عملیات CRUD برای داده های Static در MVC

پنجشنبه 2 اردیبهشت 1395

در این مقاله ، نحوه ی انجام عملیات CRUD برای اطلاعات Static در ASP.NET MVC را خواهیم آموخت. انجام عملیات CRUD در MVC بسیار ساده است.

 عملیات CRUD برای داده های Static در MVC

مرحله 1 : برنامه Visual Studio را باز کنید و بر روی ایجاد پروژه جدید کلیک کنید و ASP.NET Web Application را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی OK کلیک کنید.

مرحله 2 : بعد از این که بر روی دکمه ی ok  کلیک کردید ، قالب MVC را انتخاب کنید و تیک گزینه ی  MVCرا هم بزنید. و سپس بر روی دکمه ی Ok کلیک کنید.

مرحله 3 :  سپس بر روی پوشه ی Models کلیک راست کنید و یک کلاس به نام Member.cs اضافه کنید و سپس بر روی دکمه ی Add  کلیک کنید.

مرحله 4 : سپس در کلاس ، تعدادی Property  تعریف می کنیم.بهترین راه برای نوشتن Property  ها این است که عبارت Pro  را تایپ کنید و سپس دو بار پشت سر هم ، کلید Tab  را فشار بدهید. به این ترتیب Property  ساخته می شود و شما می توانید تغییرات دلخواهتان را در آن اعمال کنید.

مرحله 5 : سپس به کنترلر HomeController.cs بروید و سپس کتابخانه ای که در بالای تصویر می بینید را اضافه کنید . حالا یک لیست به نام  Member class ایجاد می کنیم و تعدادی رکورد در آن درج می کنیم.

 

 

مرحله 6 : بر روی متد Index  کلیک راست کنید و یک view  اضافه کنید، سپس از قسمت Template ، گزینه ی List را انتخاب کنید و همچنین در قسمت model class ، کلاس Member را انتخاب کنید  ، سپس دکمه Add  را بزنید . حالا به شما اخطار می دهد که شما در حال حاضر ، یک فایل index دارید. شما با زدن دکمه ی yes  میتوانید این فایل را با فایل جدید تعویض کنید.

مرحله 7 : حالا زمانی که شما برنامه را اجرا کنید، رکوردهایی که در لیست قرار داده بودیم را به راحتی در اینجا می بینید، می بینید که قسمت  ID در اینجا نشان داده نمی شود.


در اینجا ما قسمت هایی را به کدمان اضافه می کنیم تا بخش کدکاربری (ID) نیز نشان داده شود. همان طور که در شکل زیر می بینید ما یک ستون به اسم "کد کاربری " و سپس در حلقه هم یک قسمت برای نشان دادن آن اضافه کردیم.

مرحله 8 :

حالا وقتی برنامه را اجرا می کنید می بینید که کدکاربری نیز در جدول ظاهر می شود. به خاطر داشته باشید که این عملیات می تواند برای داده های Static  به کار گرفته شود، نه برای داده هایی که در پایگاه داده قرار دارند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید