آیا پیج رنک های گوگل حذف شدند ؟

چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395

مدتی کوتاهی است که تمام وب مسترها رنک گوگل خود را در هر ابزاری که مورد تست قرار می دهند با عدد "0" مواجه می شوند ! و این مورد در فضای مجازی بسیار مورد بحث قرار گرفته که آیا گوگل تمام سایت ها را مجازات کرده ؟ یا گوگل تمام page rank های خود را حذف کرده تا بتواند مجدد از ابتدا رتبه بندی را اصلاح کند ؟ یا کلاً گوگل قصد حذف پیج رنک ها را دارد ؟

آیا پیج رنک های گوگل حذف شدند ؟

یک وب مستر همیشه به دنبال افزایش بازدید سایت خود و لحاظ سیاست های مرتبط با ان است اما مدتی کوتاهی است که تمام وب مسترها رنک گوگل خود را در هر ابزاری که مورد تست قرار می دهند با عدد "0" مواجه می شوند ! و این مورد در فضای مجازی بسیار مورد بحث قرار گرفته است که :

- آیا گوگل تمام سایت ها را مجازات کرده ؟

- یا گوگل تمام page rank  های خود را حذف کرده تا بتواند مجدد از ابتدا رتبه بندی را اصلاح کند ؟

- یا کلاً گوگل قصد حذف پیج رنک ها را دارد ؟

اگر شما نیز هم اکنون در هر ابزاری که پیج رنک را به شما نشان می دهد  سایت خود را دوستان خود را تست کنید با عدد صفر مواجه خواهید شد . برخی می گویند این تاثیر آپدیت 2016 گوگل است و گوگل الگوریتم های خود را بروز کرده و پیج رن ک را حذف کرده است . اما آیا واقعا این گونه است ؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا موارد را بررسی کنیم .

تنها دو مورد در وب سایت های مطرح جهانی برای این موضوع بررسی شده است .

1- تغییر الگوریتم های گوگل باعث اختلال فنی در سیستم های نمایش رنک شده است .

چون هنوز لیستی از آپدیت های گوگل منتشر نشده است احساس ما بر این است که ابزار های نمایش rank  گوگل با سیستم قدیم گوگل و الگوریتم های گذشته آن کار می کنند و  هنوز به علت عدم اعلام آپدیت توسط گوگل این وب سایت ها نتوانسته اند از نظر فنی آپدیت شوند و این موضوع تنها یک مشکل فنی است .

2- Rank ها صفر شده است  !

ممکن است واقعا گوگل بر اساس سخنان پیشین خود که گفته بود رنک 0 تا 10 بیهوده بوده و پارامتر های مهم تری نیز برای ارزشیابی وجود دارد این رنک ها را صفر کرده تا رسما آن ها را حذف کند .

نتیجه چیست ؟ آیا جای نگرانی هست ؟

نه ، نگرانی در این مورد وجود ندارد هر کدام از حالات فوق که اتفاق افتاده باشد هیچ سایتی متضرر نشده و کار خود را به راحتی ادامه خواهد داد . اما نمادی برای نمایش رتبه خود نخواهد داشت . مگر مواردی مانند page authority  و... که مهم تر هم هستند . این اشتباه تمام وب مستران است که به دنبال 2 پارامتر بیهوده مانند الکسا و پیج رنک هستند . 

به هر حال امیدواریم هر چه زود تر این مشکل را حل کند . و گوگل علت این اقدام را بیان کند .

موفق و پیروز باشید .

 

علی صاحبی

نویسنده 1 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید