سورس بازی سودوکو در اندروید

جمعه 28 اسفند 1394

در این مقاله قصد داریم سورس بازی سودوکو را قرار دهیم، این بازی منوهایی شامل شروع بازی و ادامه ی بازی و تنظیمات و ... را دارد

سورس بازی سودوکو در اندروید

بازی سودوکو یک بازی فکری و محبوب در میان کاربران است، سودوکو یا جدول متقاطع هم به  آن می گویند، این جدول از یک جدول مربعی که از 9 سطر و 9 ستون تشکیل شده است،و از طرفی به 9 مربع دیگر هم تقسیم می شوند به طوری که آن مربع های 3*3 داخلی در دل مربع اصلی قرار گرفته اند که به آن ها بلوک گفته می شود.

قوانین بازی به این صورت است:

1-همه سطر وستون ها شامل اعدادی بین 1 تا 9 باشد.

2-در هیچ سطری اعداد تکراری نباشد

3-در هیچ ستونی اعداد تکراری نباشد

4-در هیچ بلوکی اعداد تکراری نباشد.

4 activity داخل پروژه قرار دارد به صورت زیر:

یکی صفحه ی about که از یک text استفاده شده است، دومی صفحه keyboard است که شامل 9 دکمه است،سومی صفحه ی منو که درباره ما و خروج از بازی و ادامه ی بازی و شروع بازی جدید در آن قرار دارد و صفحه ی چهارم هم همین صفحه بدون عکس پس زمینه است.

حالا می خواهیم کلاس جاوا را تعریف نماییم

ابتدا کلاس about که فقط از کلاس activity ارث بری می نماید و لایه ی مورد نظر را برای آن تعریف کرده است.

یک کلاس به نام game می سازید داخل این کلاس سطح بازی و تبدیل آرایه به رشته و تبدیل رشته به آرایه را تبدیل می نماییم، و همین طور موقعیت قرار گرفتن اعداد در مربع ها هم چک می نماید.

کلاس بعدی کلاس keypad است که داخل activity آن ما از 9 دکمه استفاده کرده بودیم حالا در این کلاس آن 9 دکمه را با استفاده از index تعریف می نماییم و با دستور case آن را تعریف می کنیم.

کلاس بعدی puzzleview است که برای نمایش پازل از آن استفاده می شود و پازل را چک می نماید که 4 تا قوانین بالا اجرا شود و اگر قوانین به درستی انجام نشود خطا بدهد.

در آخر کلاس بعدی activity های مورد نظر را تعریف می نماییم، activity  برای شروع بازی و تنظیمات و داخل آن هم از منو استفاده می نماییم.

خروجی به صورت زیر است:

 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید