در نسخه جدید ویژوال استودیو برای مدیریت تیم یک قابلیت جدید اضافه شده است

یکشنبه 9 اسفند 1394

هسته اصلی اسکرام را Sprint ها تشکیل می دهند .در متدولوژی هایی که به صورت تکرار شونده هستند طی دوره هایی محصول نهایی ما به تدریج کامل و کامل تر می شود .یعنی طی یک سری دوره ها باید یک سری چیزها به محصول در حال کامل شدن اضافه شوند و در طی پاپان دوره قابل عرضه کردن باشند

در نسخه جدید ویژوال استودیو برای مدیریت تیم یک قابلیت جدید اضافه شده است

همان طور که می دانید اسکرام یک روش برای تولید نرم افزار است .این متد از روش Agile برای حل مسائل استفاده می کند .در واقع با کمک این روش محصول تولید نمی کنیم بلکه فرآیند تولید نرم افزار را مدیریت می کنیم .

هسته اصلی اسکرام را Sprint ها تشکیل می دهند .در متدولوژی هایی که به صورت تکرار شونده هستند طی دوره هایی محصول نهایی ما به تدریج کامل و کامل تر می شود .یعنی طی یک سری دوره ها باید یک سری چیزها به محصول در حال کامل شدن اضافه شوند و در طی پاپان دوره قابل عرضه کردن باشند .این دوره های زمانی را Sprint می گویند .در هر Sprint مشخص می کنیم که انتظار داریم چه کاری انجام شود و چه چیزی به محصول Sprint قبلی اضافه شود .نیازمندیهای کار ، کاری که باید انجام شود تا به نتیجه مورد نظر در این Sprint برسیم همگی در همان شروع دوره مشخص می شود .

در ابتدا و در هنگام شروع sprint، جلسه ای با حضور تمام اعضای تیم تشکیل می شود و به همه افراد هدف نهایی اسپرینت و وظایف هریک از اعضای تیم شرح داده می شود.

وظایف مشخص شده در هر اسپرینت شامل سه جنبه است:

Transparency

Inception.

Adaption.

در هر دوره و یا در هر Sprint جلساتی در طی هفته تشکیل می شود تا پیشرفت ها بررسی شوند .در این جلسات باید به سوالاتی از قبیل سوالات زیر پاسخ داد

چه پیشرفت هایی حاصل شده است؟

چه موفقیت هایی در اسپرینت بعدی حاصل می گردد؟

چه موانعی برسر راه ادامه کار وجود دارد؟

در انتهای هر اسپرینت جلسه ای برگزار می شود تا محصول نهایی به ذینفع یا ذینفعان نشان داده شود و نتیجه نهایی کار بررسی گردد.

اجرای هر Sprint گامی است که تیم برنامه نوسی مرحله به مر حله آن را انجام می دهد تا به نتیجه نزدیک شویم .

. در هر روز از Sprint ، اعضای تیم فعالیتی از نوع  هماهنگی، بازرسی(inspection) و انطباق‌پذیری(adaptation)  را انجام می‌دهند. تیم در پایان Sprint ، بخش قابل عرضه‌ای از محصول را تولید خواهد کرد که قسمتی از چشم‌انداز مورد نظر است.

در آخرین ورژن ویژوال استودیو که به صورت آنلاین ارائه شده است سیستم Sprint با یک داشبورد مدیریتی جدید ارائه شده است که برای اعضای تیم امکانات بیشتر و راحت تری را در نظر گرفته است .

یکی از بهترین پیشرفت هایی که در Sprint جدید ویژوال استودیو به وجود آمده است داشبورد مدیریتی جدیدی است که برای آن در نظر گرفته شده است .

در داخل این داشبورد وقتی زمان پایان یک sprint نزدیک می شود رنگ آن از سبز به قرمز تغییر می کند تا به اعضا هشدار نزدیک شدن به پایان کار داده شود .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید