نگاهی سریع به ویژگی های ویژوال استادیو ۲۰۱۲

سه شنبه 24 اردیبهشت 1392

نگاهی سریع به ویژگی های ویژوال استادیو ۲۰۱۲ <br/> Portable Class Library <br/> نوع پروژه جدیدی در ویژوال استادیو ۲۰۱۲ به این نام وجود دارد که شما را قادر می سازد تا اسمبلی های مدیریت شده ای تولید کنید که در پلت فرم های مختلف دات نت فریم ورک قابل استفاده باشند.

Portable Class Library
نوع پروژه جدیدی در ویژوال استادیو ۲۰۱۲ به این نام وجود دارد که شما را قادر می سازد تا اسمبلی های مدیریت شده ای تولید کنید که در پلت فرم های مختلف دات نت فریم ورک قابل استفاده باشند. به طور مثال می توانید منطق برنامه خود را در یک کلاس لایبرری پیاده سازی کنید و در پروژه های موبایل، مترو استایل و ایکس باکس یا سیلورلایت خود، بدون انجام تغییرات، از آن استفاده کنید.

برنامه نویسی ناهمزمان

با استفاده از کمات کلیدی asnyc و await می توانید قسمت هایی از کد خود را که زمان زیادی برای اجرا نیاز دارند را به صورت ناهمزمان بنویسید. این تکنیک می تواند زمان پاسخگویی برنامه شما به کاربر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در برنامه های همزمان، اگر قسمتی از برنامه بلاک شود، کل برنامه از کار می افتد. در یک پروسه ناهمزمان، برنامه می تواند در قسمت های دیگر پیشرفت داشته باشد در حالی که قسمت بلاک شده در حال تمام کردن کار خود می باشد. ویژوال استادیو ۲۰۱۲ یا بهتر است بگوییم دات نت ۴٫۵ برای برنامه نویسی ناهمزمان قابلیت های مناسبی ارائه می دهد. شما می توانید یک متد را با کلمه async مارک کنید تا در هنگام اجرا متد به صورت ناهمزمان کارش را انجام دهد و در داخل بدنه متد از await برای معلق کردن قسمتی از کد استفاده کنید تا اجرای متد را تا زمانی که وظیفه اش به انجام می رسد به تعویق بیندازید. دات نت فریم ورک ۴٫۵ شامل متدها و کلاس های متعددی است که به صورت ناهمزمان کار می کنند. شما می توانید این اعضاء را با پسوند Async در نام آن ها و نوع برگشتی از نوع Task تشخیص دهید.

بهبود کارایی File I/O با استفاده از برنامه نویسی ناهمزمان

با استفاده از ویژگی برنامه نویسی ناهمزمان در ویژوال استادیو ۲۰۱۰، کلاس های کار با فایل ها خیلی سریعتر و با کارایی بیشتری فایل های بزرگ را پردازش خواهند کرد.

ایجاد برنامه های Metro Style ویندوز۸

ویژوال استادیو ۲۰۱۲ شامل چنیدن الگوی پروژه به صورت پیش فرض برای ایجاد برنامه های مترو استایل است که فایل ها، منابع و ساختار انواع مختلفی از اپلیکیشن های Metro Style را برای شما با چند کلیک فراهم می کنند. پروژه های Metro Style به شما اجازه می دهند با استفاده از XAML، جاوا اسکریپت، CSS، HTML و زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود برای ویندوز برنامه های جذاب بنویسید. ویژوال استادیو ۲۰۱۲ شامل یک ابزار Metro Style Simulator است که به شما کمک می کند تا رخدادهای عمومی Touch و Rotate که مخصوص این برنامه هاست را آزمایش کنید.

ویرایش کد در زمان اجرای برنامه

در این نسخه شما در هنگام دیباگ برنامه می توانید کدها را تغییر دهید، چیزی که امکانش قبلاً فقط در ویژوال بیسیک ۶ ارائه شده بود، حالا در اختیار شماست.

Copy و Paste راحت تر کدها

اکثر برنامه نویسان هنگامی که به دنبال راه حلی برای مشکل خود هستند و تکه کدی را در سایتی مثل StackOverflow پیدا می کنند، عادت دارند قبل از یادگیری، کد را به همان صورت در برنامه خود Paste کنند. برای اینکه زندگی راحت تر شود، ویژوال استادیو این کدهای Paste شده را تمیز می کند و با استفاده از پارامترهای ورودی و خروجی متد شما، آن را از نو برای شما می نویسد

بهبودهای محیط توسعه

  • پیش نمایش تب ها و فایل ها بدون باز کردن آن ها در یک کادرآبی سمت راست آن ها
  • دستیابی آسان تر به فایل های تازه مورد استفاده قرار گرفته در یک پنجره جداگانه
  • مرتب کردن پنجره ها در چندین صفحه نمایش به صورت موثرتر
  • تغییر تم رنگ IDE بر اساس سلیقه شما (مثلاً به صورت تیره یا روشن)
  • جستجو در تمام Commandهای موجود در IDE، تا راحت تر بتوانید فرمان مورد نظر خود را اجرا کنید
  • جستجو در تمام پنجره ها شامل Solution Explorer، Toolbox، Error List و Team Explorer
  • استفاده از سینتاکس Regular Expression دات نت در پنجره های Find and Replace و Find In Files
  • استفاده موثرتر از ابزارهای تیمی و تست نرم افزار
  • تغییر اندازه ویرایشگر کد هنگام کدنویسی به صورت خودکار
  • اضافه کردن سمی کالن به آخر خطوط، اگر یادتان رفته باشد

بهبودهای ASP.NET

  • بهبود کارایی جاوا اسکریپت با جدا کردن فایل های Js و کوچک کردن سایز آن ها
  • نوشتن وب اپلیکیشن های ناهمزمان به صورت موثرتر و قوی تر
  • در ASP.NET WebForms 4.5 می توانید از مقیدکننده های مدل شبیه به ASP.NET MVC استفاده کنید، با این کار کنترل های مقید شده شما می توانند مستقیماً کدشما را صدا بزنند
  • به جای استفاده از Bind و EVal می توانید عبارات strong typeی را بنویسید که به صورت دوطرفه بایند می شوند
  • با انتقال کدهای طرف کلاینت به فایل های جداگانه، صفحات aspx شما سریعتر بارگذاری خواهند شد
  • استفاده از آخرین استانداردهای وب، ادیتور جدید به صورت کامل از HTML5 و CSS3 پشتیبانی می کند
  • تست صفحات در تمام مرورگرهای نصب شده بر روی سیستم
  • قسمتی از کدهای Markup صفحه را انتخاب کنید و ویژوال استادیو آن را به یک User Control تبدیل خواهد کرد تا بتوانید از آن در جاهای مختلف وب اپلیکیشن خود استفاده کنید
  • ویرایش کدهای Markup و باز و بسته کردن تگ ها و ست کردن مشخصات بسیار آسان تر شده است

 

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید