرم افزارها یعنی RoboVM و Xamarin بخشی از نیازهای بازار را به صورت جدی دنبال خواهند کردو سپس هر شرکت یافته های خود را به دیگری نیز عرضه خواهد کرد.
شاید بعدها تیم RoboVM به صورت جداگانه به فعالیت بپردازد، به طوری که فقط نیازهای توسعه دهندگان جاوا را پیگیری کند .مدیرعامل شرکت RoboVM هنریک مولر در وبلاگ خود اعلام کرد که تیم کوچک و در عین حال کارآمد توسعه RoboVM همان طور که به سرعت این نرم افزار را ارائه داده است در چشم انداز خود قابلیت های بیشتر برای این نرم افزار ، نمونه های جدید تر و زیباتر ،  بهبود کارایی سیستم و ... را در نظر گرفته است .
طبق آمار RoboVM محبوبیت قابل توجهی در بین 5  تا 7  میلیون برنامه نویس وب دارد .و این در حالی است که Xamarin ادعا می کند که بیش از 12 میلیون نفر از 120 کشور دنیا این نرم افزار را دانلود کرده اند .
در حال حاضر Xamarin به عنوان یک نرم افزاری با قابلیت چند سکویی یا Cross platform که همزمان هم از سی شارپ و هم از جاوا پشتیبانی می کند یکی از قدرت مند ترین نرم افزار ها است که به تولید برنامه های موبایل و وب می پردازد .

آموزش زامارین

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید